گلکسی نوت 20 و نوت 20 پلاس ارزان‌تر از مدل‌های نوت 10 خواهند بود

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ احتمالا تصمیم دارد تا خانواده‌ی نوت 20 را با قیمتی پایین‌تر از نوت 10 به بازار عرضه کند که دلایل متعددی برای آن پیش‌بینی می‌شود.
تبلیغات

سامسونگ سال گذشته گوشی گلکسی نوت 10 را با قیمت ۱.۲۵ میلیون وون (۱٫۰۵۰ دلار) و گلکسی نوت 10 پلاس را با قیمت ۱.۵ میلیون وونی (۱٫۲۵۰ دلار) در کره‌ی جنوبی عرضه کرد. رسانه‌های فناوری ادعا می‌کنند که مدل‌های سال ۲۰۲۰ یعنی گلکسی نوت 20 و نوت 20 پلاس با قیمتی کمی پایین‌تر به بازار عرضه می‌شوند. رسانه‌ی کره‌ای Naver ادعا می‌کند که هر دو گوشی سامسونگ، با تخفیف ۰.۰۵ میلیون وون (۴۰ دلاری) نسبت به مدل‌های سال گذشته فروخته خواهند شد.

تخفیف احتمالی مدل‌های جدید خانواده‌ی نوت، حدودا ۴۰ دلار می‌شود که قطعا برای بسیاری از کاربران، آن‌چنان قابل‌توجه نیست. به‌هرحال درصورت صحیح بودن پیش‌بینی‌ها، سامسونگ در عملکردی مخالف پیش‌بینی تحلیل‌گران بازار، گوشی‌های جدید خود را با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رساند. تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند که خانواده نوت سال ۲۰۲۰، با قیمتی ۰.۰۵ میلیون وون (۵۰ دلاری) گران‌تر از محصولات سال گذشته به فروش خواهند رسید.

کاهش قیمت گوشی جدید سامسونگ احتمالا دلایل متعددی دارد. یکی از دلایل را می‌توان در همه‌گیری کووید ۱۹ و کاهش تقاضا در بازار گوشی‌های هوشمند جست‌وجو کرد. دلیل دیگر در یارانه‌هایی دیده می‌شود که اپراتورها در نقاط گوناگون جهان برای گوشی‌ها ارائه می‌کنند. سال گذشته اپراتورها تا ۰.۷ میلیون وون (۶۰۰ دلار) از هزینه‌ی یک گوشی گلکسی نوت 10 را تقبل می‌کردند که سهم قابل‌توجهی از قیمت تمام‌شده بود. امسال یارانه‌ها کمتر خواهد بود و درنتیجه کاربران درنهایت باید قیمت بیشتری پرداخت کنند.

گلکسی نوت 10 در زمان رونمایی در ایالات متحده با قیمت ۹۵۰ دلار و در اروپا با قیمت ۹۵۰ یورو فروخته شد. نوت 10 پلاس نیز قیمت ۱،۱۰۰ دلاری و ۱،۱۰۰ یورویی در بازارهای مذکور داشت. گزارش جدید Naver هیچ اشاره‌ای به کاهش قیمت احتمالی گوشی‌های سامسونگ در بازارهای خارج از کره نمی‌کند. البته می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت در ایالات متحده و اروپا نیز همان روند بازار کره را دنبال کند.

سامسونگ حتی با کاهش قیمت هم پیش‌بینی فروش زیادی برای گوشی‌های پرچم‌دار خانواده‌ی Note 20 ندارد. به‌هرحال فروش سری گلکسی S20 نیز تحت تأثیر بحران‌های اقتصادی بود و کره‌ای‌ها پیش‌بینی می‌کنند همین روند برای خانواده‌ی نوت هم تکرار شود.

خانواده‌ی گلکسی نوت 20 در رویداد آنپکد در تاریخ پنجم اوت (۱۵ مرداد) درکنار گوشی‌های گلکسی فولد ۲ و گلکسی Z فلیپ 5G معرفی می‌شود. گوشی‌های سری نوت از همان زمان رونمایی وارد مرحله‌ی پیش‌سفارش می‌شوند و چند روز بعد به فروشگاه‌ها می‌رسند. احتمالا گوشی‌های تاشدنی رویداد آنپکد، کمی دیرتر به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات