اینتل گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی اینتل از درآمد بالغ بر ۱۹/۸ میلیارد دلاری این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد که نسبت به همین‌بازه در سال گذشته با رشد ۲۳ درصدی همراه بوده است.
تبلیغات

شرکت اینتل امروز گزارش مالی خود برای بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که نشان می‌دهد در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹، درآمد این شرکت با رشد ۲۳ درصدی همراه بوده است. در گزارش مالی آمده که اینتل بیش از ۱۹/۸ میلیارد دلار درآمد داشته است.

سود خالص اینتل نیز در بازه زمانی ذکرشده به ۵/۷ میلیارد دلار رسیده است که رشدی قابل‌توجه نسبت به سود خالص ۴ میلیارد دلاری در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ محسوب می‌‌شود. باب سوان، مدیرعامل اینتل، در پاسخ به رسانه‌ها گفت:

عملکردمان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ نشان‌دهنده پایداریمان به حفظ سلامتی کارکنان، تأمین نیاز شرکا و برآورده ساختن نیاز مشتریانمان در این روزهای بحرانی است. نقشی که تکنولوژی در این روزها ایفا می‌کند، محسوس‌تر از قبل است و وظیفه ما در بهبود کیفیت زندگی مشتریانمان و موفقیت‌شان در زندگی شخصی و کسب‌وکار، حیاتی‌تر از گذشته شده است. با درنظرگرفتن ارزش‌های فرهنگی، مزیت‌های رقابتی و توان مالی که داریم، من مطمئن هستم که به شرکتی قدرتمندتر تبدیل خواهیم شد.

در گزارش مالی اینتل اشاره شده است که درآمد حاصل از فعالیت‌های داد‌ه‌محور این شرکت با رشد ۳۴ درصدی همراه بوده است و بخش مرتبط با سخت‌افزار کامپیوترها نیز رشد ۱۴ درصدی را تجربه می‌کند. اینتل می‌گوید که شیوع بیماری کرونا تأثیر بسیار کمی روی تولید قطعات و ارسال آن‌ها به مشتریان داشته است.

پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، حتی ادارات دولتی و مراکز آموزشی به دورکاری روی آورده‌اند. همین امر سبب شد که بازار لوازم جانبی و قطعات کامپیوتر رونق بگیرد. اینتل نیز گویا از این شرایط به سود هنگفتی رسیده است. اینتل امیدوار است که در سه‌ماهه دوم نیز بتواند به درآمد قابل توجهی دست یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات