آشنایی با انواع مدل لپ‌ تاپ دل

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
اگر برای خرید لپ‌تاپ به انتخاب برند دل به‌نتیجه رسیده‌اید، انتخاب‌های گوناگونی در پیش دارید برای انواع کاربری مناسب هستند.
تبلیغات

دل یکی از تولیدکننده‌های قدیمی کامپیوتر شخصی در جهان است که اکنون به‌عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ جهان فعالیت می‌کند. بسیاری از کاربران و کارشناسان کاربرا خواهان خرید لپ‌تاپ را به خرید برند قدیمی و مطمئن دل تشویق می‌کنند. این برند از سال‌ها پیش در بازار حضور دارد و با تولید انواع محصولات اعتبار درخور‌توجهی دارد. بهترین مدل لپ‌تاپ دل در هر دسته، همیشه در فهرست برترین محصولات سال هم قرار می‌گیرد و درمجموع، می‌توان با اعتماد بیشتر، سراغ لپ‌تاپ‌های این شرکت رفت.

اگر از کاربران قدیمی کامپیوترهای دل باشید، احتمالا برای خرید محصول بعدی ویندوزی یا کروم خود نیز به‌سراغ همین برند آمریکایی می‌روید. کیفیت ساخت چشمگیر محصولات و تجربه‌ی مناسب از کار با لپ‌تاپ‌های دل، شما را به خرید محصولات دیگر آن تشویق می‌کند. مرحله‌ی بعدی در خرید، انتخاب یکی از خانواده‌های لپ‌تاپ دل است که هرکدام مخصوص دسته‌ای از کاربران طراحی شده‌اند.

لپ‌تاپ‌های دل در ۶ دسته‌بندی اصلی در بازار دیده می‌شود که هرکدام کارایی و طراحی منحصربه‌فردی دارد. از خانواده‌‌های آشنای Inspiron و Latitude تا غول‌های گیمینگ Alienware و دستگاه‌های حرفه‌‌ای XPS و Precision، هرکدام طرفداران خاص خود را دارد. در همه‌ی دسته‌ها یز به‌جز خانواده‌ی گیمینگ الین‌ور، محصولات در هر دو فرم‌فاکتور ساده و دو‌در‌یک در بازار عرضه می‌شود؛ درنتیجه کاربران علاقه‌مند به برند دل، انتخاب‌‌های بسیار متنوعی در پیش رو خواهند داشت.

Alienware m15

دل هم مانند دیگر تولیدکننده‌های کامپیوتر شخصی، در نام‌گذاری و انتخاب اعداد برای لپ‌تاپ‌های خود، اصول خاصی رعایت می‌کند که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست. انواع لپ‌تاپ‌های دل در خانواده‌های گوناگون عموما با سه دسته و سه نوع نام‌گذاری عدد گروه‌بندی می‌شوند. دسته‌های 3000 و 5000 و 7000 اعداد اصلی در گروه‌بندی محصولات دل هستند. در تعریف ساده، می‌توان خانواده‌ی 3000 را سری پایین‌رده و 5000 را سری میان‌رده و 7000 را سری حرفه‌ای دانست. درادامه‌ی این مطلب زومیت، با هریک از خانواده‌ها و بهترین مدل لپ‌تاپ‌های دل در هر دسته آشنا می‌شویم.

لپ‌تاپ دل Inspiron؛ انتخابی مناسب برای اکثر کاربران

دل در خانواده‌ی محصولات سری Inspiron انتخاب‌هایی برای اکثر کاربران بازار عرضه می‌کند. از کاربری‌های ساده‌ی دانش‌آموزی و دانشجویی و خانگی تا کاربری‌های اداری و تولید محتوا، همگی انتخابی در دسته‌ی دل دارند. انواع لپ‌تاپ‌ها قدرتمند و ارزان‌قیمت و بزرگ یا بسیار باریک در خانواده‌ی محصولات دل Inspiron دیده ‌می‌شوند. تفاوتی ندارد به‌دنبال کامپیوتری برای پردازش ویدئو باشید یا محصولی دستگاه ساده برای کاربری‌های خانگی بخواهید. دل Inspiron انواع لپ‌تاپ را با ابعاد گوناگون نمایشگر دراختیار شما قرار می‌دهد. دسته‌بندی‌های عددی که پیش‌ازاین ذکر کردیم، در خانواده‌ی Inspiron بیش از خانواده‌های دیگر رعایت می‌شود. کروم‌بوک‌های دل نیز به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از خانواده‌ی اینسپایرون طراحی و ساخته می‌شوند.

Dell Inspiron 13 7000

کروم‌بوک‌های دل در خانواده‌ی اینسپایرون تولید و عرضه می‌شود

اگر به‌دنبال بهترین مدل لپ‌تاپ دل در خانواده‌ی Inspiron هستید، فهرست‌ برترین‌های سال ۲۰۲۰ لپ‌تاپ Inspiron 13 7000 را پیشنهاد می‌دهد. این لپ‌تاپ در مدل دودر‌یک هم در بازار یافت می‌شود که ترکیبی از قدرت و کارایی را در ابعاد مناسب ۱۳ اینچی به کاربر ارائه می‌کند. لپ‌تاپ جدید دل نه‌تنها طراحی زیبایی به‌عنوان محصول هیبریدی دارد؛ بلکه از سخت‌افزار قدرتمندی هم بهره می‌برد که آن را هم‌رده‌ی غول‌هایی همچون XPS 13 قرار می‌دهد. از قابلیت‌های مهم این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر 4K اشاره کرد که در ترکیب با قلم هوشمند، ماشین پردازشی فوق‌العاده‌ای دراختیار کاربر قرار می‌دهد. اگرچه نمایشگری با این کیفیت خیره‌کننده کمی از شارژدهی باتری می‌کاهد، کاربر حرفه‌ای قطعا از کار با Inspiron 13 7000 لذت خواهد برد.

از قابلیت‌های اصلی لپ‌تاپ Dell Inspiron 13 7000 می‌توان به پردازنده‌ نسل‌دهمی اینتل، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی Intel Optane در ترکیب با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD یا یک‌ترابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی M.2 PCIe NVMe SSD اشاره کرد.

لپ‌تاپ دل XPS؛ مخصوص کاربران نیازمند به قدرت پردازشی درخورتوجه

شرکت آمریکایی دل از چند سال پیش با محصولی به‌نام XPS 13 که تقریبا هرسال نسخه‌ی جدیدی دریافت می‌کند، خود را در گروه تولیدکننده‌های لپ‌تاپ حرفه‌ای و سبک قرار داده است. لپ‌تاپ‌های سری XPS همیشه در گروه بهترین‌ مدل لپ‌تاپ دل بوده است و در فهرست‌های سال ۲۰۲۰ هم، شاهد حضور تعدادی از آن‌ها هستیم. لپ‌تاپ XPS را می‌توان ترکیبی از طراحی خارق‌العاده درکنار قدرت پردازشی چشمگیر دانست که به‌عنوان پل رابطی بین کاربران با نیازهای پردازشی حرفه‌ای و کاربران اداری شناخته می‌شود. لپ‌تاپ‌های Dell XPS را امروز می‌توان در انواع محیط‌‌های خانگی، اداری، محل کار فریلنسرها و حتی دفاتر حرفه‌ای تولید محتوا پیدا کرد.

XPS 13 9380 دل / DELL XPS 13 9380

همان‌طورکه گفته شد، لپ‌‌تاپ Dell XPS 13 همیشه در بین بهترین محصولات شرکت آمریکایی قرار دارد. نسخه‌ی ۲۰۲۰ این لپ‌تاپ باردیگر غول پردازشی را در فرم‌فاکتوری کوچک دراختیار کاربر قرار می‌دهد. لپ‌تاپ مذکور را می‌توان گلادیاتور مبارز دل در نبرد سنگین الترابوک‌ها دانست که هرساله هم شدیدتر می‌شود؛ نبردی که از مک‌بوک ایر اپل تا خانواده‌ی محبوب X1 Carbon از لنوو همگی تلاش می‌کند سهم بیشتری از بازار کسب کند. همان‌طورکه گفته شد، XPS 13 از معرفی اولین نسخه تا امروز، نه‌تنها در صدر فهرست بهترین مدل لپ‌تاپ دل، بلکه در فهرست‌های متعدد برترین محصولات سال در بازار لپ‌تاپ قرار داشته است. لپ‌تاپ دل XPS 13 با طراحی چشم‌نواز و بدنه‌ی مقاوم و عمر باتری خارق‌العاده هر خریداری را در نگاه اول عاشق خود می‌کند. البته فراموش نکنید این لپ‌تاپ همیشه در بین گران‌ترین محصولات بازار قرار دارد. نسخه‌ی سال ۲۰۲۰ لپ‌تاپ Dell XPS 13 با قابلیت‌های سخت‌افزاری کاملا به‌روز به بازار عرضه می‌شود. از میان آن‌ها می‌توان به پردازنده‌ اینتل نسل‌دهمی، ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ تا ۲ ترابابت حافظه‌ی ذخیره‌سازی M.2 PCIe NVMe SSD اشاره کرد.

برادر بزرگ‌تر XPS 13، یعنی Dell XPS 15، نیز یکی از بهترین محصولات کنونی شرکت آمریکایی است؛ لپ‌تاپ هیبریدی دو‌در‌یکی که برای کاربران حرفه‌ای علاقه‌مند به نمایشگرهای بزرگ‌تر انتخابی عاقلانه محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ با ۱۶ میلی‌متر ضخامت و وزنی کمتر از دو کیلوگرم، یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچی ازلحاظ قابلیت حمل به‌شمار می‌رود. به‌علاوه، برند آمریکایی انواع پورت‌ها از USB-C تاندربولت تا جک هدفون و درگاه کارت MicroSD را در لپ‌تاپ باریک خود جای داده است.

XPS 15 9575 دل / DELL XPS 15 9575

لپ‌تاپ دل Alienware و سری G؛ مخصوص گیمرهای حرفه‌ای

شرکت دل نیز مانند رقیب تایوانی خود، ایسوس، زیربرند جدایی برای کامپیوترهای گیمیگ خود معرفی می‌کند. لپ‌تاپ‌های Alienware همیشه در بین بهترین انتخاب‌ها برای کاربران حرفه‌ای دنیای گیمینگ بوده ‌است. جدیدترین سخت‌افزارهای موجود در بازار در طراحی‌های عالی و زیبا مخصوص گیمرها، هرساله در خانواده‌ی Alienware به بازار عرضه می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها همیشه در دسته‌ی ماشین‌های سنگین و ضخیم قرار دارد؛ چون از جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی بهره می‌برد. البته شرکت آمریکایی در برخی از مدل‌ها نیز تلاش کرده است طراحی باریک‌تری به کاربران علاقه‌مند به بازی ارائه کند.

لپ‌تاپ‌های سری G خانواده‌ی دیگری از محصولات دل هستند که مخصوص گیمرهای دنیای کامپیوتر شخصی طراحی و تولید می‌شود. این دسته در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و قبلا در گروه Inspiron قرار داشت. دل با جداکردن سری G، نشان داد تصمیمی جدی برای عرضه‌ی محصولات مقرون‌به‌صرفه مخصوص بازار پایین‌رده تا میان‌رده‌ی گیمینگ دارد. لپ‌تاپ‌های سری G عموما با برچسب قیمتی حدود هزار دلار به بازار عرضه می‌شود و طراحی ساده‌تری درمقایسه‌با غول‌های پردازشی Alienware دارد.

Alienware Area-51m

اگر به‌دنبال جدیدترین و بهترین مدل لپ‌تاپ دل هستید، قطعا باید در دسته‌ی گیمینگ به‌دنبال محصول مدنظر خود باشید. فهرست برترین محصولات شرکت آمریکایی در سال ۲۰۲۰، لپ‌تاپ Alienware Area 51m را در صدر قرار می‌دهد. هر آنچه به‌عنوان گیمر از لپ‌تاپ خود انتظار دارید، در محصول جدید دل گنجانده شده است. شاسی با طراحی خاص درکنار کیبورد راحت و مجموعه‌ای از قدرتمندترین سخت‌افزارهای بازار، لپ‌تاپ جدید Alienware را به انتخابی عالی برای گیمرهای حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های دل در خانواده‌ی Alienware قرار دارد

وقتی از غول پردازشی گیمینگ سخن به‌میان می‌آید، قطعا باید منتظر جدیدترین پردازنده‌های بازار باشیم. لپ‌تاپ دل از پردازنده‌ی نسل‌نهمی Core i9 اینتل بهره می‌برد. در بخش پردازشی، یکی از بهترین گزینه‌های بازار، یعنی پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2080 با هشت گیگابایت حافظه، در لپ‌تاپ دل دیده می‌شود. از قابلیت‌های خارق‌العاده‌ی دیگر می‌توان به ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک‌ترابایت حافظه‌ی SSD اشاره کرد که اجرای جدیدترین بازی‌ها با بهترین کیفیت در نمایشگر ۱۷/۳ اینچی Ultra HD لپ‌تاپ دل را روان و جذاب می‌کند.

از دیگر محصولات دل در دسته‌ی Alienware که لقب بهترین مدل لپ‌تاپ دل در سال ۲۰۲۰ را یدک می‌کشد، می‌توان به لپ‌تاپ Alienware m17 اشاره کرد. لپ‌تاپ مذکور به‌جز طراحی خاص شبیه به فیلم‌های علمی‌تخیلی، تفاوت زیادی با 51m ندارد. البته این لپ‌تاپ با قیمتی کمی ارزان‌تر در بازار یافت می‌شود و برخی بررسی‌ها عمر نه‌چندان مناسب باتری را به‌عنوان تنها ضعف آن عنوان می‌کند.

Dell G5 G5590 / دل جی ۵ جی ۵۵۹۰

دسته‌ی ارزان‌تر لپ‌تاپ‌های گیمینگ دل نمایندگانی در فهرست برترین‌های سال ۲۰۲۰ دارد. از میان این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به Dell G5 اشاره کرد که با مشخصاتی کمی ضعیف‌تر از غول‌های الین‌ور، انتخابی مناسب برای بازی محسوب می‌شود. لپ‌تاپ مذکور از قابلیت‌های سخت‌افزاری مناسبی همچون پردازنده‌ی نسل نهمی Core i7 و پردازنده‌ی گرافیکی چهارگیگابایتی GeForce GTX 1650 بهره می‌برد که برای اجرای جدیدترین بازی‌ها مناسب به‌نظر می‌رسد. شاید لپ‌تاپ G5 در دسته‌ی برترین محصولات گیمینگ نباشد؛ ولی قطعا کاربرانی از آن لذت خواهند برد که به‌دنبال اجرای الزامی بازی‌ها در حداکثر تنظیمات گرافیکی نیستند.

یکی از لپ‌تاپ‌های زیبای دل در دسته‌ی گیمینگ، لپ‌تاپ Dell G3 15 است که قدرت پردازشی مناسب و طراحی حرفه‌ای به‌ کاربر ارائه می‌کند. این لپ‌تاپ دل برای کابرانی انتخابی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود که علاوه‌بر بازی، به‌دنبال کارایی‌های نیازمند پردازش قوی مانند تولید محتوا هم هستند. از مشخصات اصلی لپ‌تاپ G3 می‌توان به نمایشگر ۱۵/۶ اینچی و پردازنده‌ی نسل‌نهمی Core i7 و پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1050 اشاره کرد.

لپ‌تاپ دل Latitude؛ مشهورترین لپ‌تاپ‌های اداری

کاربران قدیمی دنیای کامپیوترهای شخصی قطعا با محصولات حرفه‌ای دل در دسته‌ی اداری آشنا هستند. خانواده‌ی لتیتیود از دیرباز به‌عنوان انتخاب‌ رسمی کسب‌وکارها شناخته می‌شود و برخی از آن‌ها لقب بادوام‌ترین محصولات بازار را یدک می‌کشد. لپ‌تاپ‌های جدید Latitude انواع گزینه‌ها با طراحی‌های باریک و زیبا تا ضمخت و بادوام را به انواع کاربران اداری و تجاری ارائه می‌کند. بادوام‌ترین لپ‌تاپ‌های دل لتیتیود که استانداردهای مقاومت متعددی دارد، به‌نام Latutude Rugged Extreme عرضه می‌شود.

لتیتود 5490 دل / DELL Latitude 5490

اگر به‌دنبال جدیدترین و بهترین مدل لپ‌تاپ دل در دسته‌ی لتیتیود هستید، لپ‌تاپ Latutude 7490 از سری 7000 پیشنهاد مناسبی محسوب می‌شود. اگرچه این لپ‌تاپ دل درمقایسه‌با محصولات دیگر در خانواده‌های قبلی آن‌چنان زیبا نیست، نیازهای کاربر حرفه‌ای اداری را به‌خوبی برطرف می‌کند. به‌هرحال، سری لتیتیود همیشه میزبان کامپیوترهای ساده با طراحی اداری بوده است. لپ‌تاپ مذکور با پردازنده‌ی نسل‌هشتمی اینتل و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری قدرتمند نیازهای شما را در کارهای روزمره و اداری به‌خوبی برطرف می‌کند.

از دیگر محصولات مناسب دل در خانواده‌ی لتیتیود می‌توان به لپ‌تاپ هیبریدی Latitude 5300 اشاره کرد. شاید لپ‌تاپ دل در دسته‌ی بهترین و زیباترین کامپیوترهای دودر‌یک بازار جای نگیرد؛ اما قابلیت‌های متنوعی به‌همراه امکان عالی به‌روزرسانی سخت‌افزار دراختیار کاربر قرار می‌دهد. درنتیجه، می‌توان امیدوار بود عمر مفید این لپ‌تاپ بیش از دیگر محصولات هیبریدی موجود در بازار باشد.

لپ‌تاپ دل Precision؛ ورک‌استیشن‌های همراه

کامپیوترهای همراه ورک‌استیشن دسته‌ای از کامپیوترهای اداری هستند که عموما با مجوز پشتیبانی از نرم‌افزارهای خاص موسوم به ISV عرضه می‌شوند. از قابلیت‌های این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به حافظه‌های ECC و پردازنده‌های اختصاصی مرکزی و گرافیکی اشاره کرد. شرکت‌هایی همچون ادوبی و اتودسک و دیگر غول‌های نرم‌افزاری در ارائه‌ی مجوزهای ISV به شرکت‌های کامپیوتری فعالیت می‌کنند. دل کامپیوترهای همراه ورک‌استیشن خود را در خانواده‌ی Precision عرضه می‌کند که در سری‌های 3000 و 5000 و 7000 برای نیازهای پردازشی متنوع در بازار موجود هستند.

Dell Precision 5520

برخی از لپ‌تاپ‌های دل در خانواده‌ی پرسیژن، با مشخصات سخت‌افزاری خاص همچون پردازنده‌های موبایلی زئون و پردازنده‌های گرافیکی خاص انویدیا کوادرو یا AMD Radeon Pro به بازار عرضه می‌شوند. البته محصولاتی با سخت‌افزارهای مرسوم هم در بازار وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به Precision 5520 اشاره کرد. این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی نسل‌هفتمی اینتل و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD، نیازهای پردازشی اکثر کاربران اداری را برطرف می‌کند.

دل علاوه‌بر دسته‌های یادشده، لپ‌تاپ‌های خود را در دسته‌ی دیگر، یعنی ووسترو، نیز به بازار عرضه می‌کند. اگرچه لپ‌تاپ‌های ووسترو در کمتر فهرستی در میان برترین محصولات دل دیده می‌شوند، این خانواده نیز اعضایی حرفه‌ای برای نیازهای پردازشی سنگین به بازار عرضه می‌کند. ازجمله لپ‌تاپ‌های جدید ووسترو موجود در بازار، می‌توان به Dell Vostro 15 3590 اشاره کرد. لپ‌تاپ مذکور با پردازنده‌ی نسل‌دهمی اینتل و هشت گیگابایت حافظه‌ی رم قابلیت‌های مناسبی دراختیار مشتری قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ‌های دل از سال‌ها پیش جزو اولین‌ انتخاب‌های کاربر علاقه‌مند به کامپیوتر همراه بوده‌اند. شرکت آمریکایی که زمانی به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده‌ی کامپیوتر شخصی در جهان شناخته می‌شد، هنوزهم تلاش می‌کند با رقبای آسیایی خود، وارد نبردهای جدی شود. همان‌طورکه گفته شد، دل پس از چند سال حضور نه‌چندان قوی در بازار لپ‌تاپ، اکنون با سری XPS و خصوصا XPS 13، باردیگر به انتخاب حرفه‌ای‌ها تبدیل شده است.

قیمت لپ‌تاپ، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ دل نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات