پشتیبانی از WPF در سال ۲۰۲۱ به دستگاه‌های مبتنی‌بر ویندوز 10 آرم می‌آید

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در بیانیه‌ای که به‌تازگی منتشر کرده است اعلام می‌کند قصد دارد در سال ۲۰۲۱ پشتیبانی از WPF را به دستگاه‌های مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ آرم اضافه کند.
تبلیغات

مایکروسافت مدتی پیش اعلام کرد OpenJDK را به دستگاه‌های مبتنی‌بر پروژه‌ی ویندوز ۱۰ روی آرم پورت می‌کند. به‌دنبال اعلام این خبر، به‌تازگی ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که می‌‌خواهند پشتیبانی از WPF را در سال ۲۰۲۱ به ویندوز ۱۰ روی آرم اضافه کنند.

مایکروسافت همچنین در بیانیه‌ی جدید خود می‌گوید WPF از این پس جزو تیم Developer Ecosystem and Platform که زیرشاخه‌ی ویندوز است به‌حساب می‌آید. انتقال WPF به تیم موردبحث به هر دو فریم‌ورک WinUI و WPF امکان می‌دهد با یک‌دیگر هماهنگ بمانند و دیرتر منسوخ شوند. تیم توسعه‌ی WPF مایکروسافت جدول زیر را به‌عنوان نقشه‌ی راه خود برای ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۰ و پس از آن سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است:

نقشه‌ی راه تیم WPF برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

توضیحات

زمان انجام

یکپارچه‌سازی تعمیرات سرویس دات‌نت فریم‌ورک با دات‌نت 

Core 3.1 و دات‌نت ۵

در حال انجام

ادامه‌ی یکپارچه‌سازی با دات‌نت ۵

نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰

توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم به‌منظور فراهم‌سازی امکان انجام‌دادن آزمایش برای تأیید اعتبار

نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰

به‌روزرسانی‌های جدید برای دات‌نت ۵

نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱

پشتیبانی از ARM64 

نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱

مایکروسافت در بخشی دیگر از بیانیه‌ی جدید خود اعلام می‌کند که می‌خواهد با به‌کارگیری منابع بیشتر، به‌شکلی جدی‌تر روند توسعه‌ی WPF را برای دات‌نت ۵ ادامه دهد. در بیانیه‌ی ردموندی‌ها می‌خوانیم: «مدیریت تیم ما تأیید کرده است که برای این پروژه به منابع اضافی نیاز داریم. با این‌حال دنیاگیری کووید ۱۹ باعث شده است روند استخدام نیروهای جدید کندتر از حالت عادی شود. با منابعی که در تیمِ فعلی در اختیار داریم، خودمان را به انجام دادن جزئیات اعلام‌شده در نقشه‌ی راه جدول بالا در زمان اعلام‌شده متعهد می‌دانیم. برای کسب جزئیات بیشتر همراه ما بمانید».

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات