طرح تعویض مک دست دوم در فروشگاه های حضوری اپل هم ارائه می شود

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اعلام اپل، ساکنان آمریکا و کانادا از‌این‌پس می‌توانند مک‌های خود را در فروشگاه‌های حضوری اپل با محصولات جدید تعویض کنند.
تبلیغات

اپل چند روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد طرح Trade-In (تعویض محصولات دست‌دوم با محصولات نو) مربوط به خانواده‌ی مک را رسما به خرده‌فروشی‌های خود در ایالات متحده و کانادا گسترش داده است. این خبر را نخستین‌بار دو هفته‌ پیش منابعی غیررسمی منتشر کردند؛ بااین‌حال اپل رسما آن را تأیید کرده است.

کوپرتینویی‌ها چندین سال است که به کاربران امکان می‌دهند با طرح Trade-In دستگاه‌هایی نظیر گوشی آیفون و تبلت آیپد و حتی اپل واچ را به فروشگاه‌های حضوری ببرند و با محصولات نو تعویض کنند. تا پیش از انتشار اطلاعیه‌ی جدید، امکان انجام این کار برای مک فقط به‌شکل آنلاین فراهم بود. این یعنی قبلا مجبور بودید مک قدیمی خود را برای اپل پست کنید و منتظر پاسخ این شرکت بمانید. اپل از چند روز پیش امکان تعویض مک‌ها را در فروشگاه‌های حضوری نیز فراهم کرده است.

به‌گفته‌ی مارک گارمن در توییتر، پیش‌تر در صفحه‌ی مربوط به طرح Trade-In در وب‌سایت رسمی اپل آمده بود که تعویض مک‌ها فقط به‌شکل آنلاین امکان‌پذیر است؛ بااین‌حال، هم‌اکنون جمله‌ی یادشده از سایت حذف شده است. براساس ادعای گارمن، قبلا این متن در وب‌سایت اپل نوشته شده بود:

«می‌توانم به‌شکل آنلاین بفهمم دستگاهم چقدر ارزش دارد و سپس هنگام خرید محصول جدید، آن را با خود به فروشگاه بیاورم؟» بله، طرح Apple Trade In ازطریق وب‌سایت apple.com و فروشگاه‌های حضوری ما دردسترس است. تنها استثنای موجود این است که تعویض مک‌ها با مدل‌های جدید فقط به‌شکل آنلاین امکان‌پذیر است. بااین‌حال، فراموش نکنید اعتبار ویژه‌ای که پس از ارائه‌ی دستگاهتان به اپل دریافت می‌کنید، ممکن است با هزینه‌ی تخمین‌زده‌شده به‌شکل آنلاین متفاوت باشد.

نگاهی به وب‌سایت اپل نشان می‌دهد پس از به‌روزسانی سایت، این عبارت حذف شده است: «تنها استثنای موجود این است که تعویض مک‌ها با مدل‌های جدید تنها به‌شکل آنلاین امکان‌پذیر است». انجام این تغییر در سیاست‌های اپل بدین‌معنی است که اگر در جایی مثل آمریکا حضور دارید، می‌توانید مک خود را به یکی از فروشگاه‌های حضوری ببرید و آن را به اپل تحویل دهید تا اعتباری ویژه در قالب کارت هدیه دریافت کنید. بعدا خواهید توانست از این اعتبار برای تهیه‌ی محصولات جدید بهره بگیرید.

براساس اعلام اپل، از چند روز پیش روند تعویض حضوری مک‌ها در تمامی فروشگاه‌های حضوری موجود در ایالات متحده و کانادا آغاز شده است. البته استفاده از این قانون جدید ممکن است در تمامی مناطق اندکی زمان ببرد. درحال‌حاضر، تعدادی از فروشگاه‌های اپل در آمریکا و کانادا هنوزهم تعطیل هستند و تعدادی دیگر تنها خدمات خاصی ارائه می‌دهند. این یعنی همه‌ی ساکنان آمریکا و کانادا نمی‌توانند از همین حالا از طرح جدید اپل استفاده کنند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات