مایکروسافت مشکل ترک‌خوردگی نمایشگر سرفیس لپ تاپ 3 را رایگان تعمیر می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کاربران سرفیس لپ‌تاپ ۳ طی چند ماه اخیر مدعی شده‌اند دستگاه‌شان به‌طور غیرمنتظره دچار ترک‌خوردگی‌های کوچک در صفحه‌نمایش می‌شود. مایکروسافت به‌تازگی اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته سرفیس لپ‌تاپ ۳ (Microsoft Surface Laptop 3) را معرفی و در ماه اکتبر روانه‌ی بازار کرد. از زمان عرضه‌ی سرفیس لپ‌تاپ ۳ در اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون، برخی کاربران مدعی شده‌اند که صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ به‌صورت غیرمنتظره و بدون هیچ‌گونه دلیل واضح، ترک‌های ریزی برمی‌دارد. مایکروسافت در ماه فوریه‌ی امسال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات خود را در این زمینه برای پیدا کردن دلیل اصلی آغاز کرده است. ردموندی‌ها در همین راستا به‌تازگی اطلاعیه‌ای جدید منتشر کرده‌اند.

مایکروسافت در اطلاعیه‌ی جدید خود به دلیل احتمالی ایجاد ترک‌های ریز در صفحه‌نمایش سرفیس لپ‌تاپ ۳ اشاره می‌کند و از رفع رایگان این مشکل خبر می‌دهد. در بخشی از بیانیه‌ی مایکروسافت که توسط خبرگزاری ZDNet منتشر شده است می‌خوانیم:

ما ادعاهایی را که اعلام می‌کردند صفحه‌نمایش سرفیس لپ‌تاپ ۳ با ترک‌خوردگی مواجه شده است موردبررسی قرار دادیم و از صحت این ادعاها مطمئن شدیم. در مواردی بسیار نادر، ذرات خارجی سخت ممکن است باعث ایجاد تَرَکی به‌اندازه‌ی موی سر در صفحه‌نمایش سرفیس‌ لپ‌تاپ ۳ شوند. این ترک ممکن است به‌شکلی کاملا غیرمنتظره به‌گونه‌ای به‌نظر برسد که انگار هیچ دلیل واضحی برای ایجاد آن وجود ندارد.

مایکروسافت در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود می‌گوید:

اگر معتقد هستید که سرفیس لپ‌تاپ ۳ شما با مشکل موردبحث مواجه شده است از شما درخواست می‌کنیم با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید تا در دوره‌ی زمانی‌که سرفیس لپ‌تاپ ۳ تحت گارانتی قرار دارد، ترک صفحه‌نمایش را به‌صورت کاملا رایگان تعمیر کنیم.

مایکروسافت همچنین می‌گوید اگر شما پیش‌تر برای رفع شدن این مشکل هزینه‌ای پرداخت کرده‌اید و معتقد هستید هزینه‌ی پرداخت‌شده تحت پوشش قوانین جدید این شرکت قرار می‌گیرد، می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا بازپرداختِ احتمالی به‌شما انجام شود. البته در نظر داشته باشید این بازپرداخت تنها به کسانی انجام می‌شود که ترک صفحه‌نمایش سرفیس لپ‌تاپ ۳ آن‌ها به‌صورت اتفاقی ظاهر شده باشد. بنابراین کسانی که صفحه‌نمایش سرفیس لپ‌تاپ ۳ را خودشان به‌شکلی ناخواسته شکسته و هزینه‌ی تعمیر آن را پرداخت کرده‌اند، شامل بازپرداخت نمی‌شوند. 

در ماه فوریه اعلام شده بود مشکل سرفیس لپ‌تاپ ۳ تنها دستگاه‌هایی را متأثر می‌کند که به بدنه‌ی آلومینیومی مجهز شده‌اند؛ ظاهرا مدل‌هایی از سرفیس لپ‌تاپ ۳ که پوششی از جنس آلکانترا داشتند با این مشکل مواجه نمی‌شدند. البته مشکل ترک‌خوردگی صفحه‌نمایش تنها برای شمار اندکی از سرفیس‌ لپ‌تاپ‌های آلومینیومی ایجاد می‌شد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات