شیائومی از دانگل، مانیتور گیمینگ خمیده و اسکوتر برقی رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
دانگل می TV استیک، مانیتور گیمینگ سری Mi و دو اسکوتر با نام‌های 1S و Pro 2 همگی محصولاتی هستند که شیائومی روز گذشته در مراسمی آنلاین رونمایی کرد.
تبلیغات

شیائومی روز گذشته مراسمی آنلاین به‌منظور رونمایی جدیدترین محصولات خود برگزار کرد. در بخشی از این مراسم شاهد معرفی گوشی‌های ردمی ۹ ای (Xiaomi Redmi 9A) و ردمی ۹ سی (Xiaomi Redmi 9C) برای بازارهای جهانی بودیم. این دو گوشی اقتصادی دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی دارند و از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند. طبق ادعای شیائومی، دو گوشی ردمی 9A و 9C از پتانسیل لازم برای «تعیین‌ استانداردهای جدید در بازار گوشی‌های اقتصادی» برخوردار هستند. قیمت گوشی شیائومی ردمی 9A برابربا ۸۵ دلار خواهد بود، درحالی‌که مدل 9C با قیمت ۱۰۰ دلار دردسترس قرار می‌گیرد.

اکوسیستم شیائومی طی سال‌های اخیر به‌شکل محسوسی گسترش پیدا کرده و امروزه تنوع محصولات این شرکت به بالاترین حد خود رسیده است. چینی‌ها که در ابتدا به‌طور ویژه روی صنعت گوشی متمرکز بودند، امروزه تبلت، لپ‌ تاپ، دستبند تناسب اندام و دستگاه‌های نیز در بازار عرضه عرضه می‌کنند و طرفداران به‌خصوص خود را دارند. شیائومی در راستای متنوع‌تر کردن محصولات خود، روز گذشته محصولات دیگری نیز معرفی کرد که شامل یک دانگل جدید، دو اسکوتر برقی و مانیتوری گیمینگ هستند. در ادامه به بررسی محصولات جدید شیائومی می‌پردازیم.

دانگل شیائومی می تی وی / Mi TV Stick در دست کاربر

Mi TV Stick

می تی‌وی استیک، دانگل جدید شیائومی است که این شرکت اوایل خردادماه امسال تولید آن را تأیید کرده بود. پیش‌از تأیید ساخت محصول، شایعه‌ای به‌نقل از منابع آگاه منتشر شده بود که از احتمال معرفی قریب‌الوقوع دانگل استریم جدید شیائومی خبر می‌داد. شایعه‌ها به‌مرور زمان زیاد شدند تا اینکه درنهایت شعبه‌ی آلمان شیائومی به‌صورت رسمی ساخت دانگل استریم موردبحث را تأیید کرد. در آن زمان حتی عکسی هم از این دانگل منتشر شد. 

به‌لطف دانگل می TV استیک می‌توانید شماری از قابلیت‌های اندروید ۹ پای را به تلویزیون هوشمند خود اضافه کنید. می TV استیک به‌طور کلی طراحی و قابلیت‌های ساده‌تری نسبت‌به Mi Box دارد. دانگل جدید شیائومی در انتهای خود از HDMI 2.0 استفاده می‌کند، بااین‌حال در بهترین حالت ممکن محتوای بصری را با وضوح 1080p به‌نمایش می‌گذارد. در این دانگل استریم از تراشه‌ی Amlogic S905 Y2 به‌همراه یک گیگابایت حافظه‌ی رم و هشت گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی eMMC 5.1 استفاده شده است. این دانگل به‌منظور استریم از وای‌فای ۵ (ac) پشتیبانی می‌کند. درضمن کنترلر مدنظر خود را می‌توانید ازطریق بلوتوث ۴٫۲ به دانگل متصل کنید.

ریموت کنترلر دانگل شیائومی می تی وی / Mi TV Stick از زاویه جلو

شیائومی دانگل Mi TV Stick را به‌همراه یک ریموت‌کنترل پرکاربرد روانه‌ی بازار می‌کند که در عکس منتشرشده ازسوی شعبه‌ی آلمانی این شرکت، رؤیت شده بود. ریموت‌کنترل موردبحث در دسته‌ی ریموت‌کنترلرهای ایر ماوس (یا پرزنتر) جای می‌گیرد و به‌لطف داشتن دکمه‌های مختلف می‌توان کارهای متنوعی با آن انجام داد. شماری از این دکمه‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم سرویس‌هایی همچون نتفلیکس، آمازون پرایم ویدئو و گوگل اسیستنت را بالا بیاورند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از پروتکل کروم‌کست، مشغول انتقال عکس و ویدئو از گوشی هوشمند به تلویزیون شوید. 

براساس اطلاعیه‌ای رسمی، دانگل Mi TV Stick با قیمت ۴۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. در مقایسه‌‌ای کوتاه متوجه می‌شویم دستگاه‌های سری می‌ باکس شیائومی که توانایی نمایش وضوح 4K را هم دارند به‌طور معمول با ۶۰ یورو یا بیشتر دردسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. 

شیائومی Mi Curved Gaming Monitor از زاویه جلو والپیپر کره زمین از فضا

مانیتور گیمینگ Mi Curved

شیائومی در جریان برگزاری مراسم خود، تلویزیون جدیدی رونمایی نکرد؛ این درحالی بود که برخی افراد پس از معرفی می TV استیک انتظار رونمایی تلویزیون هم داشتند. بااین‌حال شیائومی ترجیح داد محصولی جدید برای گیمرها معرفی کند. مانیتور جدید شیائومی که با نام کامل Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor شناخته می‌شود، ابعاد ۳۴ اینچ دارد و از نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۴۴ هرتز استفاده می‌کند.

مانیتور جدید شیائومی تحت پشتیبانی قابلیت AMD FreeSync Premium قرار دارد. فناوری FreeSync با هماهنگ کردن نرخ فریم و نرخ نوسازی باعث حذف «بریده شدن صفحه» (Screen Tearing) می‌شود و تجربه‌ی بسیار بهتری (مخصوصا هنگام اجرای بازی‌های ویدئویی) دراختیار کاربر قرار می‌دهد. مانیتور جدید شیائومی به‌لطف بهره‌مندی از FreeSync با روی آوردن به تکنیکی خاص، نرخ فریم پایین را جبران می‌کند. در این تکنیک، مانیتور به‌صورت خودکار آخرین فریم را تکرار می‌کند تا نرخ نوسازی هدف، حفظ شود. در زمینه‌ی درگاه‌های ورودی، مانتیور گیمینگ شیائومی از دو درگاه HDMIs و دو درگاه DisplayPort بهره می‌برد.

شیائومی Mi Curved Gaming Monitor از نمای سه رخ والپیپر کره زمین

صفحه‌نمایش Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor نسبت تصویر ۲۱:۹ را ارائه می‌دهد و محتوای بصری را با وضوح +1440p (معادل ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل) به‌نمایش می‌گذارد. این پنل با پوشش ۱۲۱ درصدی فضای رنگی sRGB تصاویر را با کیفیت بسیار عالی و رنگ‌ دقیق نشان می‌دهد. شیائومی میزان انحنای صفحه‌نمایش را ۱٬۵۰۰ رادیان اعلام کرده است. برای درک بهتر، دایره‌ای را با شعاع ۱٬۵۰۰ میلی‌متر تصور کنید. انحنای ۱٬۵۰۰ رادیان، بیشترین میزان انحنایی است که درحال‌حاضر توسط مانیتورها ارائه می‌شود. قیمت مانیتور گیمینگ شیائومی ۴۰۰ یورو اعلام شده است. 

یک مرد و یک زن روی اسکوتر 1S شیائومی در خیابان

Mi Electric Scooter 1S

Mi Electric Scooter 1S و Pro 2

شیائومی درکنار محصولات اعلام‌شده، دو اسکوتر برقی جدید نیز رونمایی کرده است. محصول اول Mi Electric Scooter 1S نامیده می‌شود که در حقیقت نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی M365 به‌حساب می‌آید. این اسکوتر ۱۲٫۵ کیلوگرم وزن دارد و باتری به‌کاررفته در آن تا ۳۰ کیلومتر توانایی انرژی دادن به دستگاه را دارد. در نظر داشته باشید این عدد هنگامی صدق می‌کند که فردی ۷۵ کیلوگرمی با سرعت ۱۵ کیلومتربرساعت به حرکت با اسکوتر مشغول شود. همچون اسکوترهای پیشین، Mi Electric Scooter 1S نیز از موتوری ۲۵۰ وات با حداکثر توان ۵۰۰ وات استفاده می‌کند که باعث می‌شود این اسکوتر بتواند به حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر‌بر‌ساعت دست یابد. 

یک مرد درحال قرار دادن اسکوتر 1S شیائومی در صندوق عقب خودرو در کوچه

Mi Electric Scooter 1S

اسکوتر 1S دارای نشانگر سرعت عددمحور است و چندین آیکون جدید برای اعلام وضعیت دستگاه دارد. مدل پیشین این دستگاه مجهز به چهار چراغ LED برای نشان‌دادن درصد شارژ باتری بود. در چرخ عقب مدل جدید از لنت ترمز محکم‌تر استفاده شده است. این لنت جدید در مدل Pro هم دیده می‌شود.

نسل دوم اسکوترهای سری پرو شیائومی نسبت‌به نسل اول تغییرات زیادی به‌خود ندیده است و همچنان از همان فرمول اولیه استفاده می‌کند. کارشناسان معتقد بودند مدل پیشین در زمینه‌ی دوام برخی مشکلات دارد. بر همین اساس شیائومی از رفع این مشکلات با بهبود سیستم خنک‌کننده، سیستم مدیریت باتری و همچنین سیم‌کشی بهتر خبر می‌دهد. دو اسکوتر جدید 1S و Pro از چراغ جلوییِ بهتری استفاده می‌کنند. 

اسکوتر Pro 2 شیائومی در دست یک مرد با لباس سبز روی پله

Mi Electric Scooter Pro 2

براساس اطلاعات رسمی، Mi Electric Scooter Pro 2 دارای ۱۴٫۲ کیلوگرم وزن است و نسبت‌به مدل‌های معمولی عمر باتری بهتری ارائه می‌دهد. آن‌طور که شیائومی می‌گوید، این اسکوتر با یک بار شارژ تا ۴۵ کیلومتر راه می‌رود. توان موتور این اسکوتر ۳۰۰ وات اعلام شده است که در حالت اوج می‌تواند به توان ۶۰۰ وات هم دست یابد. با وجود قوی‌تر بودن موتور، حداکثر سرعت اسکوتور همچنان ۲۵ کیلومتر‌برساعت است. این سرعت در برخی مناطق دنیا، حداکثر سرعتی است که اسکوتر اجازه‌ی دستیابی به آن را دارد.

بهره‌مندی از موتور قدرتمندتر باعث می‌شود Mi Electric Scooter Pro 2 بتواند از شیب‌های ۲۰ درصد هم بالا برود. این درحالی است که 1S توانایی بالا رفتن از بیشترین شیب ۱۴ درصد را دارد. مدل پرو ۲ نه‌تنها ازلحاظ حرکت بلکه ازلحاظ توقف کردن هم محصول باکیفیت‌تری به‌حساب می‌آید.

در مدل پرو ۲ افزون بر موارد یادشده از لنت ترمز اضافه هم در چرخ جلو استفاده شده است. بااین‌حال همان‌طور که اشاره کردیم، مدل 1S تنها یک لنت ترمز در چرخ عقب خود دارد. اسکوتر پرو ۲ همچنین مجهز به سیستم E-ABS است که با استفاده از قدرت موتور می‌تواند روند ترمز گرفتن را بهبود بخشد. قیمت اسکوتور Mi Electric Scooter 1S شیائومی ۴۰۰ یورو اعلام شده است. مدل Scooter Pro 2 با قیمت ۵۰۰ یورو دردسترس قرار می‌گیرد.

اسکوترهایی که شیائومی در آلمان عرضه می‌کند دارای محدودیت سرعت ۲۰ کیلومتربرساعت هستند. همچنین گلگیر عقب این اسکوترها طبق قانون، جایگاهی خاص برای نصب پلاک دارد. شیائومی در جریان برگزاری مراسم خود خبر دیگری نیز اعلام کرد که طرفداران فرمول یک را هیجان‌زده می‌کند. مدل ویژه‌ی اسکوتر پرو ۲ که با نام بسیار طولانی Mi Electric Scooter Pro 2 Mercedes AMG-Petronas F1 Team از آن یاد می‌شود، در آینده عرضه خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد محصولات جدید شیائومی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات