سونی در سه ماهه اول ۲۰۲۰ کمتر از نیم میلیون گوشی هوشمند فروخت

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
طی ارائه گزارش مالی مرتبط با سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ شرکت سونی مشخص شد که غول ژاپنی در این بازه زمانی کمتر از نیم میلیون گوشی هوشمند فروخته است.
تبلیغات

برای مدتی می‌شود که سونی با مشکل فروش گوشی‌های هوشمند مواجه است و همین امر حتی باعث شده که شرکت ژاپنی طی سال‌های گذشته نام برند مدل‌های پرچم‌دار خود را نیز تغییر دهد. درحالی‌که آمارها از کاهش تعداد علاقه‌مندان به خرید محصولات سونی خبر می‌دهند؛ اما سران این شرکت امیدوار هستند که بار دیگر شاهد افزایش محبوبیت گوشی‌های هوشمند خود باشند و درنتیجه بخش موبایل سونی به سودی قابل‌توجه برسد.

در هر صورت، آمارهای منتشرشده در گزارش مالی بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ سونی خلاف این امر را نشان می‌دهد و گویا غول فناوری ژاپنی از بازه زمانی ۱ ژانویه تا ۳۱ مارس کمتر از نیم میلیون گوشی هوشمند فروخته است. سونی امروز اعلام کرد که بخش موبایل این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ تنها توانسته ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند بفروشد که درواقع کمترین آمار در تاریخ بخش موبایل سونی را رقم می‌زند.

در مقایسه با بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ سونی شاهد افت ۶۳/۷ فروش گوشی هوشمند در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ بوده است؛ البته این میزان افت در فروش را می‌توان به خاطر شیوع بیماری کرونا و درنتیجه تعطیلی بازار دانست. علاوه بر آن، بسیاری از کاربران نیز از خرید گوشی هوشمند جدید امتناع می‌کنند.

درواقع میزان فروش گوشی‌های هوشمند سونی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ تقریبا ۱/۱ میلیون دستگاه بوده است که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ به حدود ۴۰۰ هزار دستگاه می‌رسد. مقامات سونی انتظار داشتند که طی بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ در حدود ۷۰۰ هزار گوشی هوشمند بفروشند؛ اما دلایل مختلفی از جمله گسترش بیماری کرونا به فروش محصولات سونی ضربه بدی وارد کرده است.

سونی در سال مالی اخیر که از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ شروع شده و در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ پایان می‌یابد، توانسته ۳/۲ میلیون گوشی هوشمند بفروشد. این موضوع در حالی است که سونی انتظار فروش ۴ میلیون گوشی هوشمند را داشت که البته پس از اتفاقات اخیر چشم‌انداز خود را به فروش ۳/۵ میلیون تلفن هوشمند کاهش داد.

شرایط پیش‌آمده باعث شده است که سونی از ارائه چشم‌انداز خود برای بازه‌های زمانی آینده خودداری کند؛ اما عرضه محصولاتی مانند اکسپریا وان مارک ۲ و اکسپریا ۱۰ مارک ۲ می‌تواند به فروش بیشتر محصولات سونی کمک فراوانی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات