HTC تابستان امسال با پرچمداری 5G به بازار پرچم‌داران باز‌می‌گردد؟

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
شنیده‌ها حاکی از آن هستند HTC قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، گوشی پرچم‌دار 5G رونمایی کند؛ بدین‌ترتیب پس از مدت‌ها، شاهد حضور این شرکت در بازار گوشی‌های پرچم‌دار خواهیم بود.
تبلیغات

اوضاع امروزه‌ی HTC را همه می‌دانند: این شرکت که روزی در جمع برندهای برتر تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند قرار داشت، در‌حال‌‌حاضر روزهای کم‌فروغی سپری می‌کند و محصولاتش با استقبال چندانی مواجه نمی‌شوند. اچ‌تی‌سی سال‌ها است که نتوانسته در بازار گوشی‌های هوشمند به موفقیت دست پیدا کند و تعداد دستگاه‌های این شرکت به‌مرورزمان کمتروکمتر می‌شوند.

اچ‌تی‌سی مدتی پیش رسما اعلام کرد در سال ۲۰۲۰، موبایلی 5G عرضه می‌کند و به‌تازگی شایعه‌ای جدید به‌نقل از منابعی آگاه از این گوشی منتشر شده است. منبع اصلی این شایعه وب‌سایتی چینی است و رسانه‌ی Android Authority می‌گوید احتمال دارد برخی از اطلاعات یادشده در مقاله‌ی اصلی به ‌زبان چینی، هنگام ترجمه به انگلیسی از قلم افتاده باشند. 

براساس اطلاعات رسانه‌ی My Drivers، پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی برای سال ۲۰۲۰ احتمالا جولای‌ی ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) از راه می‌رسد. بااین‌حال، احتمال می‌دهیم تاریخ یادشده به عرضه‌ی پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی در تایوان و چین اشاره کند و عرضه‌ی بین‌المللی گوشی هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بعد اتفاق بیفتد. در‌حال‌حاضر، حتی از عرضه‌ی بین‌المللی این گوشی اچ‌تی‌سی اطمینان نداریم. گرچه زود است بخواهیم درباره‌ی عرضه‌ی گوشی بحث کنیم، احتمال دارد پرچم‌دار ۲۰۲۰ اچ‌تی‌سی در انحصار بازار منطقه‌ی چین بزرگ (شامل سرزمین اصلی چین، هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان) باشد. رسانه‌ی My Drivers می‌گوید پرچم‌دار احتمالی اچ‌تی‌سی قرار است از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام استفاده کند. امروزه، گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌هایی نام‌آشنا نظیر سامسونگ و وان‌پلاس و ال‌جی به این تراشه مجهز شده‌اند و به‌نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی در پی رقابت مستقیم با بزرگان بازار است.

درزمینه‌ی طراحی گوشی، ترجمه‌ی مقاله‌ی My Drivers به‌ انگلیسی اندکی سردر‌گم‌کننده از آب درآمد. در بخشی از مقاله، گفته می‌شود طراحی پرچم‌دار ۲۰۲۰ اچ‌تی‌سی قرار است شبیه HTC U12 Plus باشد. اگر این اتفاق بیفتد، در گوشی جدید اچ‌تی‌سی نیز حاشیه‌های زیادی در اطراف صفحه‌نمایش شاهد خواهیم بود (به این عکس مربوط به یو ۱۲ پلاس دقت کنید). امروزه، گوشی‌های هوشمند به طراحی تمام‌صفحه روی آورده‌اند و قطعا حضور حاشیه‌ی زیاد در اطراف صفحه‌نمایش گوشی اچ‌تی‌سی به‌مذاق کاربران خوش نخواهد آمد.

همچنین شباهت به U12 Plus بدین‌معنی است که گوشی جدید اچ‌تی‌سی قرار است در پنل پشتی از حسگر اثرانگشت استفاده کند. در بخش دیگری از مقاله‌ی ترجمه‌شده‌ی My Drivers، به این موضوع اشاره می‌شود که احتمالا اچ‌تی‌سی قصد دارد طراحی U12 Plus را در پرچم‌دار جدیدش به مؤلفه‌هایی مدرن‌تر نظیر حفره یا بریدگی قطره‌ای‌شکل در بالای صفحه‌نمایش به‌منظور میزبانی از دوربین سلفی مجهز کند. حتی امکان دارد اچ‌تی‌سی به‌سراغ استفاده از دوربینی سلفی با مکانیسم پاپ‌آپ (بالاجهنده) برود.

متأسفانه ترجمه‌ی مقاله‌ی My Drivers دقیقا اشاره نمی‌کند مؤلفه‌های یادشده در طراحی، قابلیت حضور در گوشی نهایی را دارند یا اینکه استفاده‌نکردن از آن‌ها را اچ‌تی‌سی تأیید کرده است. عرضه‌ی پرچم‌داری در سال ۲۰۲۰ که ازلحاظ طراحی به یکی از گوشی‌های سال ۲۰۱۷ شبیه باشد، تصمیمی بسیار غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد و فکر نمی‌کنیم اچ‌تی‌سی در پی انجام چنین کاری باشد. بدین‌ترتیب، انتظار داریم اچ‌تی‌سی بخواهد تغییرات محسوسی در زبان طراحی U12 Plus اعمال کند و به استفاده از طراحی جدید در پرچم‌دار ۲۰۲۰ خود روی آورد.

فعلا درباره‌ی دیگر مشخصات فنی گوشی جدید اچ‌تی‌سی شامل حافظه‌ی رم، حافظه‌ ذخیره‌سازی، دوربین‌ها و... هیچ‌چیزی نمی‌دانیم. به‌علاوه، رسانه‌ی My Drivers به قیمت نهایی گوشی اشاره‌ای نکرده است. البته با درنظرگرفتن حضور اسنپدراگون ۸۶۵ در آن، انتظار نداریم پرچم‌دار ۲۰۲۰ اچ‌تی‌سی قیمت ارزانی داشته باشد؛ زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهند استفاده از این تراشه هزینه‌ی زیادی روی دست تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌گذارد. 

اچ تی سی دیزایر 20 پرو / HTC Desire 20 Pro

تصویر منتسب به دیزایر ۲۰ پرو، میان‌رده‌ی 4G اچ‌تی‌سی 

درکنار گوشی جدید به‌نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی به عرضه‌ی میان‌رده‌ای جدید هم فکر می‌کند. این گوشی میان‌رده که احتمالا از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند، به یکی از تراشه‌های سری اسنپدراگون ۶۰۰ کوالکام مجهز خواهد شد. گفته می‌شود میان‌رده‌ی جدید اچ‌تی‌سی به خانواده‌ی دیزایر (Desire) تعلق دارد و با نام دیزایر ۲۰ پرو از آن یاد می‌شود. احتمالا اچ‌تی‌سی بخواهد میان‌رده‌ی خود را پیش از عرضه‌ی پرچم‌دار ۲۰۲۰ معرفی کند و دردسترس قرار دهد. My Drivers تاریخ عرضه‌ی احتمالی میان‌رده‌ی جدید سری دیزایر را ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) اعلام می‌کند.

با درنظرگرفتن اوضاع‌واحوال فعلی بازار، گزینه‌ی منطقی برای اچ‌‌تی‌سی این است که برای حضور پررنگ‌تر در بازار گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی برنامه‌ریزی کند. شرکت‌های بزرگ بازار امروزه با صرف هزینه‌های گزاف گوشی‌هایی پرچم‌دار با قیمت زیاد عرضه می‌کنند و فکر نمی‌کنیم اچ‌تی‌سی منابع و زیرساخت‌های لازم برای رقابت با آن‌ها را داشته باشد. با درنظرگرفتن همین توضیحات، احتمال می‌دهیم بسیاری از کاربران برای عرضه‌ی گوشی 4G میان‌رده‌ی اچ‌تی‌سی هیجان‌زده باشند و توجه زیادی به پرچم‌دار ۲۰۲۰ این شرکت نکنند. بااین‌حال، هیچ‌چیز مشخص نیست و شاید اچ‌تی‌سی واقعا قصد دارد به عرصه‌ی رقابت با بزرگان بازار برگردد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی عرضه‌ی احتمالی پرچم‌دار ۲۰۲۰ اچ‌تی‌سی دارید؟ فکر می‌کنید این گوشی می‌تواند در بازار موفق شود؟

*تصویر اصلی مقاله، گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات