اپل فروش آیفون XR ریفربیشد را آغاز کرد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل به‌تازگی ازطریق فروشگاه رسمی خود فروش مدل ریفربیشد آیفون XR را آغاز کرده است. قوی‌ترین مدل ریفربیشد این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، ۶۲۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.
تبلیغات

اپل از روز گذشته روند فروش آیفون XR ریفربیشد را رسما آغاز کرده است. قیمت پایه‌ی مدل ریفربیشد گوشی آیفون XR با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی، ۴۹۹ دلار اعلام شده است. این مدل گوشی اپل یک سال ضمانت دارد و جعبه‌ و محتویات آن کامل است. ناگفته نماند قیمت پایه‌ی مدل عادی آیفون XR صد دلار گران‌تر است.

طبق اعلام اپل، آیفون XR ریفربیشد با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۳۹ دلار و مدل دارای ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۲۹ دلار قیمت دارد. قیمت آیفون XR عادی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴۹ دلار است و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آیفون XR ریفربیشد ۱۲۰ دلار ارزان‌تر از آن است.

اپل پیش‌تر هنگام عرضه‌ی آیفون‌های سال ۲۰۱۹، قیمت آیفون XR را ۱۵۰ دلار کاهش داد. بدین‌ترتیب، امروزه می‌توان مدل پایه‌ی این گوشی را به‌جای ۷۵۰ دلار، ۶۰۰ دلار خرید. این گوشی قیمت ارزان‌تری از آیفون ۱۱ دارد. 

مدل‌های ریفربیشد آیفون XR رنگ‌بندی محدودی دارند و در تمامی رنگ‌های مدل عادی عرضه نمی‌شوند. البته درنظر داشته باشید به‌لطف عرضه‌ی مدل‌های ریفربیشد، امکان تهیه‌ی آیفون XR با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی فراهم شده است. امروزه به‌غیر از حراجی‌ها، امکان تهیه‌ی مدل عادی این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی وجود ندارد.

البته اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید مدل جدید آیفون SE را با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار تهیه کنید. آیفون SE 2020 به‌لطف داشتن تراشه‌ی A13 Bionic ازلحاظ تئوری می‌تواند عملکرد بهتری از آیفون XR ازخود برجای بگذارد؛ با‌این‌حال طراحی آن قدیمی است و چنگی به‌دل نمی‌زند. آیفون XR طراحی تمام‌صفحه دارد و به‌جای تاچ ID از فیس ID استفاده می‌کند و صفحه‌نمایش آن بزرگ‌تر از آیفون SE است. آیفون XR نه‌تنها اندازه‌ی بزرگ‌تر دارد؛ بلکه به باتری پرظرفیت‌تری هم مجهز شده است.

با درنظرگرفتن قیمت فعلی آیفون XR، تهیه‌ی این گوشی منطقی‌تر از خرید آیفون SE است؛ به‌ویژه در بازار ایران. امروزه در بازار ایران آیفون SE به‌شدت گران‌قیمت است و عموما گارانتی مناسبی هم برای آن ارائه نمی‌شود. اگر بودجه‌ی تهیه‌ی آیفون SE مدل ۱۲۸ گیگابایتی را داشته باشید، می‌توانید همان را برای تهیه‌ی مدل دست‌دوم آیفون XR خرج کنید که ارزش بسیار بیشتری دارد. احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی مدل ریفربیشد آیفون XR در بازار ایران نیز خواهیم بود. 

آیفون XR که تاریخ عرضه‌ی آن به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد، ارزان‌قیمت‌ترین آیفون آن سال است که به‌همراه آیفون XS و آیفون XS Max معرفی شد. آیفون ۱۰ آر که بسیاری به‌اشتباه آن را آیفون ایکس آر می‌خوانند، توانست فروش فوق‌العاده‌ای تجربه کند. این گوشی به‌لطف داشتن تراشه‌ی A12 عملکردی شبیه‌ به مدل‌های XS و XS Max دارد؛ اما بزرگ‌ترین ضعف آن درمقایسه‌با برادران بزرگش، بهره‌مندی از صفحه‌نمایش LCD است. البته تجربه نشان داده اپل همواره بهترین صفحه‌های LCD را تولید می‌کند و این موضوع در آیفون XR نیز دیده می‌شود. آیفون XR عمر باتری مناسبی دارد؛ اما برخلاف دیگر آیفون‌های سال ۲۰۱۸، در پنل پشتی به تنها یک دوربین مجهز شده است. اپل تمامی تلاشش را به‌کار بسته تا کیفیت نهایی تصاویر ثبت‌شده ازطریق دوربین تکی آیفون XR را افزایش دهد.

اپل به‌صراحت اعلام می‌کند تمامی محصولات ریفربیشد به‌دقت بازبینی و مشکلات آن‌ها رفع و بخش درونی آن‌ها تمیز می‌شود. پس از انجام این کارها، اپل آیفون‌های ریفربیشد را مجددا بسته‌بندی و آن‌ها را به بازار عرضه می‌کند. اپل همچنین در محصولات ریفربیشد باتری و بدنه‌ را عوض می‌کند؛ بنابراین در این محصولات، تنها قطعات الکترونیکی پیش‌تر کار کرده‌اند و قدیمی به‌حساب می‌آیند. اگر در خارج از ایران باشید، می‌توانید با تهیه‌ی سرویس اپل‌‌کر‌پلاس، ضمانت بیشتر از یک سال برای آیفون ریفربیشد تهیه کنید. 

برخلاف ادعای بسیاری از فروشندگان، راه‌حلی ساده برای فهمیدن ریفربیشدبودن گوشی‌ها وجود دارد. بدین‌منظور شماره‌مدل دستگاه را که چیزی شبیه به MN572LL/A است، پیدا و به حرف اول آن توجه کنید. این حرف N ،F ،M یا P خواهد بود. اگر حرف اول M باشد، دستگاه شما آیفون آکبند و کاملا جدید است؛ اگر حرف اول F باشد، آیفون شما را یکی از اپراتورهای موبایل یا شرکتی شخص ثالث ریفربیش کرده است؛ اگر حرف اول N باشد، آیفون شما را خود شرکت اپل ریفربیش کرده است؛ و اگر حرف اول P باشد، دستگاه شما آیفونی شخصی‌‌سازی‌شده است و این یعنی احتمالا روی بدنه‌ی آن حکاکی وجود دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات