گوشی اقتصادی جدید نوکیا با باتری قدرتمند در راه است

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا ۲.۴، گوشی اقتصادی جدید HMD گلوبال، احتمالا در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود. این گوشی به‌تازگی در وب‌سایت FCC مشاهده شده است.
تبلیغات

گوشی نوکیا ۲.۳ یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی باکیفیت دنیا لقب گرفته بود که در عین داشتن قیمت ارزان، از سخت‌افزار مناسبی برخوردار بود و به‌خوبی ازپس انجام کارهای روزمره برمی‌آمد. نوکیا ۲.۳ به‌لطف بهره‌مندی از صفحه‌نمایش بزرگ، تجربه‌ی دل‌چسبی در ازای قیمتش ارائه می‌داد و عمر باتری‌اش کاربران بسیار زیادی را راضی کرد.

از قرار معلوم، HMD Global با درنظرگرفتن موفقیت نسبی گوشی نوکیا ۲.۳ تصمیم گرفته است بیش‌از‌پیش به بازار گوشی‌های اقتصادی توجه نشان دهد. بر‌همین‌اساس، به‌تازگی اخباری به‌دست رسیده ‌است که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد فرمول موفق نوکیا ۲.۳ را در آینده‌ای نزدیک بهبود دهد و در قالب گوشی جدیدی عرضه کند.

طبق گفته‌ی رسانه‌ی Android Authority، گوشی هوشمندی متعلق ‌به HMD گلوبال با نام TA-1270 در یکی از اسناد کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) پیدا شده که پیش‌تر کسی از آن خبر نداشت. مشخصات این گوشی هوشمند تا حد زیادی ما را یاد خانواده‌ی نوکیا ۲ می‌اندازد. فعلا ‌تصویری از گوشی جدید نوکیا در دست نداریم و ابعاد آن را نیز نمی‌دانیم، اما شماره‌مدل گوشی کاملا با خانواده‌ی نوکیا ۲ مطابقت دارد. 

ظاهرا گوشی جدید نوکیا قرار است از باتری ۴،۳۸۰ میلی‌آمپرساعتی بهره بگیرد که بهبودی جزئی درمقایسه‌با باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نوکیا ۲.۳ به‌حساب می‌آید. همان‌طور‌که اشاره کردیم، نوکیا ۲.۲ باتری بسیار قدرتمندی داشت و احتمالا این ماجرا قرار است برای گوشی جدید هم تکرار شود. گوشی اقتصادی جدید نوکیا مخصوص کسانی است که می‌خواهند گوشی‌شان تمام روز را دوام بیاورد.

ازآنجاکه با دستگاهی اقتصادی طرف هستیم، نمی‌توانستیم انتظار پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را برای آن داشته باشیم. HMD در بخش توضیحات گوشی در وب‌سایت FCC می‌گوید دستگاه مذکور در بهترین حالت از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین حضور 5G در آن منتفی است. این اتفاق اصلا تعجب‌برانگیز محسوب نمی‌شود؛‌ زیرا خانواده‌ی نوکیا ۲ شامل اعضایی ارزان‌قیمت است و همین موضوع نشان می‌دهد به ‌این ‌زودی‌ها قرار نیست شبکه‌ی 5G در دستگاه‌های اقتصادی دیده شود. استفاده از مودم 5G برای شرکت‌ها هزینه‌بر است و عرضه‌ی دستگاهی ۱۰۰ دلاری با این مودم، توجیه اقتصادی ندارد.

درحال‌حاضر، مطمئن نیستیم نوکیا می‌خواهد گوشی جدیدش را کِی معرفی کند. رسانه‌ی نوکیاموب مدتی پیش گزارشی تأییدنشده منتشر کرد و مدعی شد HMD در پی معرفی گوشی هوشمندی با نام نوکیا ۲.۴ در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) است. طبق اعلام این رسانه، در همین ماه مدل جدید شماری از گوشی‌های پیشین نیز معرفی می‌شوند؛ بااین‌حال همان‌طورکه گفتیم، این گزارش فعلا شایعه و HMD به آن واکنش نشان نداده است. در وب‌سایت FCC، شماره‌مدل‌های مختلفی برای گوشی جدید نوکیا ذکر شده است؛ ازاین‌رو، احتمال می‌دهیم فنلاندی‌ها گوشی جدید خود را در بازارهای مختلف به‌شکل گسترده عرضه کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی اقتصادی جدید نوکیا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات