بررسی ویدیویی ردمی نوت 8 شیائومی

یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ با طراحی زیبا، دوربین چهارگانه‌ی مجهز به حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی و برچسب قیمتی معقول، یکی از نماینده‌‌های محبوب شیائومی در کلاس گوشی‌های اقتصادی هستند.
تبلیغات

در بین شرکت‌های فعال در بازار موبایل، شیائومی یکی از شرکت‌های موفق‌ در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار به‌حساب می‌آید؛ شرکتی که به عرضه‌ی محصولات توانمند با برچسب قیمتی معقول شهرت دارد. چینی‌ها برای ادامه‌دادن به روند موفقشان، شیائومی ردمی نوت ۸ و شیائومی ردمی نوت ۸ پرو را از خانواده‌ی محبوب ردمی عرضه کرده‌اند. درادامه، با بررسی ویدئویی ردمی نوت ۸ شیائومی با زومیت همراه باشید.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات | تماشا در IGTV

ردمی نوت ۸ از پنل شیشه‌ای 2.5D با انحنای بسیار ناچیزی در لبه‌ها برای پشت دستگاه بهره برده است. این انحنا بسیار کم است و ابعاد دستگاه و وزن و شکل کلی حس نسبتا خوشایندی به کاربر القا می‌کند. این گوشی به‌خوبی در دست قرار می‌گیرد؛ ولی اگر خمیدگی‌اش بیشتر بود، راحت‌تر روی دست قرار می‌گرفت. ردمی نوت ۸ از سیستم دوربین چهارگانه‌ با چینشی عمودی در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه استفاده می‌کند و فلش LED نیز درکنار مجموعه‌ی دوربین دیده می‌شود. برآمدگی دوربین قطور است و وقتی روی سطحی صاف قرار می‌گیرد، لق می‌خورد و ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

حسگر اثرانگشت ردمی نوت ۸ در پنل پشتی قرار گرفته و دسترسی به آن راحت است و فرایند احراز هویت را هم با سرعت بسیار زیادی انجام می‌دهد. وزن ردمی نوت ۸ درحدود ۱۹۰ گرم است؛ ولی توزیع وزن یکنواخت نیست؛ به‌گونه‌ای نیمه‌ی بالایی سنگین‌تر از نیمه‌ی پایینی است و در استفاده‌ی مداوم کاملا این موضوع به‌چشم می‌آید.

شیائومی راهکار مشابهی برای دوربین ردمی نوت ۸ در پیش گرفته است: دوربین استاندارد واید، دوربین اولتراواید، دوربین ماکرو و حسگری برای تشخیص عمق. دوربین اصلی ردمی نوت ۸ از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی با لنز f/1.8 قدرت می‌گیرد. ناگفته نماند در این گوشی از دوربین تله‌فوتو خبری نیست و این گوشی‌های اقتصاد‌ی برای ثبت عکس‌های پرتره به ترکیب داده‌های حاصل از حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین استانداردشان اتکا دارند. چینی‌ها دوربین ۲ مگاپیکسل دیگری با قابلیت فوکوس از فاصله‌ی ۲ سانتی‌متری برای ثبت عکس‌های ماکرو اختصاص داده‌اند. عکس‌های اولتراواید در ردمی نوت ۸ به‌مدد دوربین ۸ مگاپیکسلی و ۱/۴ اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری گرفته می‌شوند. این دوربین در پس لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد و از فوکوس خودکار در آن خبری نیست. دوربین اولتراواید ردمی نوت ۸ با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای خود درمقایسه‌با دوربین استاندارد، ۲.۲ برابر فضای بیشتری دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

شیائومی پردازنده‌ی ردمی نوت ۸ و نوت ۸ پرو را از دو شرکت متفاوت تأمین می‌کند. نسخه‌ی عادی ردمی نوت ۸ از پردازنده‌ی ۱۱ نانومتری و میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام قدرت می‌گیرد؛ در‌حالی‌که در نسخه‌ی پرو پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G90T مدیاتک وظیفه‌ی تأمین توان پردازشی را برعهده دارد. روی کاغذ و باتوجه‌به مشخصات فنی، می‌توان پیش‌بینی کرد پردازنده‌ی مدیاتک توان بیشتر و عملکرد بهتری از اسنپدراگون ۶۶۵ داشته باشد؛ چراکه هلیو G90T بر هسته‌های کورتکس A55 و A76 متکی است؛ اما پردازنده‌ی کوالکام از هسته‌های قدیمی‌تر A53 و A73 بهره می‌برد. ردمی نوت ۸ در نسخه‌هایی با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار شده است. 

شما می‌توانید برای مقایسه آخرین قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی و اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی شیائومی، قیمت گوشی هواوی و آیفون از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات