اوپو احتمالا سال آینده فناوری شارژ سریع ۸۰ وات معرفی می‌کند

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا فناوری شارژ سریع SuperVOOC 3.0 که در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود، می‌تواند گوشی‌ها را با توان ۸۰ وات در عرض ۲۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.
تبلیغات

طی سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی تلاش کرده‌اند محصولات‌شان را به فناوری شارژ سریع مجهز کنند و اوپو یکی از پرتلاش‌ترین شرکت‌ها در این زمینه بوده است. اوپو پیش‌تر توانسته فناوری‌هایی جدید برای شارژ سریع با سرعت بسیار بالا معرفی کند و ظاهرا قصد دارد به این رویکرد خود در سال ۲۰۲۱ با قدرت ادامه دهد.

ظاهرا اوپو قصد دارد در سال ۲۰۲۱ ازلحاظ ارائه‌ی فناوری شارژ سریع برای گوشی‌های هوشمند، تاریخ‌ساز شود. یکی از افشاگران صنعت موبایل در شبکه‌ی اجتماعی ویبو مدعی شده است که فناوری شارژ سریع جدید اوپو با نام SuperVOOC 3.0 احتمالا در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود؛ این فناوری توانایی شارژ باتری گوشی‌ها را با توان ۸۰ وات خواهد داشت. 

اوپو مدت‌ها پیش فناوری شارژ سریع SuperVOOC 2.0 را با توان ۶۵ وات رونمایی کرده است و شماری از گوشی‌هایش نظیر اوپو ایس ۲،‌ فایند ایکس ۲ و فایند ایکس ۲ پرو نیز از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. ریل‌می یکی از زیرشاخه‌های اوپو از همین فناوری با نامی دیگر بهره می‌گیرد؛ برای مثال ریل‌می ایکس ۵۰ پرو از فناوری شارژ سریع ۶۵ وات SuperDart Flash Charge استفاده می‌کند. به‌لطف شارژر سریع ۶۵ وات، شارژ باتری تقریبا در عرض نیم‌ساعت از صفر به ۱۰۰ درصد می‌رسد. اگر شایعه‌ها حقیقت داشته باشند احتمالا SuperVOOC 3.0 خواهد توانست در عرض تقریبا ۲۰ دقیقه درصد باتری گوشی را از صفر به ۱۰۰ برساند که عددی بسیار درخورتوجه است.

اوپو همچنین فناوری شارژ سریع ۳۰ وات را ارائه می‌دهد. با این‌حال فناوری موردبحث تنها در نسخه‌ی چین گوشی اوپو ایس ۲ دیده می‌شود. فناوری شارژ سریع ۳۰ وات را نمی‌توان روی هیچ‌یک از گوشی‌های بین‌المللی اوپو پیدا کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات