تبلت ویندوزی فوق مقاوم دورابوک U11 با پردازنده نسل دهمی اینتل معرفی شد

سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نسل جدید تبلت حرفه‌ای فوق مقاوم U11 دورابوک از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل استفاده می‌کند و به صفحه‌نمایش ۱۱/۶ اینچ فول HD مجهز شده است.
تبلیغات

دورابوک یکی از شرکت‌های نام‌آشنا در حوزه‌ی تولید دستگاه‌های رایانشی فوق مقاوم است که محصولاتی متنوع شامل لپ‌تاپ، تبلت و کامپیوتر‌های آل‌این‌وان روانه‌ی بازار می‌کند. این شرکت همواره تلاش کرده دستگاه‌هایی تولید کند که ضمن داشتن سخت‌افزار مناسب، بدنه‌ای بسیار مقاوم داشته باشند و مزیت‌هایی متنوع به کاربران ارائه دهند.

دورابوک روز گذشته مدل ارتقا‌یافته‌ی تبلت فوق مقاوم یو ۱۱ (Durbabook U11) را رونمایی کرد که از سخت‌افزاری قدرتمندتر نسبت‌به نسل گذشته استفاده می‌کند و بهبودهایی متنوع به‌خود دیده است. دورابوک می‌گوید مدل ۲۰۲۰ تبلت به‌میزان تقریبا ۲۶۰ درصد عملکرد بهتری نسبت‌به قبل دارد که ادعای بزرگی به‌حساب می‌آید. در قوی‌ترین کانفیگ ۲۰۲۰ تبلت U11 شاهد استفاده از تراشه‌ی نسل دهمی توانمند Intel Core i7-10510Y هستیم. به‌علاوه این تبلت به‌لطف داشتن استاندارد نظامی ایالات متحده یعنی MIL-STD-810G بدنه‌‌ای فوق مقاوم دارد و دربرابر عوامل محیطی مقاومتی عالی از خود نشان می‌دهد. U11 2020 نخستین تبلت دورابوک به‌حساب می‌آید که از حافظه‌ ذخیره‌سازی قابل‌تعویض SSD بهره می‌گیرد. همچنین کاربر درصورت تمایل می‌تواند کانفیگ‌های رده‌بالاتر محصول را با ماژول RFID تهیه کند. 

نگاهی کلی به جدیدترین تبلت دورابوک به‌ما نشان می‌دهد که U11 2020 شباهتی بسیار زیاد به مدل پیشین دارد و ازلحاظ طراحی با محصولی رادیکالی طرف نیستیم. بااین‌حال در مدل ۲۰۲۰ تبلت یو ۱۱ شاهد قابلیت‌های متنوع‌تر و سخت‌افزاری قدرتمندتر نظیر تراشه‌ی نسل دهمی اینتل هستیم. بر اساس اعلام رسمی، کانفیگ‌های مختلف تبلت فوق مقاوم جدید دورابوک با یکی از سه پردازنده‌ اینتل i5-10210Y یا i5-10310Y یا i7-10510Y در دسترس قرار می‌گیرند.

Core i5-10210Y پردازنده‌ به‌کاررفته در کانفیگ پایه‌ی تبلت دورابوک یو ۱۱ است. فرکانس کاری این تراشه بین ۱ تا ۴ گیگاهرتز است، به‌علاوه Core i5-10210Y مجموعا ۶ مگابایت حافظه‌ی کش سطح سوم (L3 Cache) دارد و از ۴ هسته‌ی پردازشی درکنار ۸ ترد بهره می‌گیرد. این تراشه که بر مبنای لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده است توان طراحی حرارتی (TDP) معادل هفت وات دارد.

کانفیگ دوم تبلت از تراشه‌ی Core i5-10310Y بهره می‌گیرد که همچون تراشه‌ی نخست از ۴ هسته و ۸ ترد بهره‌مند است. فرکانس کاری این تراشه ۱/۱ تا ۴/۱ گیگاهرتز است. تراشه‌ی موردبحث همچون Core i5-10210Y دارای ۶ مگابایت حافظه‌ی کش سطح سوم، لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و توان طراحی حرارتی هفت وات است. درنهایت به تراشه‌ی به‌کاررفته در کانفیگ سوم محصول یعنی Core i7-10510Y می‌رسیم. فرکانس کاری این تراشه ۱/۲ تا ۴/۵ گیگاهرتز اعلام شده است. i7-10510Y مجهز به ۴ هسته به‌همراه ۸ ترد است بر مبنای لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده.

دورابوک ادعا می‌کند تراشه‌های نسل دهمی موردبحث نسبت‌به قبل گرمای کمتری تولید می‌کنند و این موضوع نهایتا به بهبود روند خنک‌ماندن دستگاه کمک شایانی خواهد کرد؛ پردازنده‌های موردبحث همچنین هنگام اجرای وظایف چالش‌برانگیز عملکردی بسیار بهتر و باثبات‌تر دارند. بهره‌مندی U11 از این تراشه‌ها، خبر خوبی است.

تبلت موردبحث دورابوک به‌لطف داشتن گواهی IP65 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. همچنین بدنه‌ی این تبلت دربرابر ضربات ناگهانی و البته سقوط از فاصله‌ی ۱۸۲ سانتی‌متری زمین از خود مقاومت کامل نشان می‌دهد. تبلت U11 دورابوک همچنین دربرابر لرزش مقاوم است. در این تبلت از فن به‌منظور خنک‌سازی محیط داخلی استفاده نشده است. کاربر درصورت تمایل می‌تواند در تبلت جدید دورابوک به استفاده از حافظه‌ ذخیره‌سازی SSD با پشتیبانی از رابط‌های PCIe و SATA روی بیاورد. همان‌طور که اشاره کردیم این SSD قابل‌تعویض است.

تبلت جدید دورابوک از پردازنده‌ی گرافیکی سری UHD اینتل استفاده می‌کند که فرکانس کاری پویای آن به حداکثر ۱/۱۵ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده‌ی گرافیکی درمقایسه‌با مدل ۶۱۵ در برخی مواقع تا ۱۲۸ درصد سریع‌تر است. دورابوک یو ۱۱ ۲۰۲۰ عمر باتری بسیار خوبی دارد و درصورت بروز هرگونه مشکل می‌توان به‌سادگی باتری آن را تعویض کرد. طبق ادعای دورابوک، تبلت جدید این شرکت با یک بار شارژ می‌تواند تا ۲۴ ساعت دوام بیاورد. در این تبلت از بلوتوث ۵ هم استفاده شده است.

تبلت جدید سری U11 همچنان به صفحه‌نمایشی ۱۱/۶ اینچ با وضوح فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) مجهز شده است و از فناوری داخلی دایناویو (DynaVue) بهره می‌برد؛ جدیدترین نسخه از فناوری دایناویو باعث افزایش خوانایی صفحه‌نمایش و بهبود واکنش آن به لمس‌شدن توسط انگشت می‌شود. جالب است بدانید صفحه‌نمایش تبلت حتی با دست مرطوب و دست‌کش هم کار می‌کند. صفحه‌نمایش دورابوک یو ۱۱ توانایی دستیابی به حداکثر روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت را دارد. در این تبلت همچنین از حالتی ویژه استفاده شده است که دورابوک از آن با نام Efficient EMS یاد می‌کند. تبلت‌ به‌لطف بهره‌مندی از Efficient EMS می‌تواند از چندین کارت‌خوان معمولی به‌همراه یک کارت‌خوان RFID پشتیبانی کند.

در تبلت ویندوزی جدید دورابوک می‌توان از ماژول‌هایی متنوع نظیر ExpressCard 54 یا PCMCIA تایپ II استفاده کرد. به‌علاوه این تبلت سال ۲۰۲۰ از درگاه USB 3.1 Type C استفاده می‌کند و قرار است با قیمت پایه‌ی ۱٬۹۴۹ دلار روانه‌ی بازار شود. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد تبلت دورابوک U11 2020 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات