اپل آیدی را فقط با شماره مجازی خارجی می توان ساخت

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
ساخت اپل آیدی که پیش از این تنها با داشتن یک ایمیل معتبر امکان‌پذیر بود، حالا در مرحله‌ی احراز هویت نیازمند شماره تماس است و متأسفانه از پیش‌شماره‌ی ایران پشتیبانی نمی‌کند.
تبلیغات

شرکت اپل در جدیدترین اقدام خود، امروز ساخت اپل آیدی را منوط به داشتن شماره موبایل کرد. پیش از این در مراحل ساخت اپل آیدی یک کد به آدرس ایمیل فرد ارسال می‌شد و احراز هویت به‌سادگی انجام می‌گرفت؛ اما از امروز برای ساخت Apple ID اپل کد مذکور را فقط ازطریق پیامک یا تماس صوتی دراختیار کاربر خواهد گذاشت.

سخت‌گیری اپل در ساخت حساب کاربری هرچند ممکن است برای سایر کشورها به منزله‌ی افزایش امنیت تلقی شود؛ اما در ایران مانع دیگری برای استفاده از گوشی‌های اپل محسوب می‌شود؛ چراکه متأسفانه شرکت آمریکایی کد ایران را در فهرست پیش‌شماره‌های خود قرار نداده است. کاربران ایرانی پیش از این برای ساخت Apple ID تنها به یک نشانی جعلی نیاز داشتند که به‌سادگی توسط سایت‌های مانند fakeaddressgenerator ساخته می‌شود. اما مسئله‌ی اخیر به‌سادگی وارد کردن نشانی جعلی نیست؛ زیرا کاربر برای ادامه‌ی مراحل ثبت‌نام ملزم به وارد کردن کد تأییدی است که از اپل دریافت می‌کند.

Apple ID / اپل آیدی

گفتنی است، در صورتی که از قبل اپل آی‌دی دارید، مشکلی متوجه شما نخواهد بود. درواقع تنها کسانی به مانع جدید اپل برمی‌خورند که بخواهند برای اولین‌بار از گوشی‌های اپل استفاده کنند.

البته، از آن‌جایی که چالش‌های استفاده از آیفون در ایران هیچ‌گاه به توقف استفاده از آن منجر نشده، پیش‌بینی می‌شود این بار نیز کاربران با استفاده از راه‌حل‌هایی مانند شماره‌ی مجازی تحریم جدید را به نوعی دور بزنند. تنها نگرانی شاید سوء استفاده‌ی برخی افراد سودجو از شرایط موجود و دریافت هزینه‌های زیاد در قبال ساخت اپل آی‌دی برای کاربران باشد. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات