گزارش‌های جدید حاکی از رونمایی سری آیفون 12 در ماه نوامبر هستند

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر گفته‌ها صحت داشته باشند، امکان رونمایی اپل از سری آیفون 12 در سپتامبر وجود ندارد و احتمالا پرچم‌داران جدید کوپرتینویی‌ها در نوامبر معرفی خواهند شد.
تبلیغات

پس از شیوع بیماری کرونا در چین و سپس نقاط دیگر دنیا، اتفاقات ناخوشایندی برای بازار گجت‌های موبایل ازجلمه گوشی هوشمند افتاد. بسیاری از محصولات موجود در بازار به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و قطع زنجیره تأمین با کمبود مواجه شدند و از طرفی نیز کاربران بی‌شماری از خرید محصولات جدید امتناع کردند. نتیجه چنین اتفاقاتی نیز نه‌تنها به افت فروش محصولات منجر شد؛ بلکه گزارش‌هایی نیز در فضای مجازی انتشار یافت که از احتمال به تأخیر افتادن معرفی و عرضه محصولات جدید خبر می‌داد.

یکی از محصولات مورد انتظار نیز سری آیفون ۱۲ اپل است که تاکنون چندین گزارش از به تأخیر افتادن زمان رونمایی و حتی زمان عرضه آن منتشر شده است. اصولا اپل در اواسط ماه سپتامبر از سری جدید گوشی آیفون درکنار محصولات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری دیگر رونمایی می‌کرد؛ اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که رونمایی از سری آیفون ۱۲ با تأخیر دوماهه در نوامبر رخ خواهد داد.

گزارش قبلی از زمان معرفی سری جدید آیفون اشاره می‌کرد که رونمایی و عرضه پرچم‌داران جدید اپل با تأخیر یک‌ماهه صورت خواهند گرفت؛ اما اخبار جدید، بازنگری کوپرتینویی‌ها در تصمیماتشان را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میزان تولید محصولات اپل به ۳۵ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ با افت ۱۳ درصدی همراه است.

انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۲ شامل ۴ مدل شود که هریک از ارتباطات 5G و نمایشگری با پنل OLED برخوردار هستند. از نظر ابعاد نمایشگر گویا کوچک‌ترین مدل دارای نمایشگری ۵/۴ اینچی است. دو محصول از سری ایفون ۱۲ دارای نمایشگری ۶/۱ اینچی هستند و مدلی نیز با نمایشگر ۶/۷ اینچی روانه بازار خواهد شد.

از نظر سخت‌افزاری گفته می‌شود که اپل در سری آیفون ۱۲ از تراشه جدید خود به‌نام A14 استفاده کرده است که براساس لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید می‌شود. میزان حافظه رم در مد‌ل‌های پایین‌رده‌تر سری آیفون ۱۲ از ۴ گیگابایت شروع شده و در مدل‌های پریمیوم نیز شاهد حافظه‌هایی ۶ گیگابایتی یا بیشتر خواهیم بود.

حافظه ذخیره‌سازی نیز گویا دست‌خوش تغییرات عمده‌ای شده است و گویا حداقل ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی از ۶۴ گیگابایت به ۱۲۸ گیگابایت افزایش یافته و همچنین شاهد عرضه مدل‌هایی با حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی خواهیم بود.

درحالی‌که اپل نسبت به اخبار منتشرشده واکنشی نشان نداده است؛ اما آنچه به‌صورت غیررسمی تأیید شده است، تأخیر به مدتی نامعلوم در رونمایی و عرضه سری آیفون ۱۲ خواهد بود؛ تاخیری که به گفته برخی تحلیلگران زمان کافی به مهندسان اپل برای طراحی گوشی‌های هوشمندی با ویژگی‌های بیشتری می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات