گوگل مپس با چند تغییر ظاهری آپدیت شد

چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل به‌تازگی از انتشار نسخه‌ی جدید سرویس گوگل مپس خبر داده است. در نسخه‌ی جدید گوگل مپس، تغییراتی در رابط کاربری بخش به‌اشتراک‌گذاری لوکیشن را شاهد هستیم.
تبلیغات

گوگل مپس (Google Maps) در یک هفته‌ی گذشته یا حتی شاید قبل از آن، تغییراتی ظاهری در بخش به‌اشتراک‌گذاری لوکیشن به‌خود دیده است. رابط کاربری بهبودیافته‌ی بخش به‌اشتراک‌گذاری لوکیشن که احتمالا ازطریق به‌روزرسانی جدید به گوگل مپس آمده، این‌بار مدرن‌تر به‌نظر می‌رسد و قابلیت‌هایی جالب‌تر ارائه می‌دهد. گوگل از مدت‌ها پیش اپلیکیشن مپس را به زبان طراحی متریال دیزاین مجهز کرده است. تغییرات اعمال‌شده در متریال دیزاین گوگل مپس اضافه‌شدن دکمه‌ای شناور به بخش به‌اشترا‌ک‌گذاری لوکیشن و  توضیحات بیشتر به صفحه‌ی اصلی آن را شامل می‌شوند.

رابط کاربری جدید گوگل مپس (سمت راست) دربرابر رابط کاربری قدیمی (سمت چپ)

(برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید)

رابط کاربری جدید گوگل مپس بهتر از قبل با زبان طراحی متریال دیزان ۲ سازگاری دارد. برای دسترسی به این بخش، می‌توانید در گوگل مپس روی آواتار خود ضربه بزنید و گزینه‌ی Location Sharing را انتخاب کنید. بخش‌های دیگر اپلیکیشن گوگل مپس از مدتی پیش به متریال دیزاین ۲ مزین شده بودند. در نسخه‌ی جدید نوار آبی‌رنگ بخش بالای صفحه از بین رفته و به‌جای آن نواری کوچک‌تر با رنگ سفید به‌چشم می‌خورد.

همچنین، مخاطبانی که سرویس به‌اشتراک‌گذاری لوکیشن را فعال کرده باشند، از‌این‌پس در فهرستی حضور پیدا خواهند کرد که امکان گسترش آن به‌صورت عمودی وجود دارد. در این فهرست، جزئیات مربوط ‌به هر‌یک از مخاطبان نیز دیده می‌شود. در رابط کاربری پیشین، فهرست مخاطبان در نوار باریک بخش بالای صفحه به‌نمایش درمی‌آ‌مد. 

همان‌طورکه اشاره کردیم، رابط کاربری Location Sharing میزبان دکمه‌ای شناور آبی‌رنگ شده است که روی آن متن New Share به‌چشم می‌خورد؛ با‌این‌حال در رابط کاربری قبلی، گزینه‌ی New Share تقریبا مخفی بود و نمی‌شد مانند الان به آن دسترسی پیدا کرد. این گزینه پیش‌تر در گوشه‌ی نوار بالایی صفحه در قالب آیکونی کوچک قرار گرفته بود. 

رابط کاربری جدید گوگل مپس (سمت راست) دربرابر رابط کاربری قدیمی (سمت چپ)

(برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید)

منو سریع مربوط ‌به به‌اشتراک‌گذاری لوکیشن با مخاطبان نیز اندکی دستخوش تغییر شده است و از‌این‌پس آیکون‌هایی که به‌صورت شناور در این منو ظاهر می‌شوند، لبه‌ای گرد دارند. به‌علاوه، منو کشویی کوچکی هم در رابط کاربری جدید به‌چشم می‌خورد. لوکیشن فعلی شما همواره ازطریق نوعی کارت شناور در بخش بالای صفحه به‌نمایش درخواهد آمد. این کارت اطلاعات مربوط‌ به آدرس و شماره‌تلفن و درصد شارژ‌ گوشی شما را دربر دارد.

بخشی جدید به رابط کاربری Location Sharing اضافه شده است تا به کاربران توضیح دهد این قابلیت چگونه کار می‌کند. اسکرین‌شات مربوط ‌به این بخش را درادامه مشاهده می‌کنید:

(برای مشاهده‌ی تصویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید)

در‌حال‌حاضر، مشخص نیست تغییرات یادشده از چه طریقی به گوگل مپس اضافه شده‌اند. برخی افراد می‌گویند این تغییرات در نسخه‌ی ۱۰/۴۰/۲ اپلیکیشن گوگل و ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری مپس به این سرویس اضافه شده‌اند و برخی دیگر می‌گویند گوگل با اعمال تغییراتی در سرور، این قابلیت‌های جدید را به‌همراه آورده است. البته در‌هر‌صورت با نصب نسخه‌ی ۱۰/۴۰/۲ گوگل مپس به رابط کاربری جدید دسترسی پیدا خواهید کرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟ به‌روزرسانی جدید گوگل مپس را دریافت کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات