شیائومی و هواوی در نسل بعدی گوشی‌های تاشدنی خود از فناوری UTG استفاده می‌کنند

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی جدید، هواوی و شیائومی درآینده از فناوری UTG در صفحات تاشدنی و صفحات نمایشی که اطراف گوشی را احاطه کرده‌اند استفاده خواهند کرد.
تبلیغات

فناوری شیشه‌ی فوقِ باریک یا UTG تاکنون تنها در یک نوع محصول یعنی گلکسی Z Flip استفاده شده است. پنل نمایش انعطاف‌پذیر این گوشی هوشمند از جنس پلیمر شیشه‌ای ساخته شده که درقیاس‌با شیشه‌ی مورد استفاده در گلکسی فولد دوام‌پذیری به‌مراتب بیشتری دارد. اکنون براساس اظهارات یک منبع معتبر، هواوی و شیائومی قصد دارند تا از فناوری یادشده استفاده کنند و در آینده، آن را در دستگاه‌های تاشدنی خودشان به‌کار گیرند.

حساب کاربری Digital Chat Station در شبکه‌ی اجتماعی ویبو در یادداشتی نوشته است که UTG در صفحات تاشدنی و صفحات نمایشی که اطراف گوشی را احاطه کرده‌اند استفاده خواهد شد؛ ترجمه‌ی ماشینی این پست از زبان چینی، حداقل این‌چنین است. به‌کارگیری فناوری یادشده در نمایشگر اطراف دستگاه نکته‌ی جالب‌توجهی است، زیرا شیائومی درحال‌حاضر نیز نمونه‌ی اولیه‌ی محصولی با نام می‌میکس آلفا را معرفی کرده که نمایشگر آن اطراف گوشی را احاطه کرده است. درنتیجه، چندین سناریوی احتمالی در این بین وجود دارد.

یادداشت مذکور درباره‌ی طرح هواوی برای عرضه‌ی دستگاهی مشابه با گوشی شیائومی می‌میکس آلفا یا نسخه‌ی نهایی و مصرفی این محصول است. براساس این پست، در دستگاه یادشده به‌جای شیشه‌ی جامدی که در نمونه‌ی اولیه به‌کار رفته بود، از شیشه‌ی UTG استفاده خواهد شد. درحال‌حاضر UTG نسبت‌به شیشه‌های خمیده‌ی استاندارد مقاومت و دوام‌پذیری بیشتری ندارد؛ درنتیجه، اگر گوشی‌های جدید شرکت‌های یادشده قابلیت تاشدن را نداشته باشند، ممکن است استفاده از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس راهکاری مناسب‌تر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات