نسخه iPadOS آفیس، امسال به پشتیبانی از ماوس و ترک پد مجهز می‌شود

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق ادعای رسانه‌ها مایکروسافت گفته است قصد دارد طی سال جاری میلای ازطریق انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری، امکان استفاده از نسخه‌ی iPadOS آفیس را با ماوس و ترک‌پد فراهم کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات رسمی، مایکروسافت در نظر دارد با انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری، نسخه‌ی آیپد آفیس (Office for iPad) را به پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد مجهز کند. ناگفته نماند اپل مدتی پیش ازطریق جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل iPadOS پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد را به تبلت‌های نسل جدیدش اضافه کرد. در همین راستا بسیاری از توسعه‌دهندگان در حال تلاش هستند تا بتوانند هرچه‌زودتر اپلیکیشن‌‌های خود را به این قابلیت جالب مجهز کنند. 

مایکروسافت طی سال‌های اخیر نشان داده است که اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلفش را در زمانی سریع با قابلیت‌های جدید سیستم‌های عامل اپل سازگار می‌کند. بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار نسخه‌ی جدید اپلیکیشن‌های خانواده‌ی آفیس خواهیم بود؛ زیرا آن‌طور که ردموندی‌ها می‌گویند کار روی نسخه‌ی ویژه‌ی ورد، اکسل، پاورپوینت و... برای iPadOS آغاز شده است. 

اپل در ماه مارس گذشته در خبری غیرمنتظره از اضافه‌شدن پشتیبانی از نشان‌گر ماوس به iPadOS خبر داد. اپل همواره ادعا کرده است که تبلت‌های سری آیپد پرو می‌توانند جایگزین رایانه‌ی کاربران شوند. به‌لطف پشتیبانی از ترک‌پد، آیپدها امروزه تجربه‌ی کاربری بسیار کامل‌تری را ارائه می‌دهند. البته در نظر داشته باشید که نشان‌گر ماوس در آیپد اپل برخی تفاوت‌ها با نشان‌گر‌های عادی دارد. اپل توانسته است با اتکا بر دانش مهندسین خود، نشان‌گر ماوس را برای iPadOS تا حد زیادی بازآفرینی کند

قابلیت‌‌های منحصربه‌فرد نشان‌گر ماوس آیپد باعث می‌شود توسعه‌دهندگان نیاز به تلاش بیشتری برای سازگار کردن اپلیکیشن‌هایشان با آن داشته باشند. خبرگزاری تک‌کرانچ اوایل همین هفته در گزارشی اعلام کرد مایکروسافت کار روی نسخه‌ی ویژه‌ی آفیس را آغاز کرده است تا در به‌روزرسانی جدید، پشتیبانی از نشان‌گر ماوس آیپد را به آن اضافه کند. تک‌کرانچ در آن زمان مدعی شده بود قابلیت موردبحث در پاییز امسال به نسخه‌ی iPadOS آفیس خواهد آمد.

بااین‌حال خبرگزاری ورج در گزارشی جداگانه می‌گوید برنامه‌ریزی اصلی مایکروسافت این است که پشتیبانی از نشان‌گر ماوس را تا حداکثر پاییز امسال به آفیس بیاورد. این یعنی امکان دارد قابلیت یادشده زودتر از آنچه انتظار داشتیم، در دسترس قرار بگیرد. درواقع آن‌طور که ورج می‌گوید، ممکن است مایکروسافت بخواهد برخی از اپلیکیشن‌های آفیس را زودتر از بقیه به پشتیبانی از ماوس مجهز کند. مایکروسافت تاکنون به تاریخ انتشار دقیق این قابلیت برای اپلیکیشن‌های آفیس اشاره نکرده است.

سال گذشته قابلیت Split View به آیپد اضافه شد و مایکروسافت جزو نخستین شرکت‌هایی بود که توانست از آن بهره بگیرد. ردموندی‌ها در زمانی سریع موفق‌ شدند پشتیبانی از قابلیت Split View را به نسخه‌ی iOS اپلیکیشن اوت‌لوک اضافه کنند. همچنین ردموندی‌ها اوایل امسال نسخه‌ی یکپارچه‌ی آفیس را که شامل تمامی اپلیکیشن‌ها است، برای کاربران iOS در دسترس قرار دادند. اپلیکیشن مستقل جدید آفیس سرویس‌های مختلفی نظیر ورد، اکسل،‌ پاورپوینت و... را ترکیب می‌کند تا همه‌ی آن‌ها ازطریق یک اپلیکیشن کوچک‌تر در دسترس باشند.

مایکروسافت همچنان قصد دارد اپلیکیشن‌های مستقل سرویس آفیس نظیر ورد، اکسل و پاورپوینت را به‌صورت مستقل روی iOS ارائه دهد. بنابراین در آینده‌ای نزدیک پشتیبانی از نشان‌گر ماوس iPadOS به نسخه‌ی جامع آفیس به‌همراه نسخه‌ی مستقل اپلیکیشن‌های موردبحث اضافه خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟ تاکنون با ترک‌پد آیپد پرو جدید کار کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات