شیائومی روی گوشی با دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی کار می‌کند

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هنوز مشخص نیست که کدام گوشی هوشمند از دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما حدس زده می‌شود که شیائومی می ۱۰ اس پرو یا می CC10 پرو مجهز به چنین دوربینی شود.
تبلیغات

چندی پیش شاهد معرفی گوشی‌های هوشمندی بودیم که دوربین آن‌ها قادر به ثبت تصاویر در رزولوشن‌های بالا بود و حتی مدلی رونمایی شد که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی را یدک می‌کشید؛ اما به‌نظر می‌رسد که به‌زودی گوشی هوشمندی با دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی معرفی خواهد شد.

درصورتی‌که شایعات صحت داشته باشند شیائومی می‌خواهد از دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ در یکی از محصولات خود استفاده کند. با این حال هنوز مشخص نیست که کدامیک از محصولات معرفی‌نشده شیائومی چنین دوربینی را یدک می‌کشند؛ اما حدس زده می‌شود که یکی از دو گوشی شیائومی می ۱۰ اس پرو یا می CC10 پرو از دوربینی با مشخصات مذکور بهره خواهد برد.

در ماه سپتامبر اخباری به گوش رسید که سامسونگ در حال توسعه دوربینی با حسگر ۱۴۴ مگاپیکسلی است و حال به‌نظر می‌رسد که شیائومی اولین گوشی هوشمند مجهز به این حسگر را می‌سازد. چنین اقدامی تازگی ندارد و شرکت چینی از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ نیز در محصولات خود استفاده کرده بود.

شیائومی علاقه بسیاری در استفاده از حسگرهای توانمند دوربین در گوشی‌های هوشمند خود دارد و از جدیدترین محصولات این شرکت می‌توان به ردمی کی ۳۰ اشاره کرد که مجهز به حسگر IMX686 سونی شده است.

افشاگری که استفاده از دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی در گوشی هوشمند معرفی‌نشده شیائومی را تأیید کرده است، گفته که چنین اتفاقی صد در صد رخ خواهد داد. همچنین به محصولاتی که ممکن است همراه‌با این دوربین به بازار عرضه شوند یعنی می ۱۰ اس پرو یا می CC10 پرو شیائومی نیز اشاره کرده است.

گوشی جدید شیائومی با دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی

علاوه بر موارد فوق، افشاگر در پاسخ به کاربران گفته است که هنوز چند ماهی تا زمان عرضه گوشی هوشمند جدید شیائومی فاصله داریم. باید در نظر داشت که شیائومی می CC9 پرو را در نوامبر ۲۰۱۹ به بازار چین معرفی کرد و سپس شاهد تغییر نام این گوشی هوشمند به می نوت ۱۰ و عرضه آن به بازار اروپا و نقاط دیگر دنیا بودیم.

بعید نیست که شیائومی در تصاویر ثبت‌شده با دوربین ۱۴۴ مگاپیکسلی سامسونگ از قابلیت ترکیب‌سازی پیکسل‌ها استفاده کند. در ترکیب‌سازی پیکسل‌ها، ۱۲ پیکسل در ۱ پیکسل ادغام می‌شود تا حجم تصویر نهایی کاهش یابد؛ البته امکان ترکیب‌سازی پیکسل‌ها به‌صورت ۴ پیکسل در ۱ پیکسل مانند آنچه در می نوت ۱۰ مشاهده کردیم نیز وجود دارد.

باید در نظر داشت که بالاتر رفتن ارقام مگاپیکسل دوربین به‌معنی افزایش کیفیت تصاویر نیست و شیائومی حتما روی تکنولوژی‌های بیشتری کار می‌کند. طبیعتا چنین دوربینی به تراشه‌ای توانمند نیاز دارد و همین امر باعث می‌شود که احتمال استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ در محصول معرفی‌نشده شیائومی افزایش یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات