ال جی مشخصات فنی گوشی Velvet را اعلام کرد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
بر اساس اعلام رسمی ال‌جی، گوشی ولوت از صفحه‌نمایش OLED، اسپیکر استریو، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.
تبلیغات

ال‌جی چند هفته پیش با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که به دنبال تولید گوشی هوشمند کاملا جدیدی با نام ولوت (LG Velvet) است. معرفی ال‌جی ولوت نشان می‌دهد کره‌ای‌ها قصد دارند روند نام‌گذاری الفبایی را کنار بگذارند و به نام‌گذاری جدید و منحصربه‌فردی روی بیاورند. ال‌جی می‌گوید از این پس قصد دارد نامی برای گوشی‌هایش انتخاب کند که با شنیدن آن،‌ قابلیت‌های برجسته‌ی گوشی در ذهن کاربر تداعی شود. از همان روزهای انتشار نخستین رندرهای ال‌جی ولوت متوجه شدیم با دستگاهی صیقلی و مدرن روبه‌رو هستیم. ال‌جی می‌گوید عبارت ولوت (معادل مخمل‌نما در فارسی) تداعی‌کننده‌ی «ظاهر صیقلی شکوهمند و ظرافت اعلاء» گوشی جدید است.

ال‌جی چند روز پیش از طریق تیزری کوتاه اعلام کرد که قصد دارد گوشی هوشمند ولوت را در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۰ (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹) معرفی کند. درحالی که فاصله‌ی زیادی تا برگزاری مراسم ال‌جی به‌منظور رونمایی ولوت نداریم، این شرکت در اقدامی غیرمنتظره مشخصات فنی گوشی را اعلام کرده است.

ال جی ولوت / LG VELVET

ال‌جی ولوت

بر این اساس، ال‌جی ولوت قرار است برای نمایش محتوای بصری به نمایشگر ۶/۸ اینچ OLED با نسبت تصویر ۲۰/۵:۹ مجهز باشد. ال‌جی در گوشی جدیدش از زبان طراحی موسوم‌به 3D Arc استفاده کرده است. به‌لطف این زبان طراحی،‌ در پنل جلویی و پشتی شیشه‌ای دستگاه نوعی خمیدگی متقارن دیده می‌شود که هم زیبایی خاصی دارد و هم در دست گرفتن گوشی را ساده‌تر می‌‌کند. بر اساس اعلام رسمی ال‌جی، پنل‌های جلویی و پشتی خمیده‌ی ال‌جی ولوت پهنایی معادل ۷۴/۱ میلی‌متر دارند.

ال‌جی ولوت به نمایشگر ۶/۸ اینچ OLED مجهز خواهد بود

ال‌جی می‌گوید در گوشی ولوت از اسپیکر استریو استفاده کرده است که توانایی متعادل‌سازی صدا را دارد. همچنین به‌لطف وجود نرم‌افزار مبتنی‌بر هوش مصنوعی در ال‌جی ولوت، گوشی می‌تواند به‌شکلی خاص به کنترل حجم صدا بپردازد و آن را برای شرایط مختلف بهینه‌سازی کند. اگر پیگیر اخبار ولوت بوده باشید می‌دانید که ال‌جی تلاش کرده است مانوری ویژه روی ماژول دوربین این گوشی بدهد.

درحالی که گوشی‌های امروزی نظیر گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ در پنل پشتی میزبان ماژول دوربین بزرگ و برآمده هستند، ال‌جی ولوت از نوعی چینش خاص موسوم‌به «دوربین به‌فرم قطره‌ی باران» استفاده می‌کند. در این چینش بزرگ‌ترین دوربین در بخش بالایی قرار گرفته و هرچه به سمت پایین بروید دوربین‌ها کوچک‌تر می‌شوند تا جلوه‌ای شبیه‌به قطره‌ی بارانِ درحال سقوط در ذهن کاربر نقش ببندد. 

پنل پشتی ال‌جی ولوت میزبان دوربین‌های ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسلی است

نکته‌ی درخورتوجه این است که تنها یکی از این دوربین‌ها اندکی برآمدگی دارد و دو دوربین دیگر با پنل پشتی هم‌تراز هستند. در زیر سه دوربین عمودی، فلاش LED قرار دارد که همچون دو دوربین آخر، در زیر پنل پشتی جای گرفته است. همانطور که اشاره کردیم، مجموعه‌دوربین پنل پشتی ال‌جی ولوت شامل سه عضو است. در این مجموعه حسگری ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود. دوربین دوم دستگاه حسگری ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض دارد و در نهایت از دوربین ۵ مگاپیکسلی سوم برای تشخیص عمق صحنه‌ها به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه روی تصاویر استفاده می‌شود.

ال‌جی ولوت قرار است در بریدگی کوچک بالای صفحه‌نمایش میزبان دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی باشد. بر اساس گفته‌های ال‌جی، دوربین گوشی ولوت از ضبط ویدئو با صدای سه‌بعدی (ASMR) پشتیبانی می‌کند تا کیفیت صدای بسیار بهتری به کاربر به‌هنگام فیلمبرداری ارائه شود. همانطور که پیش‌تر در تیزر ال‌جی دیده بودیم، گوشی ولوت قرار است برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ 5G کوالکام استفاده کند. این گوشی قرار است دارای باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی باشد و از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره بگیرد.

ال‌جی ولوت دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ قابل‌ارتقاء از طریق کارت میکرو SD با ظرفیت حداکثر ۲ ترابایت خواهد بود. در این گوشی هوشمند از درگاه USB Type-C استفاده شده است. گوشی ولوت همچنین از لوازم جانبی خاص نظیر نمایشگر دوگانه و قلم لمسی پشتیبانی می‌کند؛ اما کاربر باید آن‌ها را به‌صورت جداگانه با پرداخت هزینه‌ی اضافی تهیه کند.

موارد بالا تمامی مشخصات فنی مهم ال‌جی ولوت هستند؛ با این‌حال برخی نکات را هنوز نمی‌دانیم. ساعاتی پیش کنسرسیوم شارژ بی‌سیم مدعی شد ال‌جی ولوت از فناوری شارژ بی‌سیم ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. ظاهرا در ال‌جی ولوت از گیرنده‌ی شارژ کلاس صفر (Power Class 0) استفاده شده است، استانداردی که از شارژ بی‌سیم تا توان حداکثر ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد شارژ بی‌سیم ولوت به ۱۰ وات محدود است. در کنار موارد یادشده گفته می‌شود ال‌جی ولوت از گواهی MIL-STD و IP68 هم پشتیبانی می‌کند.

قرار است عرضه‌ی این گوشی از تاریخ ۱۵ مه ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) در کشور کره‌ی جنوبی آغاز شود. تاکنون تاریخ عرضه‌ی ال‌جی ولوت در بازارهای بین‌المللی اعلام نشده است. همچنین فعلا قیمت گوشی ال جی ولوت را نمی‌دانیم. ال‌جی ولوت در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و ترکیب نارنجی و صورتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد مشخصات فنی ال‌جی ولوت دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات