خرید دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
گروه مهندسی رسا با سابقه‌ای درخشان در زمینه اتوماسیون حضور و غیاب، کنترل تردد، باشگاه ورزشی، گیت تردد، سیستم‌های امنیتی و... مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب را بیان می‌کند.
تبلیغات

کسب‌ و کارها به‌طور معمول در بیرون خود به‌دنبال راهکارهایی برای افزایش درآمد و درنتیجه زنده ماندن در دنیای تجارت هستند. فناوری‌های روز نشان داده‌اند که نه‌تنها می‌توانند در مدیریت کارآمد زمان به کسب‌وکارها کمک کنند، بلکه قدرت دگرگون کردن محیط کار را هم دارند. شرکت فناوری‌های بارکد وَسپ در پژوهش خود به‌نام «گزارش وضعیت کسب‌وکارهای کوچک» تخمین زده است که ۲۰ درصد کسب‌ و کارهای کوچک در سال جاری روی ابزارهایی از جمله دستگاه حضور و غیاب برای بهبود بهره‌وری کارکنان سرمایه‌گذاری خواهند کرد. نتایج بررسی‌های سلِکت‌هاب هم نشان می‌دهد ۵۷ درصد شرکت‌ها قصد دارند طی ۱۸ ماه آینده نرم‌افزاری جدید را برای مدیریت منابع انسانی خریداری کنند.

امروزه پویش نیروی کار مدام در حال تکامل است و سازمان‌ها باید به سرعت خود را با این تحولات همگام سازند. نیروی کار چندفرهنگی و پراکنده، ماهیت کار، رفت‌وآمد، کار در خانه و دورکاری، شیفت‌ها، ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیر، اضافه‌کاری، سیاست‌های مرخصی با حقوق و بسیاری از مسائل دیگر باعث شده‌اند تا مدیریت زمان، هزینه‌ها و بهره‌وری برای کارفرماها بسیار چالش‌برانگیز باشد.

بررسی‌های شرکت کسلر اینترنشنال نشان داده است که درصد چشم‌گیری از کارکنان (۸۰ درصد) در زمان کاری خود به کارهای متفرقه می‌پردازند. ما شاهد گسترش فناوری در دنیای تجارت هستیم، اما بیشتر کسب‌وکارهای کوچک به یکی از بخش‌های مهم مدلشان بی‌توجهی نشان می‌دهند: سامانه مدیریت حضور و غیاب کارکنان.

رسا

مزیت‌های استفاده از سامانه مدیریت حضور و غیاب

بیشتر سازمان‌ها تاکنون خود را به سامانه‌های خودکار محاسبه و پرداخت دستمزد مجهز کرده‌اند. براساس بررسی‌های اتحادیه حقوق و دستمزد آمریکا، ۶۵ درصد سازمان‌ها از سامانه‌های خودکار برای ثبت حضور و غیاب و محاسبه ساعت‌های کاری بهره می‌بردند یا در حال راه‌اندازی چنین سامانه‌ای بودند.

چرا سازمان‌ها نمی‌توانند از ابزارهای دستی و منسوخ حضور و غیاب دست بکشند؟ استفاده از ابزارهای خودکار می‌تواند این ده مزیت را با خود به‌همراه داشته باشد:

۱. دقت

خطاهای انسانی، حتی با کمک ابزارهای محاسباتی، اجتناب‌ناپذیرند. سامانه‌های مدیریت حضور و غیاب خودکار، زمان را به‌طور دقیق محاسبه می‌کنند و خطاهای اجتناب‌ناپذیر و هزینه‌بر ورود دستی داده‌ها را به حداقل می‌رسانند. با استفاده از این داده‌ها می‌توان به تحلیل درستی از عملکرد و دستمزد کارکنان دست یافت.

۲. اقتصادی بودن

آیا می‌دانستید که سامانه‌های مدیریت حضور و غیاب می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند؟ آن‌ها از ثبت نادرست زمان، کارت زدن به‌جای دوستان، غیبت غیرموجه، تأخیر بی‌مورد، استفاده نادرست از زمان و پرداخت حقوق اضافه جلوگیری می‌کنند. بررسی‌های گروه اکسیوم نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ می‌توانند با به‌کارگیری سامانه‌های مدیریت حضور و غیاب خودکار تا سقف ۱۶۰۰ دلار به ازای هر کارمند در هزینه‌هایشان صرفه‌جویی کنند.

۳. بازده /بهره‌وری

مدیریت دستی حضور و غیاب و نظارت بر آن می‌تواند زمان‌بر، دشوار و پرهزینه باشد. بررسی برگه‌ها و کارت‌های ورود و خروج، ایجاد برنامه‌های زمانی، تعیین زمان خروج و اضافه‌کاری و محاسبه دستمزدها به‌صورت دستی بسیار وقت‌گیر هستند. سامانه‌های خودکار تمام این کارها را انجام می‌دهند، زمان ورود و خروج کارکنان را ثبت می‌کنند، اطلاعات را به‌طور خودکار وارد سامانه محاسبه دستمزدها می‌کنند و به شما کمک می‌کنند زمان با ارزشتان را هدر ندهید. صرفه‌جویی در هزینه و انرژی در کنار ثبت دقیق اطلاعات به شما کمک می‌کند تا از منابعتان به شکل بهینه بهره ببرید که منجر به بهبود بهره‌وری و افزایش سودآوری می‌شود.

۴. گزارش‌ها /تحلیل‌ها

باید نگاهی سریع به تمام غیبت‌های برنامه‌ریزی‌شده و برنامه‌ریزی‌نشده یکی از کارمندانتان بیندازید؟ تنها با چند کلیک ساده می‌توانید به گزارش‌هایی دقیق از ساعت‌های کاری، غیبت‌ها و اضافه‌کاری هرکدام از کارمندان یا بخش‌های سازمانتان دست پیدا کنید. انواع مختلف گزارش‌ها در اختیار شما هستند که می‌توانند منجر به شفافیت بیشتر در سازمانتان شوند. مدیران همچنین می‌توانند از گزارش‌های تصویری بهره ببرند تا به درکی سریع و آسان از داده‌ها برسند. با استفاده از پایگاه داده متمرکز و دقیق این سامانه‌ها، کارفرماها می‌توانند سیاست‌های مرخصی، ساعت‌های کاری، فرهنگ محل کار، عملکرد، دستمزدها و بسیاری از سیاست‌های دیگر را تحلیل کنند و آن‌ها را بهبود دهند. این کار آن‌ها را قادر می‌سازد که شیوه‌های کاریشان را به بلوغ برسانند.

۵. مدیریت بی‌دردسر گردش کار

سامانه‌های یکپارچه مدیریت حضور و غیاب به نمایش بهتر داده‌ها و مدیریت آسانتر گردش کار دستمزدها، مرخصی‌ها و بررسی عملکرد کارکنان کمک می‌کنند. اعلان‌ها و هشدارها به‌طور خودکار برای مدیران ارسال می‌شوند و آن‌ها می‌توانند بدون نیاز به مکالمه حضوری, درخواست‌های مرخصی، اضافه‌کاری و هرگونه درخواست دیگر را بپذیرند یا رد کنند. دیگر نیازی به صرف ساعت‌ها زمان برای برنامه‌ریزی نیست. سامانه‌های مدیریت خودکار حضور و غیاب می‌توانند مدیریت برنامه‌های زمانی، تخصیص کار و ثبت تغییر شیفت‌ها را تنها با چند کلیک ساده انجام دهند. این سامانه‌ها همچنین می‌توانند در پیش‌بینی حجم کار، منابع و بودجه به شما کمک کنند.

۶. انعطاف‌پذیری

در دنیای جهانی‌شده و متصل امروزی، شما کارکنانی خواهید داشت که در دفتر، خانه یا مکان‌های دیگر کار می‌کنند. سامانه‌های مدیریت حضور و غیاب می‌توانند با استفاده از ابزارهایی مانند گوشی‌های هوشمند، اینترنت، کارت‌های هوشمند، ایستگاه‌های بیومتریک یا کارت‌خوان‌های رومیزی، ساعت‌های کاری این کارکنان را ثبت و مدیریت کنند.

۷. همگام‌سازی /تنظیم‌پذیری

شما می‌توانید سامانه‌های مدیریت حضور و غیاب را به گونه‌ای تنظیم کنید که پاسخگوی نیازهای خاص شما باتوجه به ماهیت کار و سیاست‌های سازمانتان باشند. بسیاری از این سامانه‌ها می‌توانند با انواع دستگاه حضور و غیاب (بیومتریک، کارت‌های هوشمند) همگام شوند یا اطلاعات ورود و خروج را با استفاده از گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های مکان‌یابی ثبت کنند. می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های مختلف این سامانه‌ها سیاست‌های حضور و غیاب را باتوجه به نیازهای سازمانتان تغییر دهید. می‌توانید تنظیمات مختلفی را برای هریک از شیفت‌ها به کار ببرید و زمان تغییر شیفت‌ها، قوانین ورود و خروج، کسر حقوق مرخصی و روزهای تعطیل را باتوجه به نیازهایتان تعیین کنید.

۸. ثبت هم‌زمان اطلاعات

سامانه‌های مبتنی برابر امکان ثبت هم‌زمان اطلاعات و ارائه خودکار داده‌ها برای محاسبه دستمزدها را فراهم می‌آورد. به این ترتیب می‌توانید برنامه‌های پرداختی مختلفی را ایجاد کنید و همواره به تمام اطلاعات مورد نیازتان دسترسی داشته باشید. مدیران به گزارش‌های مقایسه برنامه‌ریزی با واقعیت دسترسی دارند و می‌توانند از آن‌ها برای تنظیم برنامه‌های زمانی و مدیریت نیروی کار به‌صورت هم‌زمان بهره ببرند.

۹. امنیت

بیشتر سامانه‌های مدیریت حضور و غیاب بر پایه سیستم‌ها و معماری‌های بسیار امن بنا شده‌اند، به‌خصوص سیستم‌های بیومتریک (اثر انگشتی , تشخیص چهره) که بسیار مطمئن و امن هستند و می‌توانند به جلوگیری از تقلب در ثبت زمان ورود و خروج و کاهش هزینه‌های ناشی از فراموشی گذرواژه‌ها یا گم شدن کارت‌ها کمک کنند. این‌گونه سامانه‌ها به‌طور خاص برای سازمان‌هایی مفید هستند که امنیت در آن‌ها حرف اول را می‌زند.

۱۰. قانون‌مداری

اطلاعات نادرست نه‌تنها می‌تواند منجر به پرداخت حقوق اضافی و افزایش هزینه‌ها شود، بلکه خطر نقض قوانین کار و پرداخت جریمه‌های سنگین را هم به‌دنبال دارد. براساس مقررات، کارفرماها باید اطلاعات حضور و غیاب کارکنان را ثبت و به ازای ساعت‌های کارشان به آن‌ها دستمزد پرداخت کنند. سامانه‌های مدیریت حضور و غیاب می‌توانند با سامانه محاسبه دستمزدتان همگام شوند و این فرایند را برایتان آسان‌تر کنند.

آیا این مزیت‌ها شما را مجاب نکرده‌اند که از سامانه‌های مدیریت خودکار حضور و غیاب در سازمانتان بهره ببرید و سرعت و دقت بیشتری به فرآیندهای ثبت اطلاعات و محاسبه دستمزدها ببخشید؟ امروزه سامانه‌های مبتنی برابر بسیاری برای مدیریت منابع انسانی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در دسترس هستند. پس همین الان دست به کار شوید و یکی از این سامانه‌ها را برای سازمان خود انتخاب کنید.

برای مشاهده و اطلاع از محصولات دستگاه حضور و غیاب به‌ همراه قیمت و همچنین محصولاتی همچون دستگیره الکترونیکی، گیت تردد، گیت بازرسی، راکت بازرسی با ما در ارتباط باشید.

راه‌های ارتباطی با گروه مهندسی رسا:

وب سایت: www.rasacorporation.com

شماره تماس: 02128421031 و 09120513720

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات