لینکسیس روتر مش مقرون به صرفه مجهز به وای فای ۶ معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مش روتر جدید Max-Stream AX1800 لینکسیس که از نوع وای فای ۶ است تنها ۱۵۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

WiFi 6 تکنولوژی نسبتا جدیدی است و مودم‌ها و روترهای اندکی از آن استفاده می‌کنند. ازطرفی مودم‌ها و روترهایی که مجهز به قابلیت مش نتورکینگ هستند نیز معمولا قیمت بالایی دارند. لینکسیس اما با معرفی روتر جدید خود با نام بلندبالای Max-Stream AX1800 Mesh WiFi 6 Router MR7350 که مجهز به هر دو قابلیت ذکر شده است، قصد دارد این روند را تغییر بدهد.

در سیستم‌های مش، یک روتر اصلی به‌صورت مستقیم به مودم متصل می‌شود و تعداد دیگری ماژول یا گره (node) دیگر در اقصی نقاط خانه یا دفتر قرار می‌گیرند تا پوشش اتصال بی‌سیم را بهبود ببخشند. در سیستم‌های مش برخلاف مدل سنتیِ استفاده از چند دستگاه، تمام روترها جزو یک شبکه هستند و SSID و پسورد یکسانی دارند.

روتر ۱۵۰ دلاری جدید لینکسیس سرعتی برابر با تنها ۱٫۸ گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد و پوشش آن از ۱٫۷۰۰ فوت مربع فراتر نمی‌رود (برای مقایسه روتر بالارده MR9600 این شرکت سرعت ۶ گیگابیتی و پوشش سه هزار فوت مربعی ارئه می‌دهد)؛ هرچند این سرعت و پوشش برای اکثر مقاصد خانگی مانند استریم محتوای 4K و دانلود بازی‌های ویدیویی کافی است.

MR7350 دارای چهار پورت اترنت گیگابیتی، یک پورت WAN و یک پورت USB-A است.

روتر مش Max-Stream AX1800 لینکسیس

ویژگی‌های کلیدی روتر Linkys MAX-STREAM AX1800 

  • دوال باند (2.4GHz + 5 GHz) با قابلیت استفاده‌ی همزمان از هر دو باند
  • سیستم مش با قابلیت گسترش
  • پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتز چهار هسته‌ای
  • پورت ‌USB 3.0
  • دو آنتن با قابلیت تنظیم
  • فناوری OFDMA

هنوز دستگاه‌‌های مصرفی اندکی از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کنند. از بین گوشی‌های هوشمندی که از جدیدترین استاندار وای فای پشتیبانی می‌کنند می‌توان به خانواده آیفون ۱۱، آیفون SE، وان پلاس ۸، گلکسی اس ۱۰، نوت ۱۰، نوت ۲۰، هواوی P40 Pro و الجی V60 ThinQ اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات