فناوری شارژ 125 وات اوپو معرفی شد

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
فناوری شارژ سریع 125 وات اوپو می‌تواند باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در مدت ۲۰ دقیقه کاملا شارژ کند.
تبلیغات

اوپو سال‌ها است که درزمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های شارژ سریع عملکردی درخشان دارد و همواره توانسته است در بین نخستین شرکت‌‌ها برای ارائه‌ی شارژرهایی با توان بیشتر قدم بردارد. این شرکت پیش‌تر توانسته است فناوری به‌کاررفته در سیستم Dash Charge گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس را توسعه دهد و به‌طورکلی، تجربه‌ی زیادی در این حوزه دارد. اوپو توانسته است در گوشی‌های خود از فناوری‌های سریع‌تر هم استفاده کند. ریلمی، زیرشاخه‌ی اوپو، نیز فناوری‌های شارژ سریع این شرکت را به‌طور گسترده به‌کار می‌برد. 

چند روز پیش، اوپو در خبری غیرمنتظره اعلام کرد به‌دنبال معرفی فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات است. در نگاه اول، این خبر همچون بازی تبلیغاتی به‌نظر می‌رسید؛ اما انتظارات سرانجام به‌پایان رسید و این شرکت از سریع‌ترین فناوری شارژ سریع تاریخ گوشی‌های هوشمند پرده‌برداری کرد تا رکوردی جدید در این زمینه ‌ثبت کنند. به‌گفته‌ی اوپو، این فناوری پیشرفته‌ترین فناوری شارژ سریع صنعت گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. 

فناوری شارژ سریع 125 وات اوپو / Oppo

اوپو در مراسم خود به اعداد مهمی نظیر ظرفیت باتری و زمان لازم برای شارژ کامل آن اشاره کرد. براساس اطلاعات رسمی، فناوری جدید اوپو می‌تواند باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در ۲۰ دقیقه کاملا شارژ کند. به‌علاوه به‌لطف این فناوری، درصد شارژ این باتری در ۵ دقیقه به ۴۱ درصد می‌رسد. در مقایسه‌ای جالب، متوجه می‌شویم فناوری جدید شرکت آیکو، از زیرشاخه‌های ویوو، توان خروجی ۱۲۰ وات دارد و باتری با ظرفیت مشابه را در ۱۵ دقیقه شارژ می‌کند. درهرصورت، اگر ادعاهای اوپو حقیقت داشته باشند، این فناوری جدید می‌تواند رکورد پیشین اوپو را برای شارژ کامل باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهبود بخشد و آن را تقریبا ۱۰ دقیقه کاهش دهد. 

در نگاه اول، توسعه‌ی فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات ممکن است برای برخی کاربران عادی به‌نظر برسد؛ اما ماجرا بسیار فراتر از ساخت آداپتوری بزرگ و متصل‌کردن آن به گوشی هوشمند است. شارژر و کابل و خود باتری باید حتما به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شوند که از امنیت و کارایی لازم برخوردار باشند. اگر جوانب امنیتی رعایت نشود، شارژ باتری با توان ۱۲۵ وات می‌تواند به انفجار آن منتهی شود.

اوپو می‌گوید اولین گوشی مجهز به این فناوری که فعلا نامش را نمی‌دانیم، از باتری مجهز به سلول‌های دوگانه‌ی 6C استفاده خواهد کرد. طبق ادعای اوپو، در این راهکار از «نسبت باتری درخورتوجه» استفاده شده است. خود شارژر چگالی انرژی بهبودیافته‌‌تری از نسل قبل دارد تا به‌درستی کارش را انجام دهد. برخلاف شارژرهای پیشین VOOC اوپو که درگاه USB-A داشتند، در دو انتهای کابل جدید از درگاه USB-C استفاده شده است. 

شارژر 125 وات اوپو / Oppo

اوپو هنوز رسما گوشی هوشمندی را معرفی نکرده است که با این فناوری ۱۲۵ وات عرضه شود. بااین‌حال، تجربه نشان داده که این شرکت معمولا قابلیت‌هایی نظیر فناوری شارژ ۱۲۵ را پیش از رونمایی محصولات مجهز به آن‌ها معرفی می‌‌کند. درحال‌حاضر، از اوپو رینو ایس به‌عنوان بهترین گوشی دنیا ازلحاظ فناوری شارژ سریع یاد می‌شود و باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این دستگاه را می‌توان به‌لطف شارژر ۶۵ وات اوپو در ۳۱ دقیق کاملا شارژ کرد.

اوپو، وان‌پلاس، ویوو و چند شرکت دیگر همگی تحت مالکیت شرکت بزرگ‌تری با نام BBK Electronics هستند؛ ازاین‌رو، ارتباطاتی با یکدیگر دارند. سال گذشته، ویوو فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات را معرفی کرد که طبق ادعای این شرکت، می‌توانست باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در ۱۳ دقیقه شارژ کند؛ بااین‌حال، تاکنون گوشی هوشمندی با این فناوری عرضه نشده است.

به‌طور‌کلی، اوپو درزمینه‌ی روی‌آوردن به فناوری شارژ بی‌سیم عملکرد چندان مناسبی از خود به‌جای نگذاشته است. جالب است بدانید اولین گوشی مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم اوپو اوایل سال جاری میلادی معرفی شد؛ باوجوداین، اوپو امروزه ادعا می‌کند سریع‌ترین فناوری شارژ بی‌سیم دنیا را دراختیار دارد. این یعنی شرکت چینی نه‌تنها درزمینه‌ی شارژ سریع سیمی، بلکه درزمینه‌ی شارژ سریع بی‌سیم نیز پیش‌رو به‌حساب می‌آید. فناوری جدید AirVOOC اوپو شارژ سریع بی‌سیم ۶۵ وات است که می‌تواند باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را به‌صورت بی‌سیم در ۳۰ دقیقه کاملا شارژ کند. اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، فناوری AirVOOC اوپو از بسیاری از فناوری‌های شارژ سریع سیمی بازار نیز سریع‌تر خواهد بود.

شارژ بی سیم AirVOOC اوپو 65 وات / Oppo

اوپو شارژر ۶۵ وات AirVOOC را نیز طراحی کرده است؛ بااین‌حال، فعلا نمی‌دانیم این شارژ کِی و با چه قیمتی دردسترس قرار می‌گیرد. همچنین، مشخص نشده است اولین گوشی مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم AirVOOC چه زمانی از راه می‌رسد. بسیاری از کارشناسان نبود شارژ بی‌سیم را یکی از نکات اصلی‌ منفی مربوط به پرچم‌دار جدید اوپو، یعنی فایند X2 پرو، به‌حساب آوردند. ظاهرا اوپو با علم به این موضوع با معرفی AirVOOC تلاش کرده است جدی‌تر در بازار فناوری‌های شارژ حضور پیدا کند. 

اوپو در انتهای مراسم آنلاینش، چند آداپتور جمع‌و‌جور جدید رونمایی کرد که فناوری GaN از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. به‌لطف این فناوری، ابعاد آداپتورهای یادشده تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. شارژر اول توان خروجی ۵۰ وات دارد و مینی SuperVOOC نامیده می‌شود و اوپو در مراسم خود، این شارژر را با ابعاد کیف جاکارتی مقایسه کرد. شارژ دیگر از نوع ۱۱۰ وات است که ابعادی تقریبا هم‌اندازه با شارژهای ۱۸ وات معمولی دارد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی فناوری شارژ ۱۲۵ وات اوپو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات