لپ تاپ‌های گیمینگ Predator Triton 500 و Nitro 5 ایسر معرفی شدند

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 6 دقیقه
ایسر روز گذشته لپ‌تاپ‌های گیمینگ قدرتمند Predator Triton 500 و Nitro 5 را که پیش‌تر برای بازارهای بین‌المللی معرفی کرده بود، در خاورمیانه عرضه کرد.
تبلیغات

شعبه‌ی خاورمیانه‌ی شرکت ایسر روز گذشته در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد لپ‌تاپ‌های گیمینگ Predator Triton 500 و Nitro 5 پس از مدت‌ها انتظار سرانجام وارد بازار خاورمیانه شده‌اند. دو لپ‌ تاپ موردبحث ازلحاظ سیستم خنک‌کننده بهبودهای درخورتوجهی به‌خود دیده‌اند تا به‌هنگام اجرای بازی‌های سنگین همچنان عملکردی بسیار خوب از خود در زمینه‌ی انتقال گرما برجای بگذارند. آن‌طور که ایسر اعلام می‌کند، دو لپ‌تاپ Predator Triton 500 و Nitro 5 به پردازنده‌های نسل دهمی جدید اینتل مجهز شده‌اند. 

ایسر Predator Triton 500 برای پردازش کارهای گرافیکی به پردازنده‌ی GeForce RTX 2080 SUPER انویدیا مجهز است که جزو یکی از جدیدترین کارت‌های گرافیک تیم سبز به‌حساب می‌آید و قدرت بسیار بالایی دارد. این لپ ‌تاپ گیمینگ از هفتم جون ۲۰۲۰ (۱۸ خرداد ۱۳۹۹) ازطریق فروشنده‌های معروف در خاورمیانه با قیمت ۳٬۹۹۹ دلار دردسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. ازطرفی Acer Nitro 5 را داریم که از همین تاریخ با قیمت ۱٬۲۹۹ دلار روانه‌ی بازار شده است.

سعید فرازمند، مدیر فروش ایسر در ایران و خاورمیانه به‌هنگام رونمایی لپ‌تاپ‌های جدید برای بازار امارت اعلام کرد: «ایسر از اینکه چنین لپ‌تاپ گیمینگ توانمندی را در خاورمیانه عرضه می‌کند مفتخر است؛ لپ‌تاپی که شامل مجموعه‌ی تحسین‌برانگیزی از قابلیت‌های متنوع است. Predator Triton 500 از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل 10750H استفاده می‌کند، به کارت گرافیک GeForce RTX 2080 SUPER انویدیا مجهز شده است و صفحه‌نمایش آن از بالاترین نرخ نوسازی ممکن یعنی ۳۰۰ هرتز بهره می‌گیرد. تمامی این قطعات درون بدنه‌ای فوق باریک با ضخامت ۱۷/۹ میلی‌متر جای گرفته‌اند».

ایسر Acer Predator Triton 500

Acer Predator Triton 500

 لپ‌تاپ Predator Triton 500 برای پردازش کارهای مختلف به تراشه‌ی قدرتمند نسل دهمی سری Core اینتل مجهز شده است تا بتواند به‌راحتی از پس انجام هر کاری بربیاید. این لپ‌تاپ گیمینگ از کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 2080 SUPER سری Max-Q بهره می‌گیرد و به‌لطف این قطعات می‌تواند چالش‌برانگیزترین وظایف را نیز به‌انجام برساند.

آن‌طور که ایسر می‌گوید در این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایشی IPS با نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز استفاده شده است، این نرخ نوسازی باعث می‌شود تجربه‌ی محتوای بصری به‌خصوص بازی‌های ویدئویی روی Predator Triton 500 بسیار لذت‌بخش باشد و همه‌چیز به‌شکلی نرم و روان اجرا شود. طبق اعلام ایسر، صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ از زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه‌ای بهره می‌گیرد. ایسر در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود که دراختیار زومیت قرار داده است ادعا می‌کند تاکنون هیچ تولیدکننده‌ی دیگر نتوانسته لپ‌تاپی با این مشخصات فنی و صفحه‌نمایش ۳۰۰ هرتز دارای زمان پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه‌ای را روانه‌ی بازار کند.

سخت‌افزار به‌روز، طراحی دل‌چسب و ضخامت ۱۷/۹ میلی‌متری با سیستم خنک‌کننده‌ی کارآمد؛ Predator Triton 500 یک لپ‌تاپ گیمینگ همه‌فن‌حریف است

در لپ‌تاپ رده‌بالای Predator Triton 500 ایسر از کنترلر بی‌سیم Killer Wi-Fi 6 AX1650i استفاده شده است تا تضمین دهد که این محصول می‌تواند پهنای باند لازم را به بخش‌های مختلف سیستم که سرعت اینترنت در آن‌ها اهمیتی ویژه دارد، ارائه دهد. درواقع کنترلر بی‌سیم موردبحث الویت پهنای باند را دراختیار اپلیکیشن‌هایی که سرعت اینترنت برای‌شان از اهمیتی دوچندان برخوردار است، قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای سخت‌افزار قدرتمند هستند. این قطعات به‌هنگام فعالیت به‌خصوص اجرای بازی‌های سنگین گرمای زیادی تولید می‌کنند و به‌همین دلیل باید تهویه‌ی هوا در آن‌ها به‌خوبی انجام گیرد. از همین‌رو عمده‌ی شرکت‌ها بدنه‌ی لپ‌تاپ گیمینگ‌شان را با ضخامت زیاد می‌سازند، بااین‌حال Predator Triton 500 تنها ۱۷/۹ میلی‌متر (۰/۷ اینچ) ضخامت دارد و وزن بدنه‌ی تمام‌فلزی آن به ۲/۱ کیلوگرم می‌رسد که کمتر از حد انتظار است.

این لپ‌تاپ به‌لطف داشتن حاشیه‌های کم در بالا و سمت چپ و راست صفحه‌نمایش، ظاهری مدرن دارد و نگاه‌کردن به آن حس خوبی به کاربر منتقل می‌کند. روی بدنه‌ی دستگاه لوگوی محصولات سری Predator با نور پس‌زمینه‌ی LED به‌چشم می‌خورد. طبق اعلام ایسر، Predator Triton 500 با یک‌بار شارژ تا ۸ ساعت دوام می‌آورد که برای لپ‌تاپی گیمینگ، عددی مناسب است.

ایسر Acer Predator Triton 500

لپ‌تاپ موردبحث به سیستم ویژه‌ی ایسر با نام Vortex Flow مجهز شده که متشکل از سه فنِ سفارشی‌سازی‌شده است. سه فنِ این سیستم خنک‌کننده که پشت سر یکدیگر جای گرفته‌اند به‌صورت هم‌زمان کار می‌کنند تا هوا درون بدنه‌ی لپ‌تاپ به‌شکل بهتری جریان یابد و گرمای ناشی از فعالیت قطعات به‌خوبی دفع شود. نحوه‌ی چینش فن‌ها نه‌تنها کارایی آن‌ها را بالا می‌برد بلکه باعث می‌شود صدای کمتری نیز تولید شود.

قدرت سیستم خنک‌کننده ازطریق فناوری CoolBoost بهبود بخشیده می‌شود. همان‌طور که از نامش قابل‌حدس است، CoolBoost سرعت گردش فن‌ها را بالا می‌برد تا هوای بیشتری درون بدنه جریان پیدا کند. گیمرها ازطریق نرم‌افزار ویژه‌ی PredatorSense UI با گوشی هوشمند خود می‌توانند روی دمای دستگاه‌شان نظارت کنند و همچنین به تنظیم سرعت فن بپردازند. به‌لطف نرم‌افزار موردبحث قابلیت‌های بیشتری نیز دراختیار گیمرها قرار می‌گیرد؛ برای مثال گیمر می‌تواند بدون متوقف‌کردن بازی، لپ‌تاپ را اورکلاک کند.

سیستم خنک‌کننده‌ی نوت‌بوک جدید ایسر از فن تمام‌فلزی نسل چهارم AeroBlade 3D استفاده می‌کنند که در صنعت لپ‌تاپ‌ها بی‌نظیر است. این فن به‌طور ویژه برای بهبود روند خنک‌کردن Predator Triton 500 و البته کاهش سروصدای کلی دستگاه طراحی شده است. لبه‌های دندانه‌دار درکنار باله‌های کوچک منحنی‌شکل باعث می‌شوند AeroBlade 3D بتواند روند جریان هوا را به‌میزان حداکثر ۴۵ درصد افزایش دهد که عددی درخورتوجه است. طبق ادعای ایسر، مدل ۲۰۲۰ لپ‌تاپ Predator Triton 500 نسبت‌به مدل سال ۲۰۱۹ خود در زمینه‌ی سیستم خنک‌کننده ۳۳ درصد عملکرد بهتری دارد.

ایسر نیترو 5 / Acer Nitro 5

Acer Nitro 5

ازطرفی لپ‌تاپ Acer Nitro 5 را داریم که به تراشه‌ی نسل دهمی Core i7 10750H اینتل مجهز شده است، این پردازنده توانایی دستیابی به حداکثر فرکانس پردازشی ۵ گیگاهرتز را دارد. کاربر درصورت تمایل می‌تواند یکی از دو کارت گرافیک GeForce GTX 1650 یا 1660Ti انویدیا را انتخاب کند. قوی‌ترین کانفیگ دستگاه یک ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی SSD دارد و از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند.

دو کانفیگ عرضه‌شده از محصول دارای صفحه‌نمایش ۱۵/۶ و ۱۷/۳ اینچ IPS با وضوح فول HD هستند و در بهترین حالت نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی را به‌نمایش می‌گذارند و از زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی‌ثانیه‌ای استفاده می‌کنند. پنل لپ‌تاپ موردبحث ایسر حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیت را به‌نمایش می‌گذارد و پوششی ۷۲ درصدی از فضای رنگی NTSC ارائه می‌دهد.

برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

در Acer Nitro 5 از سیستم خنک‌کننده‌ی متشکل از دو فن استفاده می‌شود. ایسر می‌گوید با انجام برخی کارها و اعمال چند تغییر توانسته است عملکرد سیستم خنک‌کننده‌ی مدل ۲۰۲۰ لپ‌تاپ نیترو ۵ را نسبت‌به مدل ۲۰۱۹ به‌میزان ۲۵ درصد بهبود بخشد. از بین اقدامات ایسر می‌توانیم به تغییر جایگاه درگاه‌های ورودی و خروجی و استفاده از چهار دریچه‌ی تهویه‌ی هوا اشاره کنیم.

به‌لطف بهره‌مندی از فناوری CoolBoost، لپ‌تاپ ایسر می‌تواند سرعت گردش فن را به‌میزان ۱۰ درصد افزایش دهد. این موضوع باعث خواهد شد پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه به‌میزان ۹ درصد بیشتر از قبل خنک شوند. در مدل ۲۰۲۰ ایسر نیترو ۵ از وای‌فای ۶ AX201 اینتل (802.11ax) درکنار Killer Ethernet E2600 استفاده شده است تا سرعت و ثبات شبکه بهبود پیدا کند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد لپ‌تاپ‌های جدید ایسر دارید؟

قیمت لپ‌ تاپ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ تاپ اداری و گیمینگ ایسر نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات