هدفون ریزر Opus با عمر باتری ۲۵ ساعته رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
هدفون Opus ریزر که در دسته‌ی هدفون‌های دورگوشی جای می‌گیرد، برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری یدک می‌کشد و کیفیت صدای بسیار خوبی دارد.
تبلیغات

ریزر روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی به‌رونمایی محصولی جدید پرداخت. بسیاری از کاربران وقتی نام ریزر را می‌شنوند به‌یاد محصولاتی با نورپردازی RGB و لوگوی جذاب این شرکت که سه مار را نشان می‌دهد می‌افتند. بااین‌حال هدفون دورگوشی جدید این شرکت که با نام ریزر اوپِس (Razer Opus) از آن یاد می‌شود نه نورپردازی RGB دارد و نه لوگوی ویژه‌ی ریزر روی آن دیده می‌شود. ریزر اوپس با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود و طرحی سطح‌ بالایی دارد. این هدفون دورگوشی همچنین از فناوری لغو نویز (Noise Cancellation) پشتیبانی به‌عمل می‌آورد و توانسته گواهی THX را نیز دریافت کند. 

ریزر به‌منظور تولید هدفون اوپس با نهاد THX همکاری کرده است؛ THX برای اعطای گواهی به هدفون‌ها، آزمایش‌های گسترده‌ای روی آن‌ها انجام می‌دهد و بهره‌مندی ریزر اوپس از گواهی این شرکت، نشان از کیفیت صدای بسیار خوب آن دارد. پیتر واسای، مدیر برند THX Certification، در رابطه با هدفون جدید ریزر می‌گوید: «نتیجه‌ی کار یک هدفون بی‌سیم رده‌بالا است که می‌تواند صداها را به‌شکلی پرجزئیات و متعادل به گوش کاربر برساند. ریزر اوپس کیفیت صدای واضحی دارد و از بیس عمیق و تأثیرگذار برای پخش موسیقی، اجرای بازی و تماشای فیلم‌های سینمایی بهره می‌گیرد».

هدفون ریزر اوپس / Razer Opus

سَری‌های هدفون ریزر اوپس پوششی از جنس چرم مصنوعی دارند، به‌علاوه در این هدفون از هدبندی نرم برای القای حس راحتی بیشتر به کاربر استفاده شده است. آن‌طور که ریزر ادعا می‌کند هدفون اوپس می‌تواند با تنها یک‌بار شارژ تا ۲۵ ساعت به‌طور مداوم موسیقی پخش کند، آن هم در حالتی که قابلیت لغو نویز فعال (ANC) به‌صورت همیشگی روشن باشد. در اوپس از حسگری ویژه استفاده شده است که به هدفون امکان می‌دهد بفهمد در چه زمانی توسط کاربر پوشیده شده است. درواقع اگر کاربر هدفون را از روی گوش بردارد موسیقی متوقف می‌شود و اگر هدفون را مجددا روی گوش بگذارد شاهد ادامه‌ی پخش موسیقی خواهد بود.

هدفون دور گوشی جدید ریزر افزون بر این موارد از درایورهایی ۴۰ میلی‌متری استفاده می‌کند و به بلوتوث نسخه‌ی ۴/۲ مجهز شده است و از کدک‌های AAC و APTX و A2DP و AVRCP و HFP پشتیبانی به‌عمل می‌آورد. کاربر درصورت تمایل می‌تواند هدفون را ازطریق سیم به جک ۳/۵ میلی‌متری دستگاه مقصد متصل کند.

هدفون ریزر اوپس / Razer Opus

ریزر از حضور سیستمی ویژه در هدفون اوپس با نام Advanced Hybrid Active Noise Cancellation خبر می‌دهد. این سیستمِ لغو نویز از چهار میکروفونِ به‌کاربرده‌شده در هدفون به‌منظور حذف صدای پس‌زمینه استفاده می‌کند و کاراییِ زیادی دارد. براساس اطلاعات رسمی هر یک از سَری‌های هدفون در بخش بیرونی و درونی دارای یک میکروفون مجزا هستند تا شمار کل میکروفون‌ها به چهار عدد برسد. 

ریزر به‌طور معمول محصولاتش را برای گیمرها تولید می‌کند، اما این شرکت در رابطه‌با اوپس تلاش کرده است به نوعی طراحی روی بیاورد که حتی افراد غیرگیمر نیز به آن تمایل نشان دهند. ریزر ازطریق معرفی اوپس در تلاش است بتواند در حوزه‌ی هدفون‌های مسافرتی و رده‌بالا با رقبایی نظیر سونی، بوز و بیتس رقابت کند.

مشخصات فنی هدفون Razer Opus

درایور

۲ درایور ۴۰ میلی‌متری داینامیک

وزن

۲۶۵ گرم

پاسخ فرکانسی

۲۰ کیلوهرتز - ۲۰ کیلوهرتز

میکروفون

۴ عدد برای فعال‌سازی فناوری Advanced Hybrid Active Noise Cancellation، امکان استفاده از ۲ میکروفون برای مکالمه‌ی صوتی

محتویات جعبه

هدفون، قاب حمل‌کنند‌ه‌ی باکیفیت، آداپتور هواپیمایی، کابل آنالوگ جک هدفون به‌طول ۱/۵ متر، کابل USB-C به USB-C به‌طول ۳۰ سانتی‌متر، مبدل USB-A به USB-C 

عمر باتری

حداکثر ۲۵ ساعت با یک بار شارژ

کدک‌های تحت پشتیبانی

AAC و APTX و A2DP و AVRCP و HFP

نسخه‌ی بلوتوث

۴/۲

قیمت

۱۹۹ دلار

عرضه‌ی ریزر اوپس از شب گذشته با قیمت ۱۹۹ دلار در رنگ‌های مشکی و آبی تاریک آغاز شده است. ریزر قصد دارد این هدفون دورگوشی را در آمریکای شمالی، اروپا، چین و آسیا-اقیانوسیه عرضه کند. اوپس همراه‌با قابی ویژه عرضه می‌شود و در داخل جعبه‌ی آن کابل هدفون، کابل شارژ USB-C، آداپتور هواپیمایی و مبدل USB-A به USB-C دیده می‌شود. 

هدفون ریزر اوپس / Razer Opus
هدفون ریزر اوپس / Razer Opus
هدفون ریزر اوپس / Razer Opus

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد هدفون ریزر اوپس دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات