وان پلاس برای تمرکز بر بازارهای سودده دست به تعدیل گسترده نیرو در شعبه‌های اروپایی خود می‌زند

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گویا شرکت چینی وان‌پلاس در حال تعدیل نیروهای خود در دفاتر واقع در کشورهای اروپایی است تا بودجه و تمرکز بیشتری را صرف بازارهای سودآورتر کند.
تبلیغات

اخبار نشان می‌دهد که وضعیت وان‌پلاس در اروپا مساعد نیست و شرکت چینی با وجود عرضه محصولاتی توانمند و همراه‌با برچسب قیمتی اقتصادی، همچنان فروش کمی را در کشورهای اروپایی تجربه می‌کند. به‌نظر می‌رسد همین امر نیز سبب شده است که سران شرکت وان‌پلاس به کاهش هزینه‌ها در بازار کشورهای اروپایی و تمرکز بیشتر به بازارهای سودده روی بیاورند.

در راستای این تصمیم، مقامات شرکت وان‌پلاس به تعدیل نیرو در شعبات اروپایی دست زده‌اند و گویا این اتفاق در بریتانیا، فرانسه و آلمان رخ داده است. در گزارش‌ها دلیل این امر نیز ذکر شده و گویا کاهش فروش محصولات وان‌پلاس، مسئولان این شرکت را به تعدیل ۸۰ درصدی نیروهای خود وادار کرده است.

با وجود اینکه آمار دقیق تعداد نیروی تعدیل‌شده مشخص نیست؛ اما برکنار شدن ۸۰ درصد از کارکنان وان‌پلاس نشان‌دهنده شرایط درون شرکت وان‌پلاس و اوضاع بد فروش محصولات این شرکت در اروپا است. در گزارش آمده است که برخی از دفاتر وان‌پلاس در حال حاضر تنها سه کارمند دارد و اکثر کارکنان شغلشان را از دست داده‌اند.

مقامات شرکت وان‌پلاس در پاسخ به رسانه‌ها گفته‌اند که چنین اقدامی طبیعی بوده است و هدف شرکت، شامل تمرکز همه‌جانبه روی بازارهای سوده می‌شود. سخنگوی وان‌پلاس نیز در واکنش به شایعات گفته است:

اروپا بازاری مهم از شروع کار وان‌پلاس تاکنون بوده است. ما مجبور به تعدیل استراتژیک نیرو در برخی از کشورهای اروپایی شده‌ایم؛ اما در بازارهای روبه‌رشد این منطقه استخدام نیرو همچنان ادامه دارد.

شاید دلیل اقدام وان‌پلاس را بتوان نحوه عرضه محصولات این شرکت در اروپا دانست. در حال حاضر سری گوشی وان‌پلاس ۸ که جدیدترین دستاورد شرکت چینی محسوب می‌شود توسط اپراتورها به دست کاربران می‌رسد. درواقع عرضه محصولات به دست اپراتورها افتاده و دیگر نیازی به کارکنان واحد فروش یا برخی بخش‌های دیگر وجود ندارد.

ناگفته نماند درحالی‌که برخی از شعبات اروپایی با تعدیل نیرو مواجه شده‌اند، گزارش‌ها از استخدام نیروهای بیشتر در دفاتر دانمارک، فنلاند، هلند و بلژیک شرکت وان‌پلاس خبر می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات