فروش مطمئن انواع خودرو مزدا کارکرده در خودرو 45

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
با مراجعه به سایت خودرو45 علاوه بر کارشناسی رایگان خودرو کارکرده‌تان، فروش فوری خودرو را در محیطی امن و با سرعت و سهولت تجربه کنید.
تبلیغات

مزدا یک خودرو ژاپنی پر طرفدار در بازار ایران است که طی سال‌های اخیر در بازار خودروهای وارداتی جایگاه رضایتمندی داشته است. اما فروش خودرو مزدا کارکرده در همین بازار پرطرفدار نیز اقدام چندان آسانی نیست، از این رو باید پیش از فروش خودرو مزدا کارکرده به نحوه فروش این خودرو توجه کرد. در این باره شرکت خودرو45 با ارائه خدمات رایگان و سریع در امر فروش فوری خودروهای کارکرده مشتریان درکنار آن‌ها است تا بهترین تجربه فروش فوری خودرو در بازار پرهیجان خودروهای کارکرده برای مشتریان رقم زده شود.

تاریخچه مزدا

شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا به جهت تولید ابزار و ماشین آلات صنعتی تأسیس شد و از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز پرداخت. به گفته سایت رسمی شرکت مزدا، نام این کمپانی از اهورامزدا خدای ایرانیان باستان گرفته شده است. این شرکت طی جنگ جهانی دوم اقدام به تولید اسلحه و جنگ‌افزار برای ارتش ژاپن ‌کرد. در نهایت اولین خودروی چهار چرخ شرکت با نام مزدا ۳۶۰ طی سال ۱۹۶۰ میلادی روانه بازار شد. بااین‌حال عنوان «مزدا» به‌طور رسمی از سال ۱۹۸۴ به این کمپانی گفته شد و پیش از آن با نام «تویو کرک کوگیو» به فعالیت می‌پرداخت.

جرقه‌های نخستین حضور مزدا در ایران در سال‌های قبل از دهه ۱۳۴۰ شمسی زده شد. در سال ۱۳۳۸خط مونتاژ وانت‌های سه چرخ مزدا در ایران آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۵۰ نیز وانت مزدا ۱۰۰۰ به بازار کشور راه پیدا کرد که هواداران زیادی را به دور خود گرد آورد. دهه شصت سروکله یکی از معروف‌ترین خودروهای مزدا در کشورمان یعنی مزدا وانت سری B پیدا شد که تولید آن تاکنون در قالب مدل‌های تک و دو کابین تداوم پیدا کرده است.

سال‌های پایانی دهه ۷۰ شمسی شرکت ایران وانت که حالا دیگر نام آن به گروه خودروسازی بهمن تغییر پیدا کرده بود، به مونتاژ سدان جذاب مزدا ۳۲۳ روی آورد که استقبال مناسب مشتریان را در پی داشت. بااین‌حال به جرات می‌توان مزدا ۳ را محبوب‌ترین سدان کمپانی مزدا در ایران نامید. نسل اول مزدا 3 در میانه دهه ۸۰ به‌عنوان جایگزین مزدا ۳۲۳ از سوی شرکت بهمن به بازار ارائه شد و تولید آن چند سال تداوم داشت تا آن که شرکت بهمن تصمیم به ارائه نسل دوم مزدا ۳ موسوم به مزدا ۳ نیو گرفت.

 در این بین مدل هاچبک مزدا ۲ نیز توسط گروه خودروسازی بهمن برای مدتی محدود مهمان جاده‌های کشورمان شد که عرضه آن مدت زیادی طول نکشید. در سال‌های اخیر نیز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، تولید مزدا ۳ نیو به حالت تعلیق درآمده اما وانت مزدا 2000 روی خط تولید شرکت بهمن حضور دارد. در ادامه به معرفی چند مورد از محبوب‌ترین و معروف‌ترین تولیدات شرکت ژاپنی مزدا خواهیم پرداخت.

مزدا وانت سری B (وانت مزدا 2000)

وانت مزدا یکی از محبوب‌ترین وانت‌های موجود در بازار خودروهای تجاری کشور است که به دلیل قابلیت‌های فنی بالا و کاربردپذیری مناسب، در کانون توجه مشتریان قرار داشته است. اخیرا نیز نمونه‌ای از این خودرو به پیشرانه پیکان وانت مجهز شده که به هیچ وجه از توان فنی و قابلیت‌های کاربردی مشابه نمونه ۲۰۰۰ برخوردار نیست.

مزدا وانت ۲۰۰۰ به یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱۹۹۸ سی سی مجهز شده است. حداکثر قدرت موتور برابر ۹۸ اسب‌بخار در ۵۲۰۰ در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور آن به رقم ۱۵۴ نیوتن‌متر در ۲۳۰۰ دور در دقیقه می‌رسد. وزن مزدا وانت سری بی 1330 کیلوگرم بوده و توانایی حمل بار تا ۵۰۰ کیلوگرم را دارا خواهد بود. توان پیشرانه مزدا ۲۰۰۰ به وسیله یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به سوی چرخ‌های عقب انتقال داده می‌شود.

مزدا ۳۲۳

مزدا ۳۲۳ سدانی نسبتا قدیمی از کمپانی ژاپنی مزدا است که درواقع جد مزدا ۳ به شمار می‌رود. این خودرو از سال ۱۳۷۹ وارد لیست تولیدات گروه خودروسازی ایرانی بهمن شد و عرضه آن تا سال ۱۳۸۶ ادامه یافت. مزدا323 به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده و قادر است ظرف مدت زمان ۱۰.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. مصرف سوخت این سدان جمع‌وجور ۱۰۵۵ کیلوگرمی نیز به رقم ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت مزدا ۳۲۳ از ۱۸۲ کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت.

مزدا ۳

نسل اول مزدا ۳ از سال ۲۰۰۳ به‌عنوان جانشین مزدا ۳۲۳ به لیست تولیدات شرکت مزدا راه پیدا کرد. این خودرو که در برخی بازارها با نام مزدا اسپید ۳ نیز شناخته می‌شود، از سال ۱۳۸۶ به‌عنوان محصولی از گروه خودروسازی بهمن به دست مشتریان ایرانی رسید. تاکنون سه نسل از این خودرو ژاپنی در قالب بدنه سدان و هاچبک روانه بازارهای بین‌المللی شده که دو نسل اول آن حضوری نسبتا گسترده را در بازار کشورمان را تجربه کردند.

مزدا ۳ نیو از سال ۲۰۰۸ به‌عنوان نسل دوم این خودرو پا به عرصه نهاد که نمونه عرضه شده در بازار ایران با دو نوع پیشرانه ۱.۶ لیتری و دو لیتری همراه بود. پیشرانه ۱.۶ لیتری مزدا 3 قادر به تولید ۱۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور است که شتاب صفر تا صد ۱۲.۲ ثانیه را برای آن به‌دنبال داشته است. حداکثر سرعت مزدا سه ۱۶۰۰ به ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است.

 از طرف دیگر مزدا ۳ به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی نیز تجهیز شده که از قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار و ۱۸۷ نیوتن‌متر گشتاور سود می‌برد. شتاب این مدل برابر ۹.۲ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به ۲۰۴ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت مزدا ۳ نیو 2لیتری معادل ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده که برای یک اتومبیل ۱۲۶۰ کیلوگرمی رقمی متوسط محسوب می‌شود.

مزدا ۶

مزدا ۶ یکی دیگر از سدان‌های محبوب شرکت خودروسازی مزدا به شمار می‌رود که گرچه به‌صورت گسترده فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا نکرد، اما در سطح مناطق آزاد تجاری ایران و همچنین بازار دیگر کشورها، با استقبال نسبی مشتریان مواجه شد. مزدا ۶ از سال ۲۰۰۲ در لیست تولیدات شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا حاضر شده و تاکنون سه نسل از آن به دست مشتریان رسیده است.

نسل سوم این خودرو که طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به تولید می‌رسید، یکی از زیباترین سدان‌های میان سایز محسوب می‌شد که از پیشرانه‌هایی با حجم‌های مختلف ۲ تا ۲.۵ لیتر نیرو می‌گرفت. همچنین جعبه‌دنده‌های شش سرعته خودکار یا شش سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به سوی چرخ‌ها را برعهده داشتند. پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو که در سری‌های وارداتی به کشورمان حضور دارند، قادر به تولید ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن‌متر گشتاور هستند. شتاب صفر تا صد مزدا 6 برابر ۷.۶ ثانیه بوده و در سیکل ترکیبی چیزی در حدود ۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

در پایان لازم است به استحضار برسانیم که اگر قصد خرید و فروش خودرو مزدا کارکرده نظیر مزدا ۳، مزدا وانت یا هر اتومبیل دست دوم دیگری را دارید اما هنوز مناسب‌ترین شیوه فروش آن را نیافته‌اید، پیشنهاد می‌شود به وب‌سایت خودرو ۴۵ مراجعه کنید. شرکت خودرو ۴۵ ضمن بهره‌گیری از دانش و تخصص کارشناسان و دست‌اندرکاران متعهد صنعت خودرو، مفتخر است تا اتومبیل کارکرده شما را به بهترین و مناسب‌ترین قیمت روز خریداری کند. تنها کافی است پس از رجوع به وب‌سایت شرکت خودرو ۴۵ به آدرس www.khodro45.com و دریافت نوبت، به نزدیک‌ترین شعبه شرکت مراجعه کنید. در آنجا کارشناسان متخصص و معتمد خودرو ۴۵ به‌صورت کاملا رایگان اتومبیل شما را از تمام جهت مورد بررسی قرار داده و نهایتا ظرف مدت ۴۵ دقیقه پس از شروع فرایند بررسی خودرو، مناسب‌ترین قیمت را به شما پیشنهاد می‌دهند؛ در صورت رضایت شما نسبت به قیمت پیشنهادی، مبلغ مدنظر پس از انجام مراحل مربوط به ثبت قرارداد و توافق‌نامه مابین طرفین، به‌صورت آنی به حساب شما واریز خواهد شد. به این ترتیب ریسک معامله با افراد سودجو به صفر رسیده و ماشین مزدا کارکرده یا هر اتومبیلی که قصد فروش آن را دارید، با کمترین دردسر به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات