اپل به‌دنبال ایجاد راهی آسان برای تغییر میزان نور پس‌زمینه در کیبورد آیپد است

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
کدهای تجزیه‌وتحلیل‌شده‌ی سیستم‌عامل iPad OS 13.5.5 حاوی اشاره‌هایی به میان‌برهای صفحه‌کلید است که امکان تنظیم نور پس‌زمینه در کیبورد آیپد را مهیا می‌سازند.
تبلیغات

براساس کد جدیدی که وب‌سایت 9to5Mac آن را تجزیه‌وتحلیل کرده است، اپل مغشول کار روی راهکاری برای آسان‌ترکردن امکان تغییر میزان نور پس‌زمینه در کیبورد تبلت آیپد است. براساس گزارش منتشرشده، نسخه‌ی آزمایشی سیستم‌عامل iPad OS 13.5.5 دربردارنده‌ی اشاره‌هایی به میان‌برهای صفحه‌کلید است که علاوه‌بر تغییر میزان نور نمایشگر آیپد، امکان تنظیم نور پس‌زمینه‌ی کیبورد را نیز مهیا می‌کنند.

صفحه‌کلید جدید Magic Keyboard آیپد به‌دلایلی راهکاری کارآمد برای کاربران آیپد اپل است؛ ولی ادامه‌ی امتناع اپل از افزودن چند ویژگی عملکردی به آیپد، باعث ایجاد مشکلاتی هنگام استفاده از کیبورد آن شده است. برای مثال، درحال‌حاضر برای تغییر روشنایی نور پس‌زمینه‌ی آیپد، کاربران به چند بخش تودرتو داخل اپلیکیشن تنظیمات (Settings) باید مراجعه کنند.

وب‌سایت 9to5Mac نتوانسته عملا از میان‌برهای صفحه‌کلید در این نسخه‌ی آزمایشی از سیستم‌عامل iOS استفاده کند؛ درنتیجه، این احتمال وجود دارد که تا نسخه‌ی بعدی از iPad OS 13 یا حتی iPad OS 14، این ویژگی به فهرست امکانات آیپد افزوده نشود. البته حداقل به‌نظر می‌رسد اپل شرایط فعلی را به‌نحوی غیرایدئال تغییر داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات