اپل توصیه می‌کند پیش از بستن مک بوک، پوشش دوربین آن را بردارید

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل می‌گوید استفاده از پوشش روی دوربین مک‌بوک و بستن لپ‌تاپ بدون برداشتن پوشش، به نمایشگر دستگاه آسیب وارد می‌کند.
تبلیغات

اگر در دسته‌بندی کاربران نگران نسبت به حریم خصوصی قرار دارید و روی دوربین مک ‌بوک از پوشش استفاده می‌کنید، شاید به نمایشگر لپ ‌تاپ ضربه بزنید. اپل در صفحه‌ی پشتیبانی مشتریان خود نوشته است که درصورت بستن لپ‌ تاپ با وجود پوشش روی دوربین، به نمایشگر ضربه وارد می‌شود و شاید عملکرد آن را دچار اختلال کند.

اپل در متنی که در بخش پشتیبانی مشتریان ارائه می‌کند، به طراحی فاصله‌ی نمایشگر و کیبورد اشاره دارد. کوپرتینویی‌ها در متن هشدار می‌گویند فاصله‌ی بین نمایشگر و کیبورد با تلرانس‌های بسیار محدودی طراحی شده است. به همین دلیل استفاده از پوشش روی دوربین و بستن لپ‌تاپ در آن حالت، شاید با خسارت به قطعات همراه شود. به‌علاوه، اپل می‌گوید استفاده از پوشش روی دوربین، روی حسگر نور محیطی مک‌بوک هم تأثیر می‌گذارد و درنتیجه قابلیت‌های نوردهی خودکار احتمالا با اختلال روبه‌رو می‌شوند.

LED کنار لنز مک‌بوک، فعال بودن دوربین را نمایش می‌دهد و احتمالا نیازی به پوشش ندارید

اپل به کاربران پیشنهاد می‌دهد که به‌جای استفاده از پوشش دوربین برای حفظ حریم خصوصی، از راهکارهای دیگر استفاده کنند. به‌عنوان مثال پیشنهاد می‌شود باتوجه‌به نور LED مجاور دوربین، از فعال بودن آن مطلع شوید. به‌علاوه می‌توان در بخش تنظیمات System Preferences، دسترسی اپلیکیشن‌ها به دوربین را تنظیم و محدود کرد. کوپرتینویی‌ها می‌گویند دوربین مک‌بوک به‌گونه‌ای طراحی شده است که بدون روشن شدن LED نشان‌دهنده‌ی فعالیت، کار نمی‌کند. درنتیجه باتوجه‌به همان نور، می‌توان به‌راحتی فعال بودن دوربین را تشخیص داد.

درنهایت اگر ترجیح می‌دهید تا همیشه از پوششی روی دوربین مک‌بوک استفاده کنید، اپل راهکارهایی برای جلوگیری از خسارت زدن به قطعات دیگر پیشنهاد می‌کند. در صفحه‌ی پشتیبانی مشتریان گفته می‌شود که برای پوشش دوربین، از پوششی نازک‌تر از کاغذ پرینتر (۰/۱ میلی‌متر) استفاده کنید که اثر چسبندگی آن نیز ماندگار نباشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات