فروش سریع انواع نیسان کارکرده در خودرو 45

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
شرکت خودرو 45 به مشتریان این امکان را می‌دهد خودرو نیسان خود را در بستری امن و سریع‌ترین زمان ممکن بفروشند.
تبلیغات

فروش خودرو نیسان کارکرده در بازار متنوع خودروهای وارداتی، یکی از همان معاملاتی است که باید پیش از هر اقدامی به‌خوبی بررسی شود. نیسان جوک، قشقایی، ماکسیما و... ازجمله خودروهای پرطرفدار برند نیسان هستند که در سال‌های اخیر، مدنظر خریداران خودرو در ایران بوده‌اند. حال در شرایط رونق فروش محصولات نیسان، موضوع فروش انواع کارکرده‌ی این خودرو موضوعی مهم و ریسک‌پذیر است؛ چراکه بازار خودروهای وارداتی هرازگاهی با نوسان‌های نرخ ارز با افزایش و کاهش قیمت همراه می‌شوند و همین امر فروش خودروهای کارکرده را با ریسک بیشتر همراه می‌کند.

نگاهی به تاریخچه‌ی نیسان

سرآغاز پیدایش برند نیسان به اوایل دهه‌ی دوم قرن بیستم، یعنی سال ۱۹۱۱ بازمی‌گردد. در آن سال، ماسوجیرو هاشیموتو شرکت کوایشینشا موتور کار وُرکس را تأسیس کرد. سپس با سرمایه‌گذاری سه نفر از تجار ژاپنی به‌ نام‌های کنجیرو دین و روکارو آویاما و میتارو تاکئوچی، نخستین خودرو خود را در سال ۱۹۱۴ طراحی و تولید کرد و به بازار فرستاد.

این خودرو درواقع وسیله‌ی نقلیه‌ای با پیشرانه‌ی دوسیلندر و قوای محرکه ۱۰ اسب‌بخار بود که «دات» نام گرفت. نام دات از ترکیب حروف اول نام‌خانوادگی سه سرمایه‌گذار این پروژه گرفته شده بود. در سال ۱۹۱۸، این شرکت به کوایشینشا موتورکو تغییرنام داد و فعالیت خود را با تولید کامیون‌های نظامی از سر گرفت.

در سال ۱۹۲۵، نام شرکت کوایشینشا به دات موتور کار تغییر یافت. پنج سال بعد نیز، محصول جدیدی از این شرکت به اسم داتسان، یعنی پسر دات، تولید شد که چندی بعد نامش به داتسون تغییر داده شد. در سال ۱۹۳۴، دات موتور با خودروساز دیگری به‌نام نیهون سانگیو همکاری کرد که به یوشیسوکه آیکاوا تعلق داشت.

آیکاوا نیز مدتی بعد دات موتور را خرید و پس از ادغام آن با چند شرکت خودروسازی کوچک، هلدینگی صنعتی تشکیل داد که سهام آن در بازار بورس توکیو به‌اختصار با نام نیسان عرضه شد. نیسان خلاصه‌شده‌ی نیهون سانکیو بود. یک سال بعد، به‌طوررسمی شرکت خودروسازی نیسان بنیان‌گذاری شد و پا به عرصه نهاد. در دهه‌ی ۱۹۹۰ نیز، مشارکت نیسان با شرکت رنو فرانسه آغاز شد و از آن زمان تاکنون، شرکت رنونیسان به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو در سراسر جهان مشغول به فعالیت است.

در دهه‌ی ۱۳۴۰، نیسان با محصولات داتسون وارد بازار کشورمان شد و موفقیت‌های نسبتا زیادی نیز کسب کرد. در دهه‌ی ۱۳۶۰ نیز، یکی از محصولات معروف‌ نیسان، یعنی پاترول، در کشورمان به‌طور نسبتا گسترده حضور یافت. نیسان جونیور یا همان نیسان آبی خودمان نیز از همین دوران رنگ جاده‌های ایران را دید که البته همچنان روی خط‌تولید حضور دارد.

در دهه‌ی ۱۳۷۰ و با آزادشدن واردات خودرو، نیسان آلتیما A31 طرفداران نسبتا پروپاقرصی برای خود پیدا کرد و پاترول نیز رفته‌رفته از خودرویی کاربردی به شاسی‌بلندی نیمه‌لوکس ویژه‌ی اقشار پردرآمد تبدیل شد. در دهه‌ی ۱۳۸۰، نیسان ماکسیما، نیسان پیکاپ، سرانزا و رونیز ازجمله محصولات نیسان بودند که پارس‌خودرو مونتاژ و روانه‌ی بازار کرد. در‌این‌بین، ماکسیما یکی از سدان‌های لوکس و ماندگار مونتاژ ایران محسوب می‌شود و همچنان در بازار مشتریان فراوانی دارد.

همچنین بعدها، مورانو و تیانا و قشقایی به ایران راه پیدا کردند که البته حضورشان به‌اندازه‌ی ماکسیما پررنگ و درازمدت نبود. در دهه‌ی ۱۳۹۰ و پس از توافق برجام، شرکتی جدید واردات نیسان را برعهده گرفت و دو مدل محبوب جوک و ایکس تریل را به‌دست مشتریان ایرانی رساند که با استقبال نسبتا درخورتوجه ایرانیان مواجه شدند. درحال‌حاضر به‌دلیل تعلیق فعالیت خودروسازان خارجی و بسته‌ماندن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، مونتاژ و ورود تمام محصولات نیسان به ایران متوقف شده و فعلا خبری از حضور تولیدات جدید نیسان در کشورمان به‌گوش نمی‌رسد. در‌ادامه، تعدادی از مدل‌های مشهور نیسان در بازار کشورمان را معرفی خواهیم کرد.

نیسان ماکسیما

اوایل سال ۱۳۸۰، زمزمه‌هایی درباره‌ی حضور سدان نیمه‌لوکس نیسان در بازار ایران به‌گوش رسید. عرضه‌ی این سدان خوش‌چهره از سال ۱۳۸۱ آغاز شد و از آنجا بود که نیسان ماکسیما نسل پنجم حدود ۱۰ سال در خط‌تولید شرکت پارس‌خودرو حضور یافت. این محصول یکی از تولیدات محبوب‌ نیسان در ایران به‌شمار می‌رود و همچنان مشتریان پروپاقرص زیادی در بازار خرید و فروش نیسان ماکسیما دست‌دوم حضور دارند. نیسان ماکسیما از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تنفس‌طبیعی سه‌لیتری نیرو می‌گیرد. این پیشرانه ۲۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته‌ی دستی یا جعبه‌دنده‌ی چهارسرعته‌ی خودکار آن را به‌سوی چرخ‌های محور جلو ارسال می‌کند. شتاب صفر تا صد نیسان ماکسیما حدود ۸/۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۳۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است. میانگین مصرف سوخت این سدان ۱،۴۱۰ کیلوگرمی نیز برابر با ۱۰/۳ لیتر در هر صد کیلومتر ارزیابی می‌شود.

نیسان مورانو

نسل اول نیسان مورانو از سال ۲۰۰۳ به فهرست تولیدات نیسان اضافه و با مدل ۲۰۰۸ مهمان جاده‌های کشورمان شد. باتوجه‌به سابقه‌ی درخشان نیسان در ایران، مورانو تازه‌وارد نیز در کانون توجه مشتریانی از قشر مرفه قرار گرفت و فروش نسبتا مناسبی در ایران تجربه کرد. نیسان مورانو به پیشرانه‌ی شش‌سیلندر ۳/۵ لیتری مجهز شده که ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این کراس‌اور ۱،۸۰۷ کیلوگرمی ۸/۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است و در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود، ۱۰/۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

نیسان جوک

نیسان جوک را می‌توان متفاوت‌ترین محصول شرکت رنونیسان تلقی کرد. این خودرو که پیش از حضور رسمی در ایران طرفداران زیادی در مناطق آزاد تجاری کشور پیدا کرده بود، از سال ۲۰۱۶ در جاده‌های سراسر کشورمان دیده شد و در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به‌دست مشتریان ایرانی رسید. این محصول در ابتدا با پیشرانه‌ی تنفس‌طبیعی چهارسیلندر ۱/۶ لیتری روانه بازار شد. این پیشرانه ۱۱۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد آن ۱۱/۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۷۱ کیلومتربرساعت و میانگین مصرف سوخت آن در مدل تنفس‌طبیعی ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. ناگفته نماند نیسان جوک اسپرت به پیشرانه‌ی چهارسیلندر توربوشارژ ۱/۶۲ لیتری مجهز شده که ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱،۳۷۲ کیلوگرمی حدودا ۸/۴ ثانیه‌ و حداکثر سرعتش ۲۰۷ کیلومتر‌بر‌ساعت و میانگین مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر حدود ۶/۵ لیتر است.

نیسان ایکس تریل

نیسان ایکس تریل که عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اور جهان را در سال ۲۰۱۶ با خود یدک می‌کشد، از سال ۲۰۱۶ مهمان جاده‌های ایران شد و باتوجه‌به سابقه‌ی درخشان برند سازنده‌اش سریعا مدنظر مشتریان قرار گرفت. نسخه‌ی فیس‌لیفت این خودرو نیز در قالب مدل ۲۰۱۸ وارد ایران شد که ظاهری مدرن‌تر و جذاب‌تر داشت. نسل سوم نیسان ایکس تریل به پیشرانه‌ی تنفس‌طبیعی چهارسیلندر ۲/۵ لیتری مجهز شده که ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی حاصل ازطریق جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی خودکار سی‌وی‌تی و دو دیفرانسیل به‌سوی تمامی چرخ‌ها ارسال می‌شود. شتاب صفر تا صد نیسان ایکس تریل ۹/۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر‌بر‌ساعت و میانگین مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر حدود ۸/۳ لیتر است. کیفیت ساخت چشمگیر، دوام فنی، کارامدی مناسب سیستم تعلیق، امکانات رفاهی گسترده و ایمنی فراوان ازجمله نکات مثبت این شاسی‌بلند اندازه‌متوسط ژاپنی به‌حساب می‌آیند.

بازار خریدوفروش نیسان کارکرده در ایران

اگر قصد فروش نیسان کارکرده را در بازار دارید، دو راه در پیش رو دارید: ۱. خودرو خودتان را در یکی از سایت‌های بازار دست‌دوم آگهی کنید؛ ۲. به‌راحتی و ازطریق شرکتی مانند خودرو 45 درخواست فروش فوری خودرو کارکرده‌تان را در فرم مرتبط ثبت کنید و پس‌از‌آن، منتظر تماس کارشناسان این شرکت و هماهنگی قرار ملاقات و بازدید حضوری خودروتان برای کارشناسی رایگان باشید.

پس از تنظیم زمان مراجعه حضوری به یکی از نزدیک‌ترین شعب خودرو 45 به فروشنده، خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌شود تا به بهترین قیمت معامله شود. درنهایت پس از اعلام قیمت پیشنهادی خودرو به فروشنده و موافقت او بر سر قیمت اعلام‌شده، مراحل نقل‌و‌‌انتقال سند و پرداخت آنی وجه انجام می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات