جعبه گشایی و بررسی ایرپاد پرو اپل

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
هدفون Airpods Pro، پاسخ اپل به هدفون‌های کامل بی‌سیم با قابلیت حذف صدای محیط است. با بررسی این محصول همراه زومیت باشید.
تبلیغات

هدفون‌های دارای قابلیت حذف صدای محیط (Noise Cancelling) در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. برندهای معتبری مانند سونی و بوز شانه‌به‌شانه‌ی هم در رقابت هدفون‌های روی‌گوشی با قابلیت حذف صدای محیط حرکت می‌کنند. هدفون WH-1000XM3 محصول سونی، به یکی از بهترین هدفون‌های حال حاضر بازار با این قابلیت تبدیل شده است و بوز هم با محصول جدید خود به‌نام Bose 700 سعی دارد بازار هدفون‌های با قابلیت Noise Cancelling را کاملا دراختیار خود در آورد.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

چندی است که با پیشرفت تکنولوژی، هدفون‌های کاملا بی‌سیم نیز از قابلیت حذف صدای محیط برخوردار شده‌اند. هدفون‌ WF-1000XM3 نشان داد که سونی توانایی پیاده‌سازی چنین قابلیتی را در هدفون‌های کاملا بی‌سیم دارد و بوز نیز امید دارد تا با عرضه‌ی Bose Earbuds 500 در اواخر سال جاری میلادی، نیاز طرفداران خود را برطرف سازد؛ اما یکی از برندهایی که به‌تازگی به عرصه‌ی هدفون‌های کاملا بی‌سیم با قابلیت حذف صدای محیط پا گذاشته، اپل است که با عرضه‌ی نسخه‌ی پرو ایرپادهای معروفش، توانست سروصدای بسیار زیادی را در دنیای تکنولوژی به‌پا کند.؛ هدفونی که سعی دارد تمای ایرادات Airpod-های قبلی را برطرف سازد و درکنار آن، با افزودن ویژگی‌های فوق‌العاده جذاب به‌همراه قابلیت Active Noise Cancelling به یکی از اصلی‌ترین بازیکنان این رقابت تبدیل شود. آیاشرکت مستقر در کوپرتینو، اکنون ضلع سوم رقابت جاری در دنیای هدفون‌های کاملا بی‌سیم شود؟ با بررسی زومیت همراه باشید.

مشخصات فنی هدفون  Apple Airpods Pro

نوع هدفون

درون گوشی

وزن هدفون

۵.۴ گرم برای هر گوشی

ابعاد هدفون

۳۰.۹ در ۲۱.۸ در ۲۴ میلی‌متر برای هر گوشی

وزن کیس باتری

۴۵.۶ گرم

ابعاد کیس باتری

۴۵.۲ در ۶۰.۶ در ۲۱.۷ میلی‌متر

نوع اتصال

بلوتوث ۵

باتری

۴ ساعت و نیم 

ویژگی‌های دیگر

- استاندارد IPX4

- دارای ویژگی حذف صدای محیط فعال

- دارای سیستم تنظیم فشار

هدفون Apple Airpods Pro توسط شرکت Apple NIC برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است. 

دقیقا مانند دیگر محصولات اپل، Airpods Pro درون جعبه‌ی سفیدی به‌فروش می‌رسد و با یک نگاه به جعبه متوجه می‌شوید که با محصولی از شرکت اپل روبه‌رو هستید. درون جعبه علاوه‌بر کیس باتری و یک جفت ایرباد، دو سَری با سایزهای کوچک و بزرگ (به‌صورت پیش‌فرض روی ایربادها سَری با سایز مدیوم قرار گرفته است) و کابل شارژ لایتنینگ به USB Type-C قرار دارد. کیس شارژ ایرپادز پرو، کمی از کیس‌ ایرپادهای قبلی عرض بیشتری دارد؛ اما مهم‌ترین تغییر ازلحاظ ظاهری مربوط به خود ایرپادها بازمی‌گردد.

بررسی ایرپاد پرو اپل / Air Pod Pro

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که متوجه ایرپادهای قبلی اپل بود، قرار نگرفتن آن‌ها به‌صورت کامل درون گوش بود. کوپرتینونشین‌ها با قرار دادن سَری‌های سیلیکونی با سه سایز درون جعبه‌ی ایرپادز پرو، سعی در برطرف کردن این مشکل داشته‌اند. اولین و بزرگ‌ترین تفاوت‌ محصول جدید با ایرپادهای قبلی نیز در همین است. به‌لطف سری‌های سیلیکونی، هدفون‌ به‌راحتی درون گوش قرار می‌گیرند و دیگر با تکان دادن سر، از گوش بیرون نمی‌افتد. بدین‌ترتیب ایرپادز پرو به محصولی ایدئال برای افرادی بدل می‌شود که از هدفون‌ خود در باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند. بدنه‌ی ایرپاد پرو، ارتفاع کم‌تری از ایرپادهای قبلی دارد؛ اما همان زبان طراحی در محصول دیده می‌شود. 

روی هر کدام از ایرپادها، دو میکروفون وجود دارد. یکی از این میکروفون‌ها برای بررسی صدای محیط و حذف آن به کار می‌رود و میکروفون دیگر برای تنظیم خودکار اکولایزر موسیقی استفاده می‌شود. اپل، قابلیتی به‌نام اکولایزر تطبیقی به ایرپاد پرو اضافه کرده است؛ بدین‌صورت‌که براساس شکل گوش هر فرد، این هدفون‌ها اکولایزر را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کنند تا فردی که در حال گوش دادن به موسیقی است، بهترین تجربه را از گوش موسیقی داشته باشد. 

بررسی ایرپاد پرو اپل / Air Pod Pro

تقریبا مانند تمام محصولات دیگر اپل، نحوه اتصال ایرپاد پرو به آیفون یا آیپد یا دیگر محصولات این شرکت بسیار راحت است. به لطف پردازنده‌ی H1 با بازکردن در کیس شارژ، به‌صورت خودکار، پیغامی روی آیفون یا آیپد یا مک‌بوک مبنی بر اتصال ایرپاد پرو ظاهر شود. با فشردن دکمه‌ی اتصال، هدفون به دستگاه متصل می‌شود و به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی می‌توانید به استفاده از آن‌ها بپردازید. نکته‌ی بسیار جالب در رابطه با Airpods Pro این است که با اولین اتصال به یکی از دستگاه‌های شما، هدفون با سایر دستگاه‌هایی که در حساب کاربری آی‌کلاد قرار دارند، سینک می‌شود. بدین‌ترتیب راه‌اندازی و اتصال ایرپاد پرو به محصولات اپل، به‌راحتی و بدون کوچک‌ترین دردسری صورت می‌گیرد.

ایرپاد پرو؛ سَری‌های سیلیکونی راحت، کوچک، سبک و مقاوم در برابر تعرق

یکی از نکات بسیار جالب دیگر در رابطه با ایرپاد پرو، قابلیت آزمایش نحوه‌ی قرارگیری هرکدام از ایرپادها در گوش کاربر است. در منوی تنظیمات دستگاه، کاربر می‌تواند با رفتن به بخش بلوتوث و Airpods Pro، نحوه‌ی قرارگیری ایرپادها در گوش را آزمایش کرده و از انتخاب سَری‌های مناسب اطمینان حاصل کند. در این هنگام، موسیقی کوتاهی پخش می‌شود و اگر میکروفون‌های خارجی ایرپادز پرو بتوانند این موسیقی را تشخیص دهند، اپل به شما اخطار می‌دهد که باید از سری‌های دیگری استفاده کنید.

نحوه قرارگیری مناسب ایرپادز پرو، نکته‌ی بسیار مهمی است؛ زیرا اگر هرکدام از ایرپادها به‌خوبی درون گوش قرار نگیرند، ویژگی‌های دیگر آن مانند قابلیت حذف صدای محیط، به خوبی عمل نمی‌کنند. با اینکه ایرپاد پرو ضد آب نیست؛ اما اپل موفق شده که استاندارد IPX4 را برای آن‌ها دریافت کند، بدین‌ترتیب ایرپاد پرو در مقابل تعرق و باران مصون می‌ماند و می‌توان از آن‌ها به‌راحتی و بدون مشکل هنگام ورزش کردن یا قدم زدن زیر باران نیز استفاده کرد. 

مرد جوان صدرا مخملی با ایرپاد پرو و عینک روز آفتابی

روی هر کدام از ایرپادها، یک حسگر فشاری قرار گرفته است که برای کنترل موسیقی به‌کار می‌رود. با یک بار فشردن، کاربر می‌تواند موسیقی خود را پخش یا متوقف کند و به تماس‌ها پاسخ دهد. دوبار فشردن دکمه، باعث پخش قطعه‌ی بعدی شده و پس از سه بار فشردن به قطعه‌ی قبلی پخش می‌شود. با نگه داشتن حسگر برای چند ثانیه نیز می‌توانید بین حالت‌های مختلف هدفون سوییچ کنید. حالت‌هایی که یکی از بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های Airpods Pro به حساب می‌آیند. با گفتن عبارت «هی، سیری!» کاربر می‌تواند با صوت خود به گوشی هوشمند دستور دهد.

یکی از بزرگ‌ترین نکات منفی ایرپادهای حرفه‌ای اپل، ناتوانی در تنظیم حجم صدا ازطریق خود ایرپادها است. کاربر برای کم یا زیاد کردن حجم صدا، حتما باید به‌صورت فیزیکی ازطریق گوشی هوشمند یا تبلت خود کمک بگیرد. سیری امکان تغییر حجم صدا را دارد؛ اما اولا کاربر فقط می‌تواند از سیری درخواست کم یا زیاد کردن حجم صدا را داشته باشد (نمی‌توان به‌صورت دقیق حجم صدا را تنظیم کرد) و دوما انجام این کار زمان‌بر است و همیشه امکان دارد در دفعات اول یا دوم، سیری متوجه درخواست شما نشود. کاربر می‌تواند ازطریق تنظیمات گوشی هوشمند خود، به‌راحتی عملکرد تمام این حالت را تغییر دهد؛ در‌حالی‌که می‌توان برای هر کدام از ایرپادهای چپ و راست، عملکرد منحصربه‌فردی تعریف کرد.

سیستم حذف نویز محیط با عملکرد بسیار خوبش، تأثیر به‌سزایی در تجربه‌ی ایرپاد پرو دارد

ایرپاد پرو سه حالت «حذف صدای محیط فعال»، «حالت شفاف» و «خاموش» را ارائه می‌دهد که با نگه‌داشتن چند ثانیه‌ای دکمه‌های تعیبه‌شده روی هرکدام از ایرپادها، می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. در حالت خاموش، ایرپاد پرو مانند هر هدفون دیگری عمل می‌کند؛ اما با روشن کردن قابلیت حذف صدای محیط، همه‌چیز تغییر می‌یابد. این ویژگی‌ عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما نباید انتظار داشت که در مکان‌های بسیار شلوغ باعث حذف تمام صداهای پیرامون شود. به‌طور مثال، هنگام راه رفتن در خیابان فعال کردن این قابلیت تأثیر شگرفی دارد و باعث از بین رفتن تمام صداهای محیط می‌شود؛ اما با حضور در جایی که به خودی خود شلوغ بوده یا موسیقی با صدای بلند در آن در حال پخش است، نمی‌توان انتظار داشت که تمام صدای محیط از بین برود. به‌طور کلی، قابلیت حدف صدای محیط Airpods Pro، عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه می‌کند. 

یکی از نکاتی که اپل در ساخت ایرپاد پرو به آن توجه بسیار ویژه‌ای داشته، حفظ سلامت شنوایی کاربر است. در طولانی مدت، گوش دادن به موسیقی با حجم صدای بسیار زیاد قطعا تأثیری منفی روی شنوایی کاربر دارد. ویژگی‌ حذف صدای محیط ایرپاز پرو به کاربر اجازه می‌دهد که به موسیقی خود با حجم صدای پایین‌تری گوش دهد و درعین‌حال لذت کاملی را از موسیقی ببرد. 

بررسی ایرپاد پرو اپل / Air Pod Pro

قابلیت چشمگیر دیگر ایرپاد پرو، حالت شفاف یا Transparency Mode نام دارد که اجازه می‌دهد صدای محیط به درون گوش کاربر وارد شود و برای مواقعی مناسب است که کاربر در دفتر کار یا محیطی به‌سر می‌برد که نیاز به تعامل با دیگران دارد. این قابلیت عملکرد بسیار خوبی دارد و کاربر می‌تواند حتی هنگام گوش دادن به موسیقی، به‌راحتی با دیگران مکالمه کند. هر چند در صورت گوش دادن به موسیقی با حجم صدای زیاد (بیش از ۵۰ درصد) ادامه دادن به مکالمه کمی سخت خواهد شد. ایرپادهای حرفه‌ای اپل وزن بسیار کمی دارند و هنگام قرار دادن آن‌ها در گوش برای مدت طولانی و فعال کردن حالت شفاف، این امکان وجود دارد که به‌صورت کامل وجود آن‌ها را فراموش کنید. 

یکی دیگر از ایرادات وارد بر نسخه‌های غیر پرو ایرپادها، کیفیت صدای آن‌ها بود. با درنظرگرفتن قیمت بالای هدفون‌های قبلی اپل، بسیاری اعتقاد داشتند که کیفیت صدای‌شان اصلا و ابدا قیمت بالای آن‌ها را توجیه نمی‌کند. این‌بار اپل با نسخه‌ی پرو سعی دارد تا تمام این ایرادات را رفع کند و تا حد بسیار زیادی نیز در این امر موفق شده است. صدای ایرپاد پرو، با نسخه‌های قبلی ایرپادها قابل مقایسه نیست. مهندسان اپل بیشترین تمرکز را روی فرکانس‌های میانی و زیر داشته‌اند. فرکانس‌های زیر  ایرپاد پرو، «جاندارتر» هستند و با اینکه از این نظر به پای محصولاتی مانند هدفون‌های بیتس (که تمرکز اصلی‌شان روی تولید بیس است) نمی‌رسند، اما بیس قوی‌تری نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه می‌دهند. فرکانس‌های میانی نیز به خوبی شنیده می‌شوند و صدای هنرمند با تفکیک بسیار خوبی نسبت به دیگر فرکانس‌ها ازطریق این هدفون‌ها تولید می‌شود.

عملکرد عالی در فرکانس‌های میانی و زیر موسیقی و رضایت‌بخش در فرکانس‌های بالا

جایی که ایرپاد پرو کمی با مشکل روبه‌رو می‌شود، فرکانس‌های بالا است. ایرپاد پرو با اینکه عملکرد اصلا بدی در تولید این فرکانس‌ها ندارد، اما به‌صورت کاملا مشهودی مهندسان اپل تمرکز اصلی خود را روی میزان کردن فرکانس‌های میانی و زیر گذاشته‌‌اند و بیشتر جامعه هدف این هدفون‌ها، کسانی هستند که آهنگ‌های پاپ یا هیپ‌هاپ گوش می‌دهند.

به‌طور کلی صدای Airpods Pro دل‌نشین است و برای کاربران عادی بسیار دلچسب خواهد بود؛ اما کاربران خوره‌صدا را نمی‌تواند راضی کند. اپل در ایرپاد پرو، از ویژگی‌ «اکولایزر تطبیقی» استفاده می‌کند. به لطف وجود میکروفون‌هایی در بخشی که درون گوش قرار می‌گیرند، این هدفون‌ می‌تواند براساس نحوه قرار گرفتن هدفون در گوش، به‌صورت خودکار اکولایزر خود را ازطریق الگوریتم‌های اختصاصی اپل تنظیم کند تا کاربر موسیقی خود را با بهترین تنظیمات اکولایزر تجربه کند.

میکروفون‌های قرار گرفته روی ایرپاد پرو هنگام مکالمه و تماس نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. صدا به خوبی به طرف مقابل منتقل می‌شود؛ اما در صورت فعال بودن حالت حذف صدای محیط، برای منتقل شدن صدا به طرف مقابل، باید کمی بلندتر صحبت کنید؛ زیرا این مشکل وجود دارد که هدفون‌ صدای کاربر را به‌عنوان صدای محیط تشخیص دهد و در صدد حذف آن بربیایند. 

بررسی ایرپاد پرو اپل / Air Pod Pro

اپل ادعا می‌کند که ایرپاد پرو، می‌تواند تا ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه شارژدهی کند و اگر حالت شفاف و حذف صدای محیط نیز خاموش باشد، این عدد به پنج ساعت افزایش پیدا می‌کند. در آزمایش‌های ما ادعای اپل به درستی اثبات شد و توانستیم حدود ۵ ساعت از این هدفون بدون مشکل استفاده کنیم. کیس شارژ ایرپاد پرو نیز با یک بار شارژ می‌تواند ۲۴ ساعت انرژی مورد نیاز برای ایرپادها را تأمین کند. هرچند به دلیل اینکه بعد از استفاده از ایرپادها برای جلوگیری از گم‌شدنشان، مجبور هستید که آن‌ها را درون کیس شارژ قرار دهید، تمام شدن شارژ هدفون‌ها اتفاقی است که به ندرت رخ می‌دهد. با پنج دقیقه قرار دادن ایرپادهای با شارژ صفر درصد داخل کیس، می‌توانید تا یک ساعت دیگر نیز از آن‌ها استفاده کنید. 

مدتی است که اپل به‌جای قرار دادن کابل‌ لایتنینگ به USB Type-A، از کابل لایتنینگ به USB Type-C استفاده می‌کند. این سیاست در ایرپاد پرو نیز ادامه دارد و شاید برای کسانی که دسترسی به شارژرهای تایپ سی ندارند، مشکل ایجاد کند. هر چند که کسانی که این هدفون را خریداری می‌کنند، به احتمال زیاد چند کابل لایتنینگ به USB Type-A دراختیار دارند و بدون مشکل می‌توانند کیس دستگاه را شارژ کنند. کیس ایرپاد پرو، از قابلیت شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi نیز پشتیانی می‌کند و می‌توانید به‌راحتی آن را روی یکی از شارژرهای بدون سیم متعددی که در بازار وجود دارد، قرار دهید تا نگرانی از بابت تمام شدن شارژ نداشته باشید. یکی از نکاتی که احتمالا کاربر را آزار دهد، نبود امکان دیدن درصد شارژ کیس از روی خود آن است. برای دیدن اینکه کیس هدفون چه مقدار شارژ دارد، باید به اپلیکیشن باتری در آیفون یا آیپد خود رجوع کنید. 

لذت موسیقی در تمام روز به‌لطف عمر باتری ۵ ساعتی ایرپاد پرو و شارژدهی ۲۴ ساعتی کیس

تا به اینجا، تمام ویژگی‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت، برای استفاده از ایرپادهای پرو با محصولات اپل بود؛ اما به دلیل پشتیبانی از بلوتوث، کاربر می‌تواند از این محصول با دستگاه‌های دیگر مبتنی بر ویندوز و اندروید نیز استفاده کند. هرچند که استفاده از ایرپاد پرو با دستگاه‌هایی غیر از محصولات اپل، باعث از دست رفتن بسیاری از ویژگی‌های آن می‌شوند. برای جفت کردن این هدفون‌ها با محصولاتی غیر اپلی، کافی است دکمه‌ی روی شارژر را برای چند ثانیه نگه دارید تا محصول وارد حالت Pairing شود، سپس با رفتن به منوی بلوتوث روی گوشی اندروید یا کامپیوتر ویندوز، می‌توانید ایرپاد پرو‌ را به دستگاه‌تان متصل کنید. اما نمی‌توان از تمامی ویژگی‌های ایرپاد پرو بهره برد. به‌لطف وجود شتاب‌سنج، هنگامی که یکی از ایرپادها را از گوش در می‌آورید، موسیقی متوقف می‌شود. این یکی از ویژگی‌هایی است که در دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی، کار نمی‌کند. مشخصا هنگام استفاده از ایرپاد پرو با دستگاه‌هایی غیر اپلی، دستیار صوتی سیری نیز دردسترس نیست. اما قابلیت حذف صدای محیط و حالت شفاف به خوبی و بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند.

جمع‌بندی

بی‌شک ایرپاد پرو را می‌توان بهترین هدفون‌ موجود در بازار برای استفاده با محصولات اپل برشمرد. نحوه‌ی قرارگیری عالی درون گوش، کیفیت ساخت کم‌نظیر، قابلیت حذف صدای محیط با عملکردی بسیار خوب، صدایی عامه‌پسند و قوی که از بسیاری از هدفون‌های دیگر عملکرد بسیار بهتری دارد، سازگاری تمام و کمال با تمامی محصولات اپل و همچنین شارژدهی قابل‌قبول نکاتی هستند که این محصول را به انتخابی بسیار عالی برای کاربران محصولات اپل تبدیل می‌کند.

بررسی ایرپاد پرو اپل / Air Pod Pro

پیشرفتی که ایرپاد پرو نسبت به نسخه‌های قبلی تجربه می‌کند، غیرقابل چشم‌پوشی و بسیار زیاد است و اطمینان می‌دهیم که اگر ایرپادهای قبلی استفاده می‌کرده‌اید، پیشرفت‌های ایرپاد پرو برایتان بسیار چشم‌گیر خواهد بود؛ هر چند که قیمت بالا و همچنین نداشتن سازگاری تمام و کمال با محصولات غیر اپلی، آن را به محصولی مختص طرفداران اپل بدل می‌سازد.

نکات مثبت

  • صدای بسیار خوبکیفیت ساخت عالینحوه قرارگیری عالی درون گوشقابلیت حذف صدای محیط عالی

نکات منفی

  • قیمت بالا
  • نداشتن دکمه‌ی کنترل حجم صدا
  • ناتوانی در استفاده از امکانات کامل هدفون با محصولات غیر اپل
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات