مشخصات فنی مایکروسافت Surface Duo افشا شد

شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مشخصات فنی گوشی تاشو مایکروسافت Surface Duo نشان می‌دهد این گوشی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد داشت.
تبلیغات

گوشی هوشمند مایکروسافت با نمایشگر دوگانه و مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید سال ۲۰۱۹ با نام Surface Duo رونمایی شد؛ اما همچنان اطلاعات کمی درباره‌ی مشخصاتش به‌اشتراک گذاشته شده بود؛ بنابراین تا این لحظه، مشخصات فنی سرفیس دوئو در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. بالاخره بعد از انتظاری طولانی، اطلاعات بیشتری از این گوشی مایکروسافت افشا شده است که بعضی ‌از آن‌ها فراتر از انتظارها ظاهر شده‌اند و نیز نبود برخی امکانات، دل‌سردکننده به‌نظر می‌آیند.

طبق اطلاعات قبلی می‌دانیم Surface Duo دو نمایشگر ۵/۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۸۰۰ در ۱۳۵۰ دارد و ضخامت بدنه در حالت بازشده ۴/۸ میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود و در حالت بسته‌ به ۹/۶ میلی‌متر خواهد رسید. این دو نمایشگر با لولایی دو قاب به‌یکدیگر متصل شده‌اند و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را برای کاربر فراهم می‌کنند. بدین‌ترتیب، نمایشگرهای آن به‌خودی‌خود تاشو نیستند؛ اما انعطاف‌پذیری لازم برای افزایش اندازه‌ی نمایشگر فراهم می‌شود.

به‌گزارش Windows Central، مشخصات فنی سرفیس دوئو مدتی است نهایی شده و در حال گذراندن آزمون‌های اولیه‌ی کارشناسان است تا با تأیید کیفیت نهایی، ورود آن به بازار طبق برنامه انجام شود؛ اما این مشخصات چیست؟

سرفیس دوئو / Surface Duo

پیش ‌از هرچیز، باید گفت گوشی تاشو Surface Duo به پردازنده‌ قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است. این میزان رم درمقابل پرچم‌دارانی با حداقل ۸ و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ اما برای اجرای روان اندروید کفایت می‌کند. البته عده‌ای پیش‌بینی می‌کردند از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ در این گوشی استفاده می‌شود؛ ولی مایکروسافت پیش‌ از عرضه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، طراحی داخلی خود را نهایی کرده بود و دیگر فضا برای ایجاد تغییر قطعات دردرسترس نبوده است. باتوجه‌به اینکه کوالکام برای استفاده از تراشه‌ی ۸۶۵ تولیدکنندگان را به قراردادن مودم X55 5G ملزم می‌کند تا کارایی لازم را ایجاد کند، احتمالا مایکروسافت فضای کافی برای اضافه‌کردن مودم را نداشته و تصمیم گرفته است با تراشه‌ی پیشین گوشی خود را روانه‌ی بازار کند. 

گوشی Surface Duo براساس مشخصات ارائه‌شده، دو نسخه‌ی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی خواهد داشت و تاکنون، خبری از ارائه‌ی نسخه‌ی ۱۲۸ گیگی منتشر نشده است. دوربین اصلی این گوشی تاشو ۱۱ مگاپیکسلی با دهانه‌ی دیافراگم f/2.0 و اندازه‌ی پیکسل‌های ۱/۱۲ میکرونی است. نمایشگر دوگانه‌ی سرفیس دوئو از نوع امولد و تراکم آن ۴۰۱ پیکسل براینچ اندازه‌گیری شده است. ناگفته نماند انرژی موردنیاز این دستگاه از باتری ۳،۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود که با ورودی USB-C با پشتیبانی از شارژ سریع شارژ خواهد شد.

Surface Duo / سرفیس دوئو

این میزان باتری برای گوشی دونمایشگره اصلا مناسب به‌نظر نمی‌رسد و قطعا بسیاری از کاربران را دل‌سرد خواهد کرد؛ اما باید در نظر گرفت که مایکروسافت کاهش وزن و ضخامت بدنه‌ی مناسب را به باتری بزرگ اولویت داده است تا کاربران در درازمدت از کار با این گجت خسته نشوند. علاوه‌براین، باید منتظر ماند و مدیریت انرژی و عملکرد سرفیس دوئو را از نزدیک بررسی کرد تا دراین‌باره به ‌نتیجه‌ی قطعی رسید؛ زیرا ممکن است ظرفیت باتری روی کاغذ کم باشد؛ اما درعمل و با مدیریت کارآمد، بتواند پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشد.

سرفیس دوئو از سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بهره خواهد برد که در بدو ورود به بازار، قابلیت به‌روزرسانی به ‌نسخه‌ی ۱۱ را خواهد داشت. همچنین طبق برنامه‌ی مایکروسافت، احتمالا تا نیمه‌ی خرداد برنامه‌های از‌پیش‌نصب‌شده روی گوشی قطعی می‌شوند و به‌گفته‌ی مایکروسافت، تمام نرم‌افزارهای این شرکت در دو نمایشگر با قابلیت Drag and Drop پشتیبانی خواهند شد.

گذشته از قابلیت‌هایی که این دستگاه ارائه می‌کند، باتوجه‌به مشخصات فنی منتشرشده، می‌توان گفت چه قابلیت‌هایی در این گوشی تاشو پشتیبانی نمی‌شوند. برای مثال، شارژ بی‌سیم یکی از این قابلیت‌ها است که انتظار می‌رفت روی گوشی جدید مایکروسافت شاهد آن باشیم؛ اما طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، از این قابلیت در این گوشی پشتیبانی نمی‌شود. همچنین، نبود قابلیت NFC و 5G از دیگر نکات منفی به‌شمار می‌رود. درنهایت، مهم‌ترین مسئله‌ای که هنوز اطلاعاتی از آن دردست نیست، قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه به بازار است که به‌محض انتشار اطلاعات معتبر، آن را به‌اطلاع می‌رسانیم.

مشخصات

گوشی Surface Duo

سیستم‌عامل

اندروید ۱۰

نمایشگر

دو نمایشگر ۵/۶ اینچی، نسبت تصویر ۴:۳، وضوح تصویر ۱۳۵۰×۱۸۰۰ (۴۰۱ پیکسل‌براینچ)، امولد

پردازنده

کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵

حافظه‌ی رم

۶ گیگابایت

حافظه‌ی ذخیره‌سازی

۶۴ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت

کارت فاحظه‌ی جانبی

پشتیبانی نمی‌کند

دوربین

۱۱ مگاپیکسلی، f/2.0، 1.12um

امنیت

حسگر اثرانگشت

پورت‌ها

USB-C

باتری

۳۴۶۰ میلی‌آمپر ساعت

قلم

Surface Pen

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات