بررسی ویدیویی گلکسی A51 سامسونگ

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی سامسونگ گلکسی A51 نسخه‌ای به‌روزشده از میان‌رده‌ی محبوب A50 محسوب می‌شود که با ویژگی‌هایی همچون دوربین بهبودیافته و نمایشگر کم‌حاشیه‌تر و اندروید ۱۰ به بازار عرضه شده است.
تبلیغات

دوربین چهارگانه با وضوح بیشتر، فیلم‌برداری 4K، نمایشگر بزرگ‌تر با پنل Infinity-O و حاشیه‌های باریک‌تر ازجمله مزایای دیگر میان‌رد‌ه‌ی جدید سامسونگ درمقایسه‌با گوشی A50 به‌شمار می‌آید. ویژگی‌های درنظرگرفته‌شده می‌تواند شما را به خرید گوشی A51 مجاب کند یا خیر؟ با بررسی ویدیویی این گوشی سامسونگ همراه زومیت باشید.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات | تماشا در IGTV

اگر به‌دنبال محصولی در دسته‌ی میان‌رده‌ می‌گردید، احتمالا مجذوب نسل جدید این گوشی هوشمند خواهید شد؛ چراکه تغییرات جزئی بدنه‌ی گلکسی ای ۵۱، ارگونومی آن را بهبود می‌دهد و حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگرش، تجربه‌ی بصری فراگیرتری به‌ارمغان می‌آورد. سامسونگ A51 از نمایشگر بزرگ‌تر ۶/۵ اینچی درمقایسه‌با برادر ۶/۴ اینچی‌اش بهره می‌برد؛ اما عرض گوشی چنددهم میلی‌متر کم‌تر است. استفاده از نمایشگر OLED در محصولات سامسونگ یکی از برگ‌‌برنده‌های این شرکت در رقابت نفس‌گیر میان‌رده‌ها محسوب می‌شود. گلکسی A51 نمایشگر بزرگ‌تر و کشیده‌تری از گلکسی A50 دارند. کره‌ای‌های از نمایشگری ۶٫۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ در این گوشی بهره گرفته‌اند. این نمایشگر حالا ۸۷/۴ درصد از پنل جلو گوشی را پوشانده و تراکم ۴۰۵ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند.

دوربین پشتی سه‌گانه‌‌ی گلکسی A50 در A51 جای خود را به نوع چهارگانه داده است. افزایش تعداد دوربین‌ها، تنها بخشی از ارتقای دوربین گلکسی A51 به‌حساب می‌آید؛ چراکه کره‌ای‌ها حسگر دوربین اصلی را از ۲۵ به ۴۸ مگاپیکسل و حسگر دوربین اولترواید را از ۸ به ۱۲ مگاپیکسل ارتقا داده‌اند. ماژول سوم همانند گذشته به‌کمک حسگری ۵ مگاپیکسلی، وظیفه‌ی تشخیص عمق را در عکس‌های پرتره برعهده دارد و ماژول جدید چهارم نیز با حسگر ۵ مگاپیکسلی دیگری، امکان ثبت‌ عکس‌های ماکرو را فراهم می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

اکسینوس ۹۶۱۱ در این گوشی تغییرات زیادی تجربه نمی‌کند؛ زیرا تنها تفاوت آن با اکسینوس ۹۶۱۰ به‌کاررفته در گلکسی ای ۵۰ به پشتیبانی این تراشه از ماژول‌های دوربینی با وضوح بیشتر بازمی‌گردد. در سایر جنبه‌ها، مانند فرکانس پردازنده یا نوع GPU‌ تفاوتی بین دو پردازنده دیده نمی‌شود. پردازنده‌ی ۱۰ نانومتری اکسینوس ۹۶۱۱ از هشت هسته‌ی پردازشی شامل چهار هسته‌ی نسبتا توانمند Cortex-A73 با فرکانس بیشینه‌ی ۲/۳ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A53 با فرکانس ۱/۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد و پردازش‌های گرافیکی را ماژول سه‌هسته‌ای Mali-G72 MP3 انجام می‌دهد. سامسونگ در‌ حالی از هسته‌های A73 و A53 در میان‌رده‌های مقرون‌به‌صرفه‌اش استفاده می‌کند که رقبای چینی به پردازنده‌های جدیدتری همچون اسنپدراگون ۷۱۰ با هسته‌های بسیار قدرتمند‌تر A75 و A55 روی آورده‌اند.

شما می‌توانید برای مقایسه آخرین قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی و اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و قیمت ایفون از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات