شارژ سریع 120 وات iQOO معرفی شد؛ ۵۰ درصد شارژ در عرض تنها ۵ دقیقه

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
فناوری شارژ سریع Super FlashCharge آیکو که به‌تازگی معرفی شده است، ۱۲۰ وات توان دارد و باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در تنها ۱۵ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌کند.
تبلیغات

ویوو زیرشاخه‌ای گیمینگ تحت عنوان آیکو (Vivo iQOO) دارد که پیش‌تر موفق‌به عرضه‌ی گوشی هوشمند نیز به بازار شده است. آیکو ساعاتی پیش کنفرانسی آنلاین در چین برگزار کرد تا فناوری مهمی را معرفی کند. درحالی‌که انتظار نداشتیم، آیکو به یک‌باره پا به میدان گذاشت و فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات Super FlashCharge خود را معرفی کرد. براساس اعلام رسمی، از ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹)، گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری روانه‌ی بازار می‌شوند. 

براساس آنچه مدیر آیکو در جریان برگزاری کنفرانس موردبحث اعلام کرد، فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات Super FlashCharge می‌تواند باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را در عرض تنها ۱۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ شارژ کند. تا پیش از معرفی فناوری جدید آیکو، بیشترین سرعت شارژ تا توان ۶۵ وات انجام می‌گرفت. گوشی‌های هوشمندی نظیر اوپو فایند X2 پرو که از فناوری شارژ ۶۵ وات استفاده می‌کنند، در عرض ۳۰ دقیقه شارژ می‌شوند. بنابراین فناوری Super FlashCharge آیکو دوبرابر سرعت بیشتری دارد. 

کنفرانس آنلاین آیکو تنها ۱۵ دقیقه طول کشید و با متصل‌کردن یک دستگاه به شارژر آغاز شد. در جریان برگزاری مراسم، دستگاه به‌طور کامل از صفر تا ۱۰۰ شارژ شد که در نوع خود روش جالبی برای نشان‌دادن فناوری شارژ سریع جدید بود. درحالی‌که روند شارژ گوشی انجام می‌گرفت، مدیر اجرایی آیکو روی صحنه حاضر شد تا به‌بیان جزئیات مربوط‌‌به فناوری جدید بپردازد. این فناوری گرمای بسیار زیادی تولید می‌کند، بنابراین لازم است که گوشی‌ها دارای سیستم تهویه‌ی هوای مناسبی باشند. مدیر آیکو توضیحاتی در این زمینه نیز ارائه کرد.

مدیر آیکو درحال معرفی شارژ سریع 120 وات ویوو

سلول‌های باتری در دستگاه‌های مجهز به فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات آیکو، در آرایه‌ای جدید در پشت‌ سر یکدیگر قرار می‌گیرند. به‌علاوه به‌لطف زبان طراحی جدید، این امکان فراهم می‌شود که درصد شارژ باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را از عرض تنها پنج دقیقه از صفر به ۵۰ رساند. یکی از بلاگرها گفته است در عرض ۱۰ دقیقه درصد شارژ باتری به ۸۰ می‌رسد.

براساس اعلام رسمی، ولتاژ و شدت‌جریان در این راهکار از ۲۰ ولت و ۶ آمپر به ۱۲ ولت و ۱۰ آمپر تبدیل است. این راهکار مجهز به دو مدار مجزا و کاملا شبیه به هم است که هر یک دارای شدت‌جریان ۵ آمپر و ولتاژ ۱۲ ولت هستند و می‌توانند به‌صورت هم‌زمان، دو سلول ۲٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی را شارژ کنند. هر گوشی هوشمندی که بر پایه‌ی این راهکار ساخته شود، لایه‌‌هایی اضافی از جنس گرافیت خواهد داشت. به‌علاوه این گوشی‌ها باید دارای سیستم‌های خنک‌کننده‌ی اضافی باشند تا دمای داخل دستگاه خنک بماند و مشکلی برای مادربرد پیش نیاید. 

مقامات رسمی آیکو تاکنون جزئیات خاصی درمورد نخستین گوشی مجهز به فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات منتشر نکرده‌اند. تنها چیزی که می‌دانیم این است که تاریخ عرضه‌ی گوشی برای اوت (مرداد و شهریور) تعیین شده است. گفته می‌شود این گوشی در دسته‌ی گوشی‌های گیمینگ جای می‌گیرد که با درنظرگرفتن سابقه‌ی آیکو، اتفاقی دور از انتظار به‌نظر نمی‌رسد. با همه‌ی این‌ها شکی نداریم که در آینده‌ای نزدیک گوشی‌های هوشمند معمولی آیکو نیز به این فناوری جدید مجهز می‌شوند.

شرکت‌های گوشی‌ساز چینی همواره برای فناوری شارژ سریع اهمیت ویژه‌ای قائل بوده‌اند. اوپو یکی دیگر از این شرکت‌ها است که پیش‌تر گوشی‌هایی با فناوری شارژ ۶۵ وات عرضه کرده است. این شرکت ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد ۲۵ تیرماه قصد دارد از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات پرده‌برداری کند. هرچه زمان می‌گذرد رقابت بین شرکت‌ها برای دستیابی به فناوری‌های جدیدتر و کاربردی‌تر، بیش‌ازپیش جذاب می‌شود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد شارژ سریع آیکو دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات