خرید و فروش انواع مدل های فولکس واگن توسط خودرو۴۵

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فروش محصولات فولکس واگن نظیر تیگوان در سایت خودرو 45 که شرکتی معتبر در امر فروش فوری خودروهای کارکرده در تهران است در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در محیطی امن فراهم است.
تبلیغات

کمپانی خودروسازی فولکس واگن یکی از بزرگترین هولدینگ‌های صنعتی جهان است که در زمینه تولید اتومبیل فعال بوده و طی دهه ۱۹۳۰ میلادی به دستور آدولف هیتلر بنا نهاده شد. هدف از بنیان‌گذاری این کمپانی تولید خودروهایی برای تمام اقشار جامعه بود؛ چرا که در آن زمان صرفا اقشار مرفه و طبقه اشرافی جامعه آلمان توانایی خرید اتومبیل‌های لوکس و گران‌قیمت موجود در بازار را داشتند. بنابراین فولکس واگن که در آلمانی به معنای خودروی مردم است، تاسیس شد. در سال ۱۹۳۶ میلادی از نمونه اولیه نخستین محصول گروه فولکس واگن رونمایی شد. این خودرو به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی هواخنک مجهز بود و موتور آن در بخش عقب قرار داشت. طی سال ۱۹۳۷ خودروی مردم تحت برند فولکس واگن با کد KDF روی خط تولید قرار گرفت؛ فولکس واگن KDF بعدها به فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغه‌ای شهرت یافت.

بعد از جنگ جهانی دوم کارخانه فولکس واگن که آسیب‌های زیادی دیده بود به تصرف نیروهای آمریکایی درآمد. در ابتدا قرار بود از سوله‌های آن به عنوان انبار استفاده شود اما یک افسر انگلیسی به نام «ایوان هیرست» توانست مقامات را راضی به بازسازی کارخانه کند. پس از ترمیم کارخانه، فولکس واگن اولین سفارش خود را که ساخت ۲۰ هزار دستگاه خودرو برای نیروی زمینی بریتانیا بود، دریافت کرد. ناگفته نماند فردیناند پورشه برای مدتی در شرکت فولکس واگن به عنوان مهندس مشاور مشغول به کار بود اما پس از شهرتی که طی دوران حضورش در شرکت مذکور به دست آورد، از فولکس واگن بیرون آمده و برند اختصاصی خودش یعنی پورشه را بنیان گذاشت. در حال حاضر نیز بسیاری از برندهای معروف جهان نظیر: آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، اسکانیا و مان تحت مالکیت فولکس واگن قرار دارند.

فولکس واگن در ایران نیز به عنوان برندی محبوب و بسیار خوش‌نام شناخته می‌شود. این گروه نخستین مرتبه طی سال‌های دهه 30 شمسی با فولکس بیتل پا به بازار کشورمان گذاشت که اتفاقا با استقبال مناسب مشتریان ایرانی از فولکس قورباغه‌ای همراه شد. شرکت آلمانی فولکس واگن پس از دهه‌ها غیبت بار دیگر در سال 1384 با هاچبک فولکس گل راهی بازار ایران شد. این خودرو توسط شرکت کرمان موتور تا سال ۱۳۸۹ به مشتریان داخلی تحویل شد و پس از آن برای همیشه از بازار ایران خارج شد.

اما بار دیگر و بعد از به ثمر رسیدن توافق برجام، زمزمه‌های ورود فولکس واگن به ایران شنیده شد و نهایتا در سال ۱۳۹۶ شرکت ماموت خودرو نمایندگی رسمی شرکت فولکس واگن در ایران را به دست آورد. در ادامه نگاهی به مشخصات اجمالی محصولات فولکس واگن در ایران انداخته‌ایم که به استحضارتان می‌رسد.

۱. فولکس واگن گلف GTi

 فولکس واگن گلف GTi یکی از هاچ‌بک‌های جذاب و معروف حال‌حاضر جهان به‌شمار می‌آید که تاکنون در هفت نسل راهی بازار شده است. نسل هفتم فولکس واگن گلف جی‌تی‌آی در سال ۱۳۹۷ موفق شد در بازار ایران حاضر شود. این هاچ‌بک جذاب آلمانی توان ۲۳۰ اسب‌بخاری خود را از پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژ دولیتری دریافت می‌کند. گشتاور حاصل از این موتور نیز معادل ۳۵۰ نیوتن‌متر است که ازطریق جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی دوکلاچه‌ی خودکار به‌سوی چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو بع تنها ۶/۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست یابد.

ازجمله آپشن‌ها و امکانات شاخص موجود در فولکس واگن گلف GTi عبارت است از: کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نوربالا خودکار، پدال شیفتر، سیستم صوتی ۸ اسپیکر ۴۰۰ واتی با ساب ووفر+ تشخیص صدا، نمایشگر ۹/۲ اینچی لمسی، دوربین عقب، پنل کیلومتر شمار دیجیتال ۱۲/۳ اینچی، ۹ عدد کیسه‌ی هوا، تهویه‌ی مطبوع دوگانه، سان‌روف و سقف پانوراما و... .

۲. فولکس واگن پاسات

این سدان اندازه‌متوسط جذاب اولین محصول فولکس واگن بود که راه بازار ایران را در پیش گرفت. نمونه‌ی موجود در کشورمان از تبار نسل هشتم فولکس واگن پاسات بوده و یکی از سدان‌های خوش‌استایل‌ حاضر در بازار ایران به‌شمار می‌رود. پاسات موجود در کشورمان از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱/۸ لیتری توربوشارژ ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند. توان موتور توربوشارژ پاسات به‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی خودکار دوکلاچه به‌سوی محور جلو ارسال می‌شود تا شتاب صفر تا صد ۷/۹ ثانیه را برای این سدان اندازه‌متوسط و شبه‌لوکس آلمانی رقم بزند.

تجهیزاتی نظیر کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، اتوپارک، رادار تصادف از عقب، اتو‌هلد، پدال شیفتر، سیستم صوتی با ۸ اسپیکر، نمایشگر ۹/۷ اینچی لمسی با کنترل اشاره‌ای، هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه و عقب، ۹ عدد کیسه‌ی هوا، تهویه‌ی مطبوع خودکار سه‌گانه، صندوق برقی هوشمند، سان‌روف، سقف پانوراما و... جزو مهم‌ترین امکانات رفاهی ایمنی فولکس واگن پاسات به‌حساب می‌آید.

۳. فولکس واگن تیگوان

تیگوان شاسی‌بلند جذاب جمع‌و‌جوری است که نسل اول آن از سال ۲۰۰۷ وارد سبد محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن شد و نسل دوم آن نیز در سال ۲۰۱۶ به معرض دید عموم درآمد. فولکس واگن تیگوان از زمستان ۱۳۹۶ وارد بازار ایران و به مشتریان ایرانی تحویل داده شد. این خودرو با وجود حضور نسبتا محدود در بازار ایران، توانست به یکی از کراس‌اورهای محبوب کشور تبدیل شود.

این شاسی‌بلند آلمانی به پیشرانه‌ی دولیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز شده که ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی حاصل از این پیشرانه را نیز جعبه‌دنده‌ی هفت‌سرعته‌ی دوکلاچه و دو عدد دیفرانسیل فورموشن با کنترل هوشمند به‌سوی تمامی چرخ‌ها ارسال می‌کند. فولکس واگن تیگوان به ۷/۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت درجا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز معادل ۲۰۸ کیلومتر‌بر‌ساعت و میانگین مصرف سوخت آن ۷/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات شاخص‌ موجود در فولکس واگن تیگوان عبارت است از: کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل سرعت در سرازیری، اتوپارک، حسگر تشخیص خواب‌آلودگی راننده، رادار تصادف از عقب، ترمز پارک برقی، اتوهلد، پدال شیفتر، سیستم صوتی ۸ اسپیکر با تشخیص صدا، دوربین‌های عقب ۳۶۰ درجه و جانبی، ۹ عدد کیسه‌ی هوا، تهویه‌ی خودکار سه‌گانه، گرم‌کن صندلی‌ها، صندوق برقی هوشمند، سان‌روف، سقف پانوراما و... .

همچنین، فولکس گل که به‌صورت مونتاژ داخل ازطریق کرمان‌موتور در دهه‌ی ۱۳۸۰ روانه بازار کشور می‌شد، یکی دیگر از محصولات قدیمی‌تر فولکس واگن است که به تعداد نسبتا بیشتر وارد بازار ایران شد. این خودرو به پیشرانه‌ی چهار سیلندر تنفس‌طبیعی ۱۸۰۰ سی‌سی با توان ۱۰۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی پنج‌سرعته دستی مجهز است.

در پایان، لازم است به اطلاع شما برسانیم اگر قصد فروش محصولات فولکس واگن نظیر تیگوان یا هر ماشین دیگری را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت خودرو۴۵، خودرو کارکرده‌ی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در محیطی امن بفروشید.

فروشنده‌ی خودرو کارکرده پس از واردکردن اطلاعات درخواستی در فرم مرتبط، باید منتظر تماس کارشناسان این شرکت باشد تا قرار کارشناسی حضوری برای کارشناسی رایگان خودرو تنظیم شود.

سپس با مراجعه‌ی حضوری فروشنده به یکی از شعب این شرکت، خودرو کارکرده پس از کارشناسی رایگان، براساس ۱۴۵ مورد بررسی و قیمت‌گذاری می‌شود. همچنین درصورت توافق فروشنده از قیمت پیشنهادی، خودرو در بستری امن به‌فروش می‌رود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات