فروش خودرو کارکرده رنو ال 90 در بازار با خودرو 45

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت خودرو45 مجموعه‌ای در زمینه‌ خرید و فروش خودروهای کارکرده است و با هدف فروش امن و سریع خودرو ال ۹۰ برای مالکان تلاش دارد تا خودروهای کارکرده با مناسب ترین قیمت به فروش برساند.
تبلیغات

فروش خودرو ال ۹۰ کارکرکرده در بازار ایران کار چندان آسانی نیست؛ زیرا این خودرو می‌تواند دست‌خوش افت قیمت‌های مختلف و بعضا واهی شده و بدین ترتیب احتمال ضرر مالی مشتریان عادی در حین فروش این خودرو وجود خواهد داشت. همچنین سودجویان نیز همواره در کمین نشسته‌اند تا خودرو کارکرده مشتریان را تا حد امکان با قیمتی پایین تر از میزان واقعی آن خریداری کنند تا منفعت بیشتری را نصیب خود کنند.

معرفی رنو تندر ۹۰

رنو ال ۹۰ یا تندر ۹۰ یک سدان جمع و جور شهری نسبتا ارزان قیمت است که توسط شرکت رومانیایی داچیا، زیرمجموعه کمپانی فرانسوی رنو از سال ۲۰۰۴ میلادی روانه بازار کشورهای در حال توسعه، روسیه، برزیل، ترکیه، کلمبیا، آرژانتین و... شد. این محصول از سال ۱۳۸۶ راه بازار کشورمان را در پیش گرفت تا به گفته مسئولان آن زمان خودروسازی ایران، جانشین اتومبیل ارزان قیمت پیکان برای قشر ضعیف‌تر جامعه باشد.

اما با این حال و با توجه به کیفیت فنی بالا، رفته رفته بر محبوبیت رنو ال ۹۰ (تندر۹۰) در بازار ایران افزوده شد و فروش خودرو کارکرده ال ۹۰ در کشورمان بیش از پیش رونق گرفت. قیمت نمونه‌های صفر کیلومتر یا کارکرده ال ۹۰ در ایران روز به روز افزایش یافته است، تا آنجا که در شرایط فعلی تندر ۹۰ و یا نسخه‌های فیس لیفت آن که تحت عنوان پارس تندر ۹۰ یا تندر پلاس توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا روانه بازار شدند، از جمله گران‌قیمت‌ترین خودروهای اقتصادی موجود در بازار کشورمان به حساب می‌آیند. در ادامه قصد داریم تا رنو ال ۹۰ را از جهات مختلف نظیر: مشخصات فنی، امکانات، طراحی، وضعیت فروش و ... مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی رنو ال ۹۰

از آنجا که رنو تندر ۹۰ به عنوان یک محصول تماما اقتصادی و ارزان‌قیمت ویژه اقشار کم درآمد طراحی و توسعه یافته است، بنابراین کمپانی خودروسازی رنو وقت و هزینه زیادی را صرف طراحی ظاهری و داخلی این خودرو نکرده و محصولی با طراحی بسیار ساده و فاقد خطوط سیال و روان را روانه بازار کرده است. بدین ترتیب هزینه‌های تولید این محصول نیز تا حد امکان کاهش یافته و تندر۹۰ با قیمت پایین‌تری به دست مشتریان رسیده است.

در مورد فضای داخل ال ۹۰ نیز وضعیت مشابهی حاکم بوده و چه از لحاظ سبک طراحی داخلی و یا متریال استفاده شده در ساخت کابین، شاهد هیچگونه نکته قابل توجه و تحسین برانگیزی در فضای داخلی این خودرو نخواهیم بود. تنها نکته مثبت کابین رنو ال ۹۰، جادار بودن آن است که فضای بسیار مناسب و راحتی جهت حضور پنج سرنشین بزرگسال را با حداقل محدودیت به ویژه در ردیف عقب فراهم آورده است.

 از سوی دیگر صندوق عقب تندر ۹۰ نیز یکی از جادارترین نمونه‌ها در نوع خود بوده و حدود ۵۱۰ لیتر فضا در اختیار اسباب و وسایل کاربران قرار خواهد داد. بنابراین حین مسافرت‌های خانوادگی دغدغه بسیار کمتری از این لحاظ بر کاربران وارد خواهد آمد. ناگفته نماند که در نمونه‌های فیس لیفت رنو تندر ۹۰ همچون پارس تندر یا تندر پلاس شاهد تغییرات جزئی اندکی در ظاهر و درون کابین تندر ۹۰ بوده‌ایم که به طور کلی تغییر چندان محسوس و اساسی از لحاظ ظاهری در این خودرو ایجاد نکرده‌اند اما با این حال وجهه مناسب‌تری نسبت به گذشته برای ال ۹۰ رقم زده‌اند.

آپشن ها و امکانات ال ۹۰

همانطور که اشاره شد ال ۹۰ یک خودروی تماما اقتصادی بوده؛ بنابراین نباید انتظار وجود آپشن‌های رفاهی- ایمنی گسترده و متعددی را از این خودرو داشت. می‌توان از موارد زیر به عنوان شاخص‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی رنو ال ۹۰ نام برد:

سامانه های ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، تهویه دستی، پورت USB، چراغ‌ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان جلو، تنظیم زاویه نور چراغ از داخل، تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرمکن، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، ایموبلایزر، قفل مرکزی، رینگ های ۱۵ اینچی آلومینیومی، صندلی راننده با قابل تنظیم ارتفاع و گودی کمر، نمایشگر کامپیوتر سفری، ریموت کنترل، جالیوانی جلو.

مشخصات فنی رنو L90

 رنو ال ۹۰ از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ به حجم ۱.۶ لیتر نیرویی برابر با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند که توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا چهار سرعته اتوماتیک به سوی چرخ های جلو روانه می‌شود. شتاب صفر تا صد رنو ال ۹۰ معادل ۱۰ تا ۱۱ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به رقم ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تندر۹۰ از لحاظ مصرف سوخت یکی از بهینه‌ترین خودروهای تولید داخل بوده و حدود ۶.۹ لیتر بنزین را در هر ۱۰۰ کیلومتر را به طور متوسط خواهد سوزاند. چابکی مناسب، عملکرد معقول سیستم تعلیق در جذب ضربات جاده از جمله ویژگی های دینامیکی رنو ال ۹۰ حین حرکت در سطح جاده خواهد بود. با این حال تعادل و پایداری خودرو هنگام عبور پرشتاب از پیچ‌های تند، کمی پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده است.

مزایا و معایب ال ۹۰

 از جمله مهمترین مزیت‌های رنو تندر ۹۰ می‌توان به مواردی همچون: عملکرد فنی مناسب، کیفیت بالای قطعات فنی در مقایسه با سایر تولیدات هم‌رده داخلی، کابین جادار، صندوق عقب وسیع و مصرف سوخت پایین اشاره کرد. از سوی دیگر، موارد همچون طراحی ظاهری زشت، طراحی کابین نه چندان مناسب و متریال نامرغوب به خدمت گرفته شده در فضای داخلی از جمله نقاط ضعف این خودرو به شمار می روند.

وضعیت فروش رنو ال ۹۰ در ایران

فروش رنو ال ۹۰ کارکرده و یا انواع صفر کیلومتر این خودرو در بازار ایران از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده و همواره مشتریان دست به نقدی برای خرید این اتومبیل نسبتا باکیفیت و اقتصادی فرانسوی در بازار ایران وجود داشته است. بنابراین به جرات می‌توان گفت که وضعیت فروش ال نود کارکرده یا صفر کیلومتر در بازار ایران بسیار پررونق و پرحرارت دنبال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات