نمایندگان مجلس به‌دنبال استیضاح وزیر ارتباطات هستند

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
قرار است برای سومین بار، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس شورای اسلامی برای ارائه‌ی توضیحاتی از عملکرد خود در وزارت‌خانه‌ی متبوعش حضور یابد.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین‌بار برای ارائه‌ی توضیحاتی درمورد علل توسعه‌نیافتگی ارتباطات و دولت‌الکترونیکی در روستاهای کشور و سپس، موضوع احراز هویت در فضای مجازی و ساماندهی فیلترشکن‌ها در مجلس حاضر شد و به نمایندگان توضیحاتی ارائه کرد.

حال به‌نظر می‌رسد نارضایتی چندی از نمایندگان مجلس از عملکرد وزیر ارتباطات به‌میزانی رسیده که آن‌ها تنها خواستار شنیدن توضیحات جهرمی نیستند و قصد استیضاح وی را دارند. 

جمعی از نمایندگان مجلس یازدهم طرحی برای استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه‌کرده‌اند. ازجمله دلایل مطرح‌شده‌ی نمایندگان در این طرح، ضعف عملکرد وزارت ارتباطات در روند پیشرفت مخابراتی و ارتباطی کشور، آنتن‌دهی تلفن همراه، حمایت از پیام‌رسان‌های بومی و شبکه ملی اطلاعات است.

حسین‌علی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس، در این مورد در حساب توییتری خود نوشت:

وزیر ارتباطات خیلی ضعیف عمل میکند. روند پیشرفت مخابراتی و ارتباطی کشور، آنتن دهی تلفن همراه، حمایت از پیامرسان‌های بومی و شبکه ملی اطلاعات در وضعیت خوبی نیست.این مشکلات باعث شده تا نمایندگان به فکر استیضاح وزیر ارتباطات باشند.— حسینعلی حاجی دلیگانی (@Hamase_Sevom) June 12, 2020

حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده که متن طرح استیضاح وزیر ارتباطات آماده است و پس از تشکیل کمیسیون‌های مجلس و جمع‌‌آوری امضاها، استیضاح وزیر به جریان خواهد افتاد. اگر نمایندگان در کمیسیون مربوطه با توضیحات وزیر ارتباطات قانع نشدند، طرح به صحن علنی ارجاع داده می‌شود.

حاجی دلیگانی درمورد کلیات این طرح گفت: «محور اصلی این طرح عدم پیشرفت فناوری اطلاعات همزمان و همگام با تکنولوژی جهانی است. به طور مثال کیفیت خدمات تلفن ثابت از ۳۰ سال پیش کاهش یافته است یا در مورد کیفیت آنتن‌دهی تلفن همراه در بسیاری از مناطق شاهد قطعی‌های بسیاری هستیم و کیفیت آنتن‌دهی کاهش بسیاری داشته است.»

دیروز نیز برخی نماینده‌ها نسبت به وضعیت فضای مجازی اعتراضاتی را اعلام کرده‌بودند. محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفته بود رهبری در پیوست حکم دوره اول شورای عالی فضای مجازی، محتوا را مقدم بر توسعه‌ی زیرساخت خدمات اعلام کردند؛ این درحالی است که بدون تولید محتوای داخلی، ظرف یک سال اخیر، پهنای باند افزایش ۲/۵برابری پیدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات