سامسونگ سنسوری ۲۵۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند توسعه می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که چندی پیش از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ رونمایی شد، حال خبر از احتمال رونمایی شرکت کره‌ای از سنسوری ۲۵۰ مگاپیکسلی به گوش می‌رسد.
تبلیغات

گزارش‌ها خبر از احتمال رونمایی سامسونگ از سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی مناسب برای گوشی‌های هوشمند در اواخر سال ۲۰۲۰ می‌دهند. با این حال، شرکت کره‌ای تنها روی سنسوری با این مشخصات کار نمی‌کند؛ بلکه سامسونگ گویا در حال ساخت حسگری ۲۵۰ مگاپیکسلی نیز هست.

گفته می‌شود سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ جزئیاتی فراتر از چشم انسان در محیط‌های مختلف ثبت می‌کند؛ اما آنچه اکنون در مرکز توجهات قرار دارد حسگر ۲۵۰ مگاپیکسلی جدید سامسونگ است. در گزارش‌ها ابعاد حسگر ۲۵۰ مگاپیکسلی در حدود یک اینچ عنوان شده است که نسبت به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده‌شده در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ با ابعاد ۱/۱.۳۳ اینچی کمی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

در ادامه گزارش آمده است که شرکت کره‌ای مراحل تحقیق و توسعه حسگر ۱۵۰ مگاپیکسلی را نیز به اتمام رسانده است و انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شاهد گوشی‌های هوشمندی باشیم که چنین دوربینی را یدک می‌کشند.

چندی پیش گزارشی منتشر شد که شیائومی به‌دنبال عرضه اولین گوشی هوشمند با دوربینی ۱۵۰ مگاپیکسلی است و به‌نظر می‌رسد که این دوربین نیز از حسگری ساخته‌شده توسط سامسونگ استفاده خواهد کرد.

در صورتی که شایعات صحت داشته باشند، شرکت چینی نه‌تنها اولین محصول مجهز به حسگر جدید سامسونگ را به بازار عرضه می‌کند؛ بلکه شیائومی اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمندی با دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی معرفی کرده است.

با این حال، آنچه اکنون در سرتیتر اخبار قرار دارد، شکستن شیشه محافظ دوربین اصلی گلکسی اس ۲۰ اولترا به دلایلی نامعلوم است که البته مقامات سامسونگ هنوز واکنشی نسبت به آن نشان نداده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات