ریلمی ایکس 3 با دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی رونمایی شد

شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ریلمی ایکس 3 در حالی رونمایی شده است که از تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و دوربین تله‌فوتو بهره می‌برد.
تبلیغات

ماه گذشته شرکت چینی ریلمی از گوشی هوشمندی به‌نام ریلمی ایکس ۳ سوپر زوم رونمایی کرد؛ اما خبری از نسخه استاندارد آن نبود. حال، شرکت چینی دست به معرفی ریلمی ۳ زده است که درواقع نسخه‌ای ضعیف‌شده از سوپر زوم محسوب می‌شود.

همان‌طور که از نام ریلمی ایکس ۳ پیدا است، این مدل فاقد ماژول دوربین پریسکوپ بوده و به‌جای برخورداری از چنین حالتی که در مدل سوپر زوم استفاده شد، از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی نیز نسبت به مدل استفاده‌شده در سوپر زوم از توان کمتری برخوردار است.

در دوربین سلفی شاهد ترکیبی از ماژول دوگانه هستیم که متشکل است از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به‌همراه ماژول فوق عریض ۸ مگاپیکسلی. از دیگر جهات سخت‌افزاری و طراحی ظاهری می‌توان گفت ریلمی ایکس ۳ کاملا مشابه با نسخه سوپر زوم است و به ندرت تفاوتی می‌توان یافت.

نمایشگری ۶/۶ اینچی با پنل IPS LCD که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن +FHD را ارائه می‌دهد اولین شباهت میان ریلمی ایکس ۳ و ایکس ۳ سوپر زوم تلقی می‌شود. دوربین سلفی در حفره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است و در لبه ریلمی ایکس ۳ می‌توان حسگر اسکنر اثرانگشت را مشاهده کرد.

مشخصات ریلمی ایکس 3 / Realme X3

در پنل پشتی ماژول دوربین چهارگانه قرار دارد که از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابر و دوربین دیگر ۲ مگاپیکسلی تشکیل یافته است. بااین‌حال، مشخص نیست که دوربین چهارم چه قابلیتی به‌همراه دارد.

درحالی‌که بسیاری از محصولات بالارده‌ی موجود در بازار از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ یا مدل پلاس آن استفاده می‌کنند؛ اما ریلمی تصمیم گرفته تا نسخه استاندارد ریلمی ایکس ۳ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس شود. کاربر در هنگام خرید می‌تواند یکی از دو گزینه حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی را انتخاب کند.

۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0 نیز برای ریلمی ایکس ۳ در نظر گرفته شده است. محصول جدید شرکت چینی مبتنی بر اندروید ۱۰ است که رابط کاربری Realme UI را یدک می‌کشد. باتری به ظرفیت ۴،۲۰۰ میلی‌آمپرساعت نیز وظیفه تأمین انرژی دستگاه را به عهده دارد که البته امکان شارژ سریع ۳۰ واتی آن فراهم شده است.

ریلمی در نظر دارد محصول جدید خود را در دو رنگ آبی و سفید به بازار عرضه کند. مدل ۶ گیگابایت حافظه رم با قیمتی معادل ۳۳۰ دلار و مدل ۸ گیگابایتی نیز با قیمتی معادل ۳۴۳ دلار روانه بازار می‌شود. هر دو مدل نیز از حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی استفاده می‌کنند و گزینه‌ی دیگری در نظر گرفته نشده است. انتظار می‌رود محصول جدید ریلمی در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) روانه بازار شود.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی اوپو نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های اوپو و ریلمی درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات