سامسونگ احتمالا قصد داشته در گلکسی S30 از نمایشگرهای BOE استفاده کند

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابر اعلام گزارش‌های جدید، سامسونگ در پی استفاده از نمایشگرهای ساخت شرکت چینی BOE در گلکسی S30 بوده؛ اما به‌دلیل کیفیت نامناسب نمایشگرها از این کار منصرف شده است.
تبلیغات

گوشی‌های پرچم‌دار خانواده‌ی گلکسی سامسونگ همواره بهترین نمایشگرهای OLED بازار را داشته‌اند. سامسونگ ازطریق یکی از زیرشاخه‌های نام‌آشنایش، سامسونگ دیسپلی، صفحه‌نمایش OLED تولید و آن را هم در گوشی‌هایش استفاده می‌کند و هم دراختیار شرکت‌های دیگر قرار می‌دهد. اوایل سال جاری میلادی، شایعه‌ شده بود سامسونگ احتمالا قصد دارد در خانواده‌ی گلکسی S30 از صفحه‌نمایش OLED ساخت شرکت چینی BOE استفاده کند تا قیمت نهایی گوشی‌ها کاهش پیدا کند.

در همین زمینه، ساعاتی پیش یکی از رسانه‌های کره‌جنوبی با نام دی‌دیلی در گزارشی اعلام کرد پنل‌های OLED ساخت BOE نتوانسته‌اند از آزمایش‌های کیفیت‌سنجی سامسونگ سربلند بیرون بیایند. دی‌دیلی درادامه‌ی گزارشی اختصاصی خود اضافه می‌کند سامسونگ در ابتدا قصد داشته نمایشگرهای BOE را در نسل بعد دستگاه‌های خانواده‌ی گلکسی اس استفاده کند که فعلا از آن‌ها با نام تأیید‌نشده‌ی گلکسی اس ۳۰ یاد می‌کنیم. البته احتمال دارد سامسونگ نهایتا این گوشی‌ها را گلکسی اس ۲۱ بنامد.

به‌گفته‌ی دی‌دیلی، معمولا شرکت‌ها پیش از استفاده از پنل‌ها، آزمایش‌های سختگیرانه‌ای روی آن‌ها انجام می‌دهند تا کیفیتشان را دقیق بسنجند. طبق گفته‌ی دی‌دیلی، سامسونگ به این نتیجه رسیده که نمایشگرهای ساخت BOE از کیفیت لازم برخوردار نیستند و نمی‌توانند انتظارات کاربران گلکسی اس ۳۰ را برآورده کنند. دی‌دیلی می‌نویسد نمایشگرهای BOE همچنان برای موفق‌شدن در آزمایش‌های سامسونگ زمان دارند.

راس یانگ یکی از افشاگران صنعت صفحه‌نمایش است که پیش‌تر توانسته اطلاعاتی متنوع درباره‌ی محصولات سامسونگ، به‌خصوص گلکسی فولد ۲، فاش کند. او به‌تازگی در توییتی جدید مدعی شده است نه‌تنها BOE، بلکه یکی دیگر از تولیدکنندگان چینی صفحه‌نمایش با نام China Star نتوانسته‌اند نظر سامسونگ را برای استفاده از محصولاتشان در خانواده‌ی گلکسی اس ۳۰ جلب کنند. این موضوع غیرمستقیم نشان می‌دهد سامسونگ همچنان قصد دارد به دانش متخصصان خود در سامسونگ دیسپلی متکی باشد. با همه‌ی این‌ها، فعلا هیچ‌چیز مشخص نیست و باید زمان بیشتری منتظر بمانیم. 

امروزه، از سامسونگ دیسپلی به‌عنوان بهترین تولیدکننده‌ی نمایشگرهای OLED در دنیا یاد می‌شود و شرکت‌های بسیار بزرگی نظیر اپل و وان‌پلاس و خود سامسونگ مشتری آن هستند. تمایل ‌به استفاده از محصولات سامسونگ دیسپلی نشان می‌دهد شرکت‌های گوشی‌ساز کیفیت نهایی را اولویت اصلی خود به‌حساب می‌آورند و حاضر نیستند برای کاهش قیمت گوشی، نمایشگری بی‌کیفیت در آن قرار دهند.

در نظر داشته باشید BOE شرکت کوچکی نیست و در بازار نمایشگرها به‌طورجدی فعالیت می‌کند. این شرکت پیش‌تر با هواوی و اوپو و شیائومی همکاری کرده است. برخی از شایعه‌های جدید می‌گویند اپل قصد دارد در دو گوشی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس از نمایشگرهای ساخت BOE بهره بگیرد. درنهایت، باید ببینیم سامسونگ چه تصمیمی می‌گیرد. ناگفته نماند قطعا نمایشگر تأثیر محسوسی روی قیمت گوشی سامسونگ گلکسی اس ۳۰ خواهد گذاشت. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ از دیدگاه شما، استفاده‌ی سامسونگ از محصولات BOE کاری منطقی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات