دل لپ تاپ های جدید خانواده لتیتود 7000 و لتیتود 9000 را معرفی کرد

چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
جدیدترین لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی لتیتود شرکت دل تا حدی ازلحاظ ظاهری بهبود پیدا کرده و به سخت‌افزار قدرتمندتری درمقایسه‌با نسل‌ قبل مجهز شده‌اند.
تبلیغات

دل روز گذشته پنج عضو جدید به لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی لتیتود (Dell Latitude) اضافه کرد که همگی در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های تجاری جای می‌گیرند. محصولات معرفی‌شده‌ی جدید دل عبار‌ت اند از: لپ‌تاپ ۱۲/۳ اینچ جداشدنی Latitude 7210 و لپ‌تاپ‌های ۱۳ و ۱۴ اینچی Latitude 7310 و Latitude 7410 و لپ‌تاپ‌های Latitude 9410 و Latitude 9510.

به‌غیر از مدل Latitude 7210، از سایر لپ‌تاپ‌های جدید دل می‌توان به‌عنوان محصولی تبدیل‌پذیر (دو در یک) یا لپ‌تاپی عادی استفاده کرد. دل ادعا می‌کند لپ‌تاپ‌های جدیدش سبک‌وزن‌ترین و باریک‌ترین لپ‌تاپ‌ها در بین لپ‌تاپ‌های تجاری هستند. 

دل لتیتود 2020 / Dell Latitude 2020

لتیتود ۹۴۱۰ دل

لتیتود ۹۴۱۰ و لتیتود ۹۵۱۰ دل

مشخصات فنی لتیتود ۹۵۱۰ دل

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ مایکروسافت

صفحه‌نمایش

۱۵/۶ اینچ، روشنایی ۴۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB

پردازنده‌ی مرکزی

حداکثر Intel Core i7 vPro نسل دهمی

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel UHD Graphics (مجتمع)

حافظه‌ی رم

حداکثر ۱۶ گیگابایت LPDDR3 با فرکانس ۲،۱۳۳ مگاهرتز

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

حداکثر ۱ ترابایت از نوع M.2 NVMe SSD

قابلیت‌های امنیتی

دوربین فروسرخ اختیاری، حسگر اثر انگشت اختیاری، TPM 2.0 ،Smart Card

ارتباطات

وای‌فای ۶،‌ بلوتوث ۵/۱، شبکه‌ی 

LTE اختیاری، شبکه‌ی 5G اختیاری

درگاه

یک درگاه USB 3.1 Gen 1، دو درگاه تاندربولت ۳، یک درگاه 

HDMI 2.0، یک سینی سیم‌کارت اختیاری، یک کارت خوان SD، یک درگاه Smart Card اختیاری، یک حسگر اثر انگشت اختیاری، درگاه قفل Wedge 

صدا

۴ اسپیکر روبه‌بالا، ۴ میکروفون با پشتیبانی از فناوری لغو نویز

باتری

حداکثر ۸۸ وات‌ساعت

ابعاد

۳۴۰/۲ در ۲۱۵/۸ در ۸/۲۳ میلی‌متر

وزن

۱/۴ کیلوگرم (برای مدل پایه‌)

قیمت

۱،۸۹۹ دلار (برای مدل پایه)

لپ‌تاپ‌های سری ۹۰۰۰ به‌تازگی و در سال ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند. دل پیش‌تر امکان کار با مدل ۹۵۱۰ را در نمایشگاه CES 2020 برای روزنامه‌نگاران فراهم کرده بود. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی استفاده می‌کند و ابعادی شبیه به لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچ دارد (۳۴۰/۲ در ۲۱۵/۸ در ۸/۲۳ میلی‌متر) و وزنش به ۱/۴ کیلوگرم می‌رسد. نکته‌ی درخورتوجه درباره‌ی لتیتود ۹۵۱۰ بهره‌مندی از عمر باتری ۳۵ ساعته است. بدین‌ترتیب، لتیتود ۹۵۱۰ را می‌توان لپ‌تاپی بسیار مناسب برای کاربران تجاری به‌حساب آورد که معمولا به باتری قدرتمندی نیاز دارند. البته طبیعتا میزان شارژدهی باتری به ‌نحوه‌ی استفاده‌ی کاربر ربط دارد؛ اما در‌هر‌صورت لتیتود ۹۵۱۰ از باتری بسیار توانمندی استفاده می‌کند.

مدل ۹۴۱۰ تفاوت‌های بسیار زیادی با مدل ۹۵۱۰ ندارد و فقط در برخی قسمت‌ها از آن ضعیف‌تر است. دل می‌گوید لتیتود ۹۴۱۰ با خربار شارژ حداکثر ۲۷ ساعت دوام می‌آورد و از صفحه‌نمایشی ۱۴ اینچی استفاده می‌کند و ۱/۳۶ کیلوگرم وزن دارد و ابعادش اندکی کوچک‌تر است. دل این لپ‌تاپ‌ها را دو دو مدل با طراحی دو در یک یا عادی روانه‌ی بازار می‌کند. در هر دو مدل از صفحه‌نمایش 1080p استفاده شده است، با این‌ تفاوت که مدل دو در یک از صفحه‌نمایشی لمسی بهره می‌برد و از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند.

نگاهی خلاصه‌وار به لتیتود ۹۴۱۰ و ۹۵۱۰ به ما نشان می‌دهد طراحی این لپ‌تاپ‌ها تا حد زیادی به محصولات جدید خانواده‌ی XPS شباهت دارند. درواقع، اعضای جدید خانواده‌ی لتیتود ازلحاظ ظاهری همچون مدل تغییریافته‌ی XPS 2020 به‌نظر می‌رسند. بااین‌حال، بدنه‌ی خارجی سری لتیتود که از آلومینیوم ماشین‌کاری‌شده ساخته شده، اندکی تاریک‌تر از لپ‌تاپ‌های جدید سری XPS است.

دل لتیتود 2020 / Dell Latitude 2020

لتیتود ۹۵۱۰ دل

هر دو لپ‌تاپ لتیتود ۹۴۱۰ و لتیتود ۹۵۱۰ از تراشه‌‌های نسل‌دهمی سری کامت‌لیک اینتل استفاده می‌کنند. در قوی‌ترین کانفیگ، پردازنده‌ Core i7 نسل‌دهمی سری vPro و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی گرافیکی سری UHD اینتل به‌چشم می‌خورد. ناگفته نماند کاربر می‌تواند کانفیگ‌های مختلف مدل ۹۴۱۰ را با ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت و کانفیگ‌های مختلف مدل ۹۵۱۰ را حداکثر با دو ترابایات حافظه‌ ذخیره‌سازی SSD تهیه کند.

دو لپ‌تاپ جدید سری لتیتود درگاه‌های متنوعی برای مصارف مختلف دارند که البته برای لپ‌تاپی تجاری، اتفاقی عادی است. تنها تفاوت بین لتیتود ۹۴۱۰ و ۹۵۱۰ ازلحاظ درگاه این است که مدل ۹۴۱۰ دو درگاه USB Type 3.1 Type-A و مدل ۹۵۱۰ یک درگاه USB Type 3.1 Type-A دارد. هر دو لپ‌تاپ افزون‌بر درگاه یادشده از دو درگاه تاندربولت ۳ (Thunderbolt 3)، یک درگاه HDMI 2.0، یک کارت خوان SD و چندین قابلیت اختیاری نظیر سینی سیم‌کارت برای اینترنت 5G، درگاه Smart Card و حسگر اثرانگشتِ ادغام‌شده با دکمه‌ی پاور بهره می‌گیرند. اگر به‌دنبال عمر باتری بسیار زیاد هستید، بهتر است کانفیگی را تهیه کنید که درگاه Smart Card ندارد.

افزون‌براین، هر دو لپ‌تاپ جدید سری لتیتود از استاندارد وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند. درضمن، کاربر می‌تواند کانفیگی گران‌قیمت‌تر تهیه کند که به مودم اسنپدراگون X55 کوالکام مجهز شده است و امکان استفاده از اینترنت پرسرعت 5G را فراهم می‌سازد. البته این کانفیگ از لپ‌تاپ‌های جدید دل تا ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) دردسترس قرار نمی‌گیرد. عرضه‌ی لتیتود ۹۵۱۰ از روز گذشته با قیمت پایه‌ی ۱،۸۹۹ دلار آغاز شده است.

دل لتیتود 2020 / Dell Latitude 2020

لتیتود ۷۲۰۱ دل

لتیتود ۷۲۱۰ دل

دل همچنین سه لپ‌تاپ جدید سری لتیتود ۷۰۰۰ را معرفی کرده که سخت‌افزار مناسبی دارند و طراحی آن‌ها نیز بهبود پیدا کرده است. در بین لپ‌تاپ‌های جدید، ۷۲۱۰ کوچک‌ترین مدل به‌حساب می‌آید و صفحه‌نمایش ۱۲/۳ اینچی دارد. به‌علاوه در بین لپ‌تاپ‌های جدید سری لتیتود ۷۰۰۰، تنها همین مدل است که فرم‌فاکتور جداشدنی دارد تا کاربر بتواند از آن به‌عنوان تبلت هم استفاده کند. این محصول نوعی پایه‌ی داخلی دارد که شبیه به پایه‌ی سرفیس پرو ۷ مایکروسافت به‌نظر می‌رسد و صفحه‌کلید لتیتود ۷۲۱۰ دل مانند این سرفیس جداگانه فروخته می‌شود. تبلت لتیتود ۷۲۱۰ تقریبا ۸۶۰ گرم وزن دارد و درصورت استفاده از صفحه‌کلید، وزنش به ۱/۱۷ کیلوگرم می‌رسد. 

در لتیتود ۷۲۰۱ دل از CPU اینتل ۶ هسته‌ای نسل‌دهمی استفاده شده است و قوی‌ترین کانفیگ محصول از تراشه‌ی Core i7 سری vPro بهره می‌گیرد. همچنین، این لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics 620 و ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی SSD دارد. صفحه‌نمایش لمسی دستگاه از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند و وضوح ۱،۹۲۰ در ۱،۲۸۰ را با نسبت تصویر ۳:۲ به‌نمایش می‌گذارد.

در ابتدا انتظار نداشتیم لپ‌تاپ ۱۲/۳ اینچی جدید دل از درگاه‌های متنوعی بهره‌مند باشد؛ اما در کمال تعجب لتیتود ۷۲۱۰ درگاه‌های مناسبی دارد که برای محصولی در این ابعاد، تحسین‌برانگیز است. به‌گفته‌ی دل، لتیتود ۷۲۰۱ از دو درگاه تاندربولت ۳، یک درگاه USB Type-A، یک کارت خوان SD، یک جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون و برخی قابلیت‌های اضافی نظیر حسگر اثرانگشت، سینی سیم‌کارت و درگاه Smart Card بهره می‌برد.

دل لتیتود 2020 / Dell Latitude 2020

لتیتود ۷۳۱۰ دل

لتیتود ۷۳۱۰ و لتیتود ۷۴۱۰ دل 

مشخصات فنی لتیتود ۷۴۱۰ دل

سیستم‌عامل

ویندوز ۱۰ مایکروسافت

صفحه‌نمایش

۱۴ اینچ، روشنایی ۳۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB

پردازنده‌ی مرکزی

حداکثر Intel Core i7 vPro نسل دهمی

پردازنده‌ی گرافیکی

Intel UHD Graphics (مجتمع)

حافظه‌ی رم

حداکثر ۳۲ گیگابایت

DDR4 

با فرکانس ۲،۶۶۶ مگاهرتز

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

حداکثر ۱ ترابایت از نوع M.2 NVMe SSD

قابلیت‌های امنیتی

دوربین فروسرخ اختیاری، حسگر اثر انگشت اختیاری، TPM 2.0 ،Smart Card

ارتباطات

وای‌فای ۶،‌ بلوتوث ۵/۱، شبکه‌ی 

LTE اختیاری

درگاه

دو درگاه USB-C Thunderbolt 3، یک درگاه USB 3.2 Gen 1، یک درگاه HDMI 2.0، یک سینی سیم‌کارت اختیاری، یک کارت خوان SD، یک درگاه Smart Card اختیاری، یک حسگر اثر انگشت اختیاری

باتری

حداکثر ۵۲ وات‌ساعت

ابعاد

۳۰۶/۵ در ۲۰۳/۱۹ در ۱۷/۵۵ میلی‌متر

وزن

۱/۲۲ کیلوگرم (برای مدل پایه‌)

قیمت

۱،۴۹۹ دلار (برای مدل پایه)

لتیتود ۷۲۱۰، تنها مدل جدید خانواده‌ی لتیتود ۷۰۰۰ به‌حساب نمی‌آید و دل دو لپ‌تاپ دیگر را نیز با نام لتیتود ۷۳۱۰ و لتیتود ۷۴۱۰ معرفی کرده است که تقریبا از تمامی جوانب به‌جز اندازه‌ی صفحه‌نمایش مثل هم هستند. مدل ۷۳۱۰ به صفحه‌نمایش ۱۳/۳ اینچید و مدل ۷۴۱۰ به صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی مجهز شده است. در اکثر کانفیگ‌های هر دو لپ‌تاپ صفحه‌نمایشی با وضوح 1080p را شاهد هستیم. همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، دل لپ‌تاپ‌های لتیتود ۷۳۱۰ و ۷۴۱۰ را در دو مدل با طراحی دو در یک یا طراحی پوسته‌صدفی (Clamshell) عرضه می‌کند. قوی‌ترین کانفیگ لتیتود ۷۴۱۰ از صفحه‌نمایش 4K بهره می‌ببرد که نور آبی بسیار کمی ساطع می‌کند تا چشم کاربر خسته نشود.

در داخل این دو لپ‌تاپ پردازنده‌ی نسل‌دهمی سری کامت‌لیک اینتل دیده می‌شود و قوی‌ترین کافینگ آن‌ها از تراشه‌ی Core i7 سری vPro استفاده می‌کند. به‌علاوه، لتیتود ۷۳۱۰ و ۷۴۱۰ حداکثر به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics و ۵۱۲ گیگابایت تا یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD مجهز هستند.

دل لتیتود 2020 / Dell Latitude 2020

لتیتود ۷۴۱۰ دل

هر دو لپ‌تاپ درگاه‌های مشابهی دارند؛ البته مدل ۷۴۱۰ دو درگاه USB Type-A و مدل ۷۳۱۰ یک درگاه USB Type-A دارد. درگاه‌های به‌کاررفته در لتیتود ۷۳۱۰ و لتیتود ۷۴۱۰ عبارت‌اند از: دو درگاه تاندربولت ۳، یک درگاه HDMI 2.0، یک کارت خوان SD و چند قابلیت اختیاری نظیر سینی سیم‌کارت، درگاه Smart Card و حسگر اثرانگشتِ یکپارچه با دکمه‌ی هوم.

لپ‌تاپ‌های ۷۳۱۰ و ۷۴۱۰ دل از استاندارد وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند و شبکه‌ی LTE را ازطریق مودم اسنپدراگون X20 کوالکام ارائه می‌دهند. اگر به استفاده از اینترنت 5G در لپ‌تاپ تمایل دارید، باید سراغ سری لتیتود ۹۰۰۰ دل بروید. لپ‌تاپ‌های لتیتود ۷۳۱۰ و ۷۴۱۰ از روز گذشته با قیمت ۱،۴۹۹ دلار عرضه شده‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی لپ‌تاپ‌های جدید سری لتیتود دل چیست؟

قیمت لپ تاپ و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ دل را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به پرسش‌های شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات