اپلیکیشن همراه من؛ آموزش کار با همه بخش‌ها

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
کاور مطلب همراه من
برنامه‌ی همراه من چیست و دانلود آن چه ضرورتی دارد؟ در این مقاله کار با همه‌ی بخش‌های این اپ را آموزش داده‌ایم.
تبلیغات

همراه اول، برای راحتی کار مشترکان خود در خرید بسته‌های اینترنتی، پرداخت قبوض و موارد دیگر، نرم‌افزاری کاربردی به‌نام اپلیکیشن همراه من را عرضه کرده است که در ادامه می‌خواهیم بخشی از ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

این مقاله اولین بار در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ توسط یاشار فتحعلی‌زاده نوشته شده و در تاریخ ۸ مهر ۱۴۰۲ مریم علیپور آن را به‌روزرسانی کرده است.

همراه من چیست

شرکت همراه اول که نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران محسوب می‌شود، برای مشترکان سیم‌کارت دائمی و اعتباری خود اپلیکیشن همراه اول را معرفی کرده تا کاربران در سریع‌ترین زمان و با ساده‌ترین روش بتوانند از سرویس‌های این اپراتور استفاده کنند. این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل اندروید و iOS عرضه شده است.

روش فعال‌سازی اپلیکیشن همراه من

پس از نصب اپلیکیشن و ورود به آن، برای استفاده از خدمات ابتدا باید شماره همراه خود را وارد کنید. در این‌جا دو امکان دارید، هم می‌توانید از رمز یکبار مصرف استفاده کنید و هم ثبت نام کنید و با رمز عبور وارد شوید.

وقتی رمز یکبارمصرف را انتخاب کنید، با پیغامی مواجه شوید که از شما می‌خواهد برای افزایش امنیت اطلاعات، ورود با اثر انگشت و رمز را فعال کنید. با انتخاب رمز، در صفحه‌ی جدید باید یک رمز ورود انتخاب کنید و آن را مجدداً تکرار کنید. سپس وارد می‌شوید.

ورود به اپلیکیشن همراه من
ورود به اپلیکیشن همراه من
ورود به اپلیکیشن همراه من

رمز عبور همراه من را فراموش کردم، چگونه آن را بازیابی کنم؟

با مراجعه به اپلیکیشن همراه من، درصفحه اصلی امکان ورود شماره همراه و رمز عبور وجود دارد. درصورتی‌که رمز همراه من در گوشی آیفون یا گوشی‌های اندرویدی را فراموش کرده‌اید، از گزینه رمز عبور را فراموش کرده‌ام استفاده کنید. پس از انتخاب این گزینه، ابتدا شماره همراه اول خود را وارد کرده و سپس کد فعال‌سازی دریافتی از پیامک ارسال‌شده را وارد کنید.

حال صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید رمز جدیدتان را در آن دو بار وارد کنید. برای انتخاب رمز بهتر است از حروف انگلیسی بزرگ و کوچک به‌همراه اعداد استفاده کنید تا ضریب امنیت گذرواژه جدید افزایش یابد.

نسخه ساده و پیشرفته همراه من

پس از ورود به صفحه‌ی اول گزینه‌هایی چون امتیازات، اعتبار کیف پول، وضعیت بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک، خرید بسته اینترنت و صورت‌حساب را مشاهده می‌کنید. از این خدمات می‌توانید به‌راحتی استفاده کنید. این حالت ساده اپلیکیشن است که برای دسترسی سریع‌تر به خدمات اصلی طراحی شده‌اند.

صفحه اول همراه من
نسخه ساده همراه من
صفحه اول همراه من
نسخه پیشرفته همراه من

در پایین صفحه گزینه‌ی «حالت پیشرفته» را مشاهده می‌کنید که خدمات بیشتری را ارائه می‌دهد. در اینجا امکان مدیریت حساب کاربری خود را هم دارید. اگر گزینه بالا سمت راست را که شبیه چند خط است انتخاب کنید وارد بخش تنظیمات می‌شوید. در قسمت پروفایل می‌توانید اطلاعات خود را در صورت تمایل وارد کنید.

گزینه بعدی باشگاه فیروزه‌ای است که شیوه‌ی امتیازگیری، انواع طرح‌ها و جوایز، گزارش‌ها، قرعه‌کشی‌ها و نیکوکاری در اینجا نمایش داده می‌شوند.

خدمات اصلی اپلیکیشن همراه من

در صفحه‌ی اصلی اپلیکیشن در پایین صفحه گزینه‌های صورت‌حساب، بسته‌ها، خدمات و کیف پول را می‌بینید.

در قسمت صورت‌حساب، علاوه بر اینکه می‌توانید صورت‌حساب خود را به صورت میان‌دوره یا پایان دوره مشاهده و پرداخت کنید، امکان استفاده از خدماتی چون تقسیط بدهی و افزایش بستانکاری را دارید. در قسمت افزایش بستانکاری با انتخاب مبلغ مورد نظرتان می‌توانید از قطع‌شدن تلفن همراهتان مثلاً به دلایلی چون رومینگ جلوگیری کنید.

در قسمت صورت‌حساب در بالای صفحه اگر چهار نقطه سمت چپ را انتخاب کنید، چهار گزینه استرداد وجه خودکار، تاریخچه صورت‌حساب، ارسال ایمیل جزئیات صورت‌حساب و ارسال پیامک جزئیات صورت‌حساب را مشاهده می‌کنید که خدمات مورد نیازتان را در زمینه‌ی دریافت گزارش‌های صورت‌حساب به شما ارائه می‌دهند.

از طریق گزینه‌ی بسته‌ها، بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال برای خودتان را مشاهده کنید. می‌توانید آن‌ها را در وضعیت تمدید خودکار قرار دهید یا این گزینه را خاموش کنید. در پایین صفحه با انتخاب گزینه خرید بسته می‌توانید بسته‌های اینترنت، مکالمه، همراهی، رومینگ، ترکیبی، پیامک و بین‌الملل را انتخاب و خریداری کنید.

همراه من خرید بسته اینترنت
همراه من بسته ترکیبی

در بخش بسته‌های ترکیبی می‌توانید بسته‌ای از مکالمه، اینترنت و پیامک با میزان مصرف دلخواه خود طراحی و فعال کنید.

در همان صفحه اصلی با انتخاب گزینه خدمات می‌توانید از خدمات پرکاربرد، خدمات سیم‌کارت، مکالمه، پیامک، دیجیتال و سایر خدمات مطلع شوید. در بخش خدمات پرکاربرد، گزینه خدمت در محل به خدماتی چون ارائه‌ی PIN,PUK، ترابرد که تعرفه آن رایگان است، تعویض سیم‌کارت خراب یا مفقودی، تعویض سیم‌کارت نسل سه به نسل چهار، تغییر نام سیم‌کارت اعتباری، تغییر نام سیم‌کارت دائمی، تغییر و اصلاح آدرس، صدور قبض، فعال‌سازی سیم‌کارت اعتباری، فعا‌ل‌سازی سیم‌کارت دائمی و وصل یا قطع به تقاضای مشترک اشاره دارد. شما برای دریافت هرکدام از این خدمات می‌توانید از طریق این اپلیکیشن درخواست دهید تا در محل برایتان انجام شود. در همین قسمت در بخش سفارش‌های من می‌‌توانید درخواست‌های خود را پیگیری کنید.

همراه من خدمت در محل

اگر می‌خواهید آهنگ پیشواز همراه اول داشته باشید، از قسمت آوای انتظار می‌توانید آواهای برتر را مشاهده و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

امکان مشاهده خلاصه کارکرد هم یکی از خدمات پرکاربرد است. با انتخاب این گزینه می‌توانید خلاصه‌‌ کارکرد ۹۰ روزه از مکالمه، اینترنت، پیامک و خدمات محتوایی را مشاهده کنید.

قسمت بعدی خدمات سیم‌کارت است که از طریق آن می‌توانید به خدمات مدیریت سیم‌کارت، رومینگ، خلاصه کارکرد، ریز مکالمات کامل، تبدیل به دائمی، تعرفه آزاد، لیست سیاه، استعلام یوسیم و حفظ خط اعتباری دسترسی داشته باشید.

همراه من خلاصه کارکرد

در مدیریت سیم‌کارت، وضعیت سیم‌کارتتان به نمایش درآمده و شما می‌توانید در صورت نیاز از همین بخش اقدام به قطع و سلب یا عدم سلب سیم‌کارت کنید. در بخش رومینگ هم به سادگی می‌توانید آن را فعال کنید و توضیحات و مقررات را هم در همین بخش می‌توانید مشاهده کنید.

در بخش ریز مکالمات کامل، با انتخاب بازه‌ی زمانی از ریز مکالمات و پیامک‌های خود مطلع می‌شوید. اگر می‌خواهید وضعیت تعرفه‌ی خود را بدانید در قسمت تعرفه‌ی آزاد، وضعیت فعال بودن آن را ببینید و از همین‌جا آن را خاموش و غیرفعال کنید.

گزینه بعدی لیست سیاه است. در اینجا شماره‌هایی را که در لیست سیاه قرار گرفته‌اند مشاهده می‌کنید. اگر پنج بار متوالی پین شارژ خریداری شده خود را از طریق شماره‌گیری #شماره رمز شارژ#*۱۴۰* اشتباه وارد کنید، شماره اعتباری شما در لیست سیاه قرار می‌گیرد. دراین‌صورت می‌توانید از این قسمت آن شماره را از لیست سیاه خارج کنید.

شاید نیاز به استعلام یوسیم داشته باشید که این خدمت هم در اپلیکیشن همراه من به‌سادگی امکان‌پذیر است.

اگر از خط اعتباری خود استفاده نمی‌کنید اما می‌خواهید آن را حفظ کنید، گزینه حفظ خط اعتباری را انتخاب کنید.

خدمات مکالمه و پیامک

اگر می‌خواهید آوای انتظار انتخاب کنید یا تغییرش دهید، پیامگیر صوتی را فعال کنید یا محدودیت مکالمه و محدودیت مکالمه بین‌الملل را تعریف کنید از قسمت خدمات مکالمه وارد شوید. پیغام‌گیر صوتی را ابتدا باید فعال کنید تا در صورتی که پاسخگو یا در دسترس نبودید، مکالمات به صندوق صوتی منتقل شود. البته پس از این‌که این سرویس را فعال کردید لازم است که از قسمت تنظیمات گوشی، وارد بخش تنظیمات تماس شده و گزینه انتخاب تماس را انتخاب کنید و حالت عدم پاسخگویی را به روی شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ تنظیم کنید.

اگر می‌خواهید متناسب با نیازتان از خدمات مکالمه استفاده کنید، از طریق گزینه محدودیت مکالمه این کار را انجام دهید. ابتدا در این بخش وضعیت را به فعال تغییر دهید سپس در تنظیمات گوشی تلفن همراه خود، گزینه Call Barring را انتخاب کنید و متناسب با نیازتان حالات محدودیت را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید برای مکالمات بین‌الملل محدودیت بگذارید تا از تماس خروجی ناخواسته بین‌الملل جلوگیری کنید.

در بخش خدمات پیامک، دو گزینه پیامک انبوه و تماس‌بان را مشاهده می‌کنید. از قسمت پیامک انبوه می‌توانید دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی را مدیریت کنید.

ردیابی گوشی از طریق خدمات دیجیتال

بخش بعدی خدمات دیجیتال است. در این قسمت ردیابی گوشی، دفاتر خدماتی، پوشش اینترنت، فروشگاه آنلاین، پشتیبانی، سرعت‌سنج و بومینو قرار دارند.

برای ردیابی گوشی ابتدا کد IMEI دستگاه خود را وارد کنید و گزینه ثبت را فشار دهید تا نتیجه را مشاهده کنید. این بخش برای مشترکانی که گوشی تلفن همراه خود را گم کرده باشند کارراه‌انداز است. برای استفاده از این سرویس قوانین را مشاهده کنید.

اگر برای استفاده از خدمات همراه اول نیاز به مراجعه حضوری دارید و می‌خواهید از آدرس و موقعیت دفاتر خدماتی نزدیک خود مطلع شوید، از قسمت دفاتر خدماتی وارد نقشه‌ای می‌شوید که دفاتر نزدیک شما را نشان می‌دهد.

در بخش پوشش‌دهی اینترنت، استان خود را انتخاب کنید تا مناطق تحت پوشش برایتان به‌نمایش دربیاید. مناطقی که با سبز پررنگ نشان داده می‌شوند تحت پوشش اینترنت همراه اول هستند.

همراه من پوشش‌دهی اینترنت

بخش فروشگاه آنلاین شما را به بخش فروشگاه سایت همراه اول متصل می‌کند که در آن امکان خرید سیم‌کارت، خرید مودم و خرید تلفن همراه را دارید. اما باقی مراحل را باید در سایت همراه اول طی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این اپلیکیشن این است که می‌توانید به‌صورت آنلاین به پشتیبانی دسترسی داشته باشید. پیگیری شکایات، پرسیدن سوال، نظرسنجی، پیشنهادات و انتقادات را در همین قسمت مطرح کنید. همچنین می‌توانید در اینجا درخواست کنید تا پشتیبانی با شما تماس بگیرد.

در سرعت‌سنج، می‌توانید از سرعت اینترنتتان تست بگیرید و گزارش کاملی از آن دریافت کنید.

سرعت‌سنجی همراه من
سرعت‌سنجی همراه من

آخرین گزینه خدمات دیجیتال بومینو است. این سرویس امکان مدیریت محتوای در دسترس فرزندان را بر اساس گروه سنی، برای مادر و پدر فراهم می‌کند. طرح‌های بومینو از نوبوم برای کودکان ۳ تا ۷ سال تا هزار بوم برای نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال طراحی شده‌اند. ابتدا نام فرزندان خود را اضافه کنید سپس برای هر کدام رمزی انتخاب کنید تا استفاده او از اینترنت را مدیریت کنید.

همراه من بومینو

سایر خدمات، خدمات مالی، کدهای دستوری و خدمت در محل است که پیش از این برایتان توضیح داده‌ایم.

در قسمت کدهای دستوری می‌توانید با مشاهده‌ی لیست کدها، هر کدام را که خواستید انتخاب کنید و با فشردن گوشی تلفنی که در کنار کد قرار دارد آن را شماره‌گیری کنید.

سرویس مهم دیگر در این اپلیکیشن کیف پول است. از طریق افزایش موجودی در کیف پول می‌توانید تراکنش‌های مورد نیازتان را در همین برنامه انجام دهید.

همراه من کیف پول
کدهای دستوری همراه من

طرح‌های تشویقی و هدایا در اپلیکیشن همراه

در بخش طرح‌های تشویقی به مناسبت‌های مختلف از بسته‌ها و هدایای ویژه مطلع می‌شوید. در بخش هدیه‌ی تولد می‌توانید یکی از موارد ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون شبکه، ۱۲۰ امتیاز باشگاه فیروزه‌ای یا بسته‌ی اینترنت ۲ گیگابایت یک روزه رایگان را انتخاب کنید تا به مناسبت تولدتان یکی از این هدایا برایتان فعال شود.

هدیه پرداخت در شبکه شتاب هم ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون شبکه، ۷۵ امتیاز باشگاه فیروزه‌ای که تا پایان ماه جاری مهلت استفاده دارد و بسته اینترنت ۲ گیگابات یک روزه است که پس از پرداخت غیرحضوری صورت‌حساب خود تا تاریخ ششم هر ماه، از یکی از این هدایا به انتخاب خود بهره‌مند می‌شوید.

خدمات شارژ که برای مشترکان اعتباری طراحی شده است امکان خرید شارژ و انتقال اعتبار را فراهم می‌کند. با انتخاب گزینه خرید شارژ از بین گزینه‌های شارژ عادی، فوق‌العاده، بانوان، جوانان و وفاداری یک گزینه را انتخاب کرده، شماره تلفن مورد نظر را وارد کنید و سپس مبلغ را انتخاب کنید.

همراه من شارژ
همراه من شارژ

بسته‌های مدار فیروزه‌ای، بسته‌های اینترنت و مکالمه‌ی کوتاه‌مدت (ساعتی) و به صرفه‌ای هستند که قیمت آن‌ها در ساعات و مکان‌های مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود. برای استفاده از این بسته‌ها می‌توانید گزینه‌ی مدار فیروزه‌ای را انتخاب کنید.

همراه من مدار فیروزه‌ای
همراه من مدار فیروزه‌ای

پس از ورود به این بخش با انتخاب گزینه‌ی بسته‌های جذاب، می‌توانید از بین بسته‌ها انتخاب و خرید کنید. اگر از سمت راست بالای صفحه سه خط را انتخاب کنید می‌توانید بسته‌های اینترنتی و مکالمه را به‌صورت مجزا ببینید و انتخاب کنید.

دانلود همراه من برای iOS و اندروید

اپلیکیشن همراه من برای اندروید و iOS عرضه شده است و می‌توانید از قسمت زیر اقدام به دانلود اپلیکیشن همراه من کنید.

دانلود همراه من از بازار

دانلود همراه من برای iOS

شما کاربران محترم می‌توانید اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل App@Zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات