هدست‌ واقعیت مجازی اپلیکیشن BoxVR؛ تجربه‌ای متفاوت در دنیای بازی‌های ورزشی

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استارتاپ فیت‌ایکس‌آر اپلیکیشن واقعیت مجازی باکس‌وی‌آر را عرضه کرده است. این اپلیکیشن واقعیت مجازی با ترکیب دنیای ورزشی و بازی می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی دراختیار کاربران قرار دهد.
تبلیغات

در چند سال گذشته، سرمایه‌گذاران زمان زیادی برای پذیرش استارتاپ‌های واقعیت مجازی صرف کرده‌اند و باتوجه‌به این موضوع، سرمایه‌گذاری روی این دسته از استارتاپ‌ها افزایش یافته است. این ‌روزها اپلیکیشن‌ ورزشی پلوتون کاربران زیادی جذب کرده و لولولِمون استارت‌آپ ورزشی میرِر را با قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریده است. علاوه‌براین‌ها، در صنعت بازی‌های ورزشی محصول استارت‌آپ فیت‌ایکس‌آر نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

استارتاپ فیت‌ایکس‌آر قصد دارد هدست واقعیت مجازی‌اش را در صنعت تناسب‌اندام پرفروش کند. این استارتاپ اپلیکیشن ورزشی واقعیت مجازی محبوب «باکس‌وی‌آر» را عرضه و اعلام کرده است در اولین سرمایه‌گذاری خود از صندوق سرمایه‌گذاری «هیرو کپیتال» ۷/۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده که ۶/۳ میلیون از این سرمایه به‌صورت سرمایه‌گذاری در سهام سرمایه و ۱/۲ میلیون دلار از آن به‌صورت وام از Innovate UK، آژانس نوآوری انگلستان، بوده است. همچنین، سایر سرمایه‌گذاران بوست‌وی‌سی و ماورون و تن‌وان‌تن ونچرز در این استارتاپ واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ناگفته نماند کل سرمایه‌ی جذب‌شده فیت‌ایکس‌آر ۸/۷۵ میلیون دلار است.

اپلیکیشن boxvr واقعیت مجازی

باکس‌وی‌آر، یکی از ‌اپلیکیشن‌های محبوب بازی و ورزشی کنونی، برای دستگاه‌های واقعیت‌ مجازی طراحی شده است. این اپلیکیشن با رابط مشابه بازی گیتار هیرو، از بازی «بیت‌سابر» الهام گرفته است و روی حرکات ورزشی بوکس مانند آپرکات و جب بیشتر تمرکز می‌کند. این اپلیکیشن در آکیولس و پلی‌استیشن استور و استیم با قیمت ۲۹،۹۹ دلار فروخته می‌شود و افزونه‌های بیشتر آن ۹،۹۹ دلار قیمت دارد.

ورزش‌کردن با دستگاه‌های واقعیت مجازی هیجان بیشتری برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد و باتوجه‌به این موضوع، فروش هدست‌های آن‌ها افزایش یافته است. بیت‌سابر یکی از بازی‌های واقعیت مجازی است که با شناخت فرصت بازار، زودتر از باکس‌وی‌آر عرضه شده است. سال گذشته، فیسبوک این بازی را با قیمت نامشخص خریده است.

همچنین اوایل سال جاری، استودیو واقعیت مجازی Within با سرمایه‌گذاری آندرسن هوروویتز که با نام a16z نیز شناخته می‌شود، اپلیکیشن ورزشی سوپرنچرال را عرضه کرد. علاوه‌براین در سال گذشته، اپلیکیشن محاسبه‌ی کالری YUR برای نرم‌افزار ورزشی واقعیت مجازی خود، ۱/۱ میلیون دلار سرمایه‌ی اولیه جذب کرد.

بازارِ واقعیت مجازی توانسته سود زیادی کسب کند؛ اما مشکلات زنجیره‌ی تأمین آکیولس، عرضه‌کننده‌ی این بازی‌ها، باعث شده است استودیو‌های واقعیت مجازی فرصت‌های زیادی از دست دهند. از ابتدای امسال، تمامی هدست‌های آکیولس ازجمله هدست‌های ۳۹۹ دلاری کوئست ‌فروخته شده‌اند یا تعداد کمی از آن‌ها در انبار موجود است. این افزایش فروش تأثیر منفی روی رشد صنعت واقعیت مجازی گذاشته و تا حد زیادی فیسبوک این مشکل را ایجاد کرده است.

هدست‌های واقعیت مجازی امکانات ردیابی تناسب‌اندام مانند نمایشگر ضربان قلب را ندارند؛ درعوض توسعه‌دهندگان آن‌ها به اطلاعات حرکتی مانند سرعت حرکت فردی دسترسی دارند که از هدست یا کنترلر‌ها استفاده می‌کند.

فیت‌ایکس‌آر با استفاده از این اطلاعات میزان کالری‌سوزی را محاسبه می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد در اپلیکیشن هدف‌گذاری کنند که روزانه چه ‌میزان کالری بسوزانند.

فعلا اپلیکیشن باکس‌وی‌آر در بین محصولات هدست واقعیت مجازی قرار دارد؛ ولی شرکت فیت‌ایکس‌آر سعی می‌کند با جذب سرمایه، رتبه‌ی آن را افزایش دهد و فراتر از محصولات هدست در جهان رشد کند.

سام کول، مدیرعامل فیت‌ایکس‌آر می‌گوید:

باتوجه‌به کاربرد باکس‌وی‌آر، این محصول فقط به واقعیت مجازی محدود نمی‌شود. ورزش‌کردن با هدست واقعیت مجازی می‌تواند هیجان بیشتری برای کاربر داشته باشد و هدف ما این است که در این صنعت، به تولید و نوآوری ادامه دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات