آدرس: اجاره، ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد ماهیانه مستاجران در سال ۹۸ را به خود اختصاص داد

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
آدرس به عنوان یک سرویس فعال در حوزه‌ی املاک که بصورت اختصاصی در زمینه‌ی رهن و اجاره کار می‌کند اعلام کرده که رهن و اجاره فقط در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۵۰ درصد رشد کرده است.
تبلیغات

تورم افسار گسیخته در حوزه‌ی املاک امری است که بر هیچ کس پوشیده نیست؛ هرچند افزایش قیمت املاک در تمام کشور محسوس است، اما شهر تهران با اختلافی محسوس در مقایسه با سایر شهرها در حال رکوردشکنی است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط آدرس، رهن و اجاره در سال ۱۳۹۸ به تنهایی بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است. آدرس به این نکته اشاره کرده که طی سال گذشته‌ی شمسی ۵۰ تا ۷۰ درصد از درآمد ماهانه‌ی مستاجران برای اجاره بها صرف شده است. 

البته نمی‌توان افزایش هزینه‌ها را تنها مساله‌ای خواند که مستاجران با آن روبرو هستند. در بسیاری از موارد بازدید از ملکی که تفاوت فاحشی با انتظارات دارد باعث می‌شود تا زمان مستاجران و همچنین موجر تلف شود. این تفاوت فاحش در انتظارات مستاجران با واقعیت را باید نشات گرفته از موارد مختلفی خواند که یکی از آن‌ها تفاوت در تصاویر و مشخصاتی است که متقاضی در سرویس‌های اینترنتی مشاهده کرده یا براساس تعاریف مشاور تصمیم به بازدید می‌گیرد، این در حالی است که افزایش تورم باعث شده تا هر روز شاهد افزایش افرادی باشیم که از خرید ملک ناتوان بوده و به جرگه‌ی مستاجران می‌پیوندند. حال آدرس با تمرکز روی رهن و اجاره‌ی املاک سعی در رفع این نقص دارد. 

این استارتاپ که فعالیت خود را از سال ۹۶ آغاز کرده، فعالیت خود را روی آگهی‌های شخصی متمرکز کرده و اطلاعات مورد نیاز باری هر ملک نظیر آدرس کامل، پلان کامل، تصاویر و حتی ویدیو را توسط کارشناسان خود تهیه می‌کند. آدرس علاوه بر ارائه‌ی اطلاعات دقیق‌تر، امکان تنظیم قرار بازدید بصورت آنلاین را نیز دارد، به‌طوریکه موجر و مستاجر می‌توانند از طریق آدرس هماهنگ شده و در زمان تایید شده از سوی موجر بدون واسطه با یکدیگر ارتباط داشته و از ملک مورد نظر بازدید به عمل آورند. فرایند اجاره در آدرس به همین مورد محدود نشده و حتی می‌توان فراید عقد قرارداد و حتی تمدید را نیز از طریق آدرس و آنلاین انجام داد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات