مانیتور ۳۴ اینچ اولتراگیر 34GN850-B ال جی معرفی شد

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اولتراگیر 34GN850 ال‌جی مانیتور ۳۴ اینچ خمیده‌ای است که نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دارد و از درگاه‌های متنوعی برای مصارف مختلف بهره می‌گیرد.
تبلیغات

ال‌جی اخیرا از مانیتور گیمینگ جدیدی با نام LG UltraGear 34GN850-B پرده‌برداری کرده است که از صفحه‌نمایشی ۳۴ اینچ با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۴۴ هرتز بهره می‌گیرد و زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی‌ثانیه‌ای دارد. جدیدترین مانیتور سری اولتراگیر ال‌جی محتوای بصری را با وضوح ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل به‌تصویر می‌کشد و نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد. ناگفته نماند که مانیتور گیمینگ به‌طور معمول از نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده می‌کنند و بهره‌گیری مانیتور جدید ال‌جی از نسبت تصویر ۲۱:۹ در نوع خود جالب است. نسبت تصویر ۲۱:۹ باعث می‌شود ال‌جی UltraGear 34GN850-B بتواند زاویه‌ی دید بسیار عریضی ارائه دهد. 

ال جی اولتراگیر LG UltraGear 34GN850-B

طراحی مانیتور اولتراگیر 34GN850 نیز جذابیت خاصی دارد و حاشیه‌ی بسیار کمی در اطراف صفحه‌نمایش آن دیده می‌شود. به‌علاوه پایه‌ی مخصوص اولتراگیر 34GN850 به کاربر امکان می‌دهد شیب و ارتفاع مانیتور را برای دستیابی به بهترین زاویه‌ی دید،‌ تنظیم کند. بهره‌مندی محصول موردبحث از وضوح ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ و نسبت تصویر ۲۱:۹ باعث می‌شود این مانیتور گزینه‌ای بسیار عالی برای گیمرهایی باشد که با استفاده از یک مانیتور به تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی می‌پردازند. همچنین اولتراگیر جدید می‌تواند برای گیمرهایی که به استفاده از چند مانیتور به‌صورت هم‌زمان تمایل دارند، در نقش مانیتور اصلی ظاهر شود و مزیت‌هایی جالب به آن‌ها ارائه دهد. 

ال جی اولتراگیر LG UltraGear 34GN850-B

به‌لطف بهره‌مندی از طراحی خمیده، LG UltraGear 34GN850-B می‌تواند بهتر از مانیتورهای معمولی گیمر را در محتوای بصری غرق کند. به‌علاوه همان‌طور که اشاره کردیم، نرخ نوسازی مانیتور معادل ۱۴۴ هرتز است؛ این نرخ نوسازی باعث می‌شود محتوای  بصری به‌شکلی نرم و روان روی نمایشگر به‌نمایش درآیند و لذت بیشتری به کاربر منتقل کنند. به‌علاوه با استفاده از منوی تنظیمات نمایشگر می‌توانید نرخ نوسازی آن را تا ۱۶۰ هرتز هم ارتقاء دهید. 

امکان ارتقاء نرخ نوسازی مانیتور اولتراگیر 34GN850-B ال‌جی به ۱۶۰ هرتز از طریق منوی تنظیمات وجود دارد

براساس اطلاعات رسمی، مدل جدید مانیتورهای سری اولتراگیر ال‌جی از فناوری جی‌-سینک انویدیا (Nvidia G-Sync) و همچنین فری‌سینک پریمیوم AMD (AMD FreeSync Premium) پشتیبانی می‌کند. دو قابلیت موردبحث که به‌ترتیب مختص به کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD هستند، به‌نمایش روان‌تر محتوا کمک می‌کنند. در مواقعی که هنگامی که نرخ فریم خروجی دستگاه با نرخ نوسازی نمایشگر هماهنگ نباشد، اثرات جانبی نامطلوبی مانند بریده شدن صفحه (Screen Tearing) هنگام نمایش محتوا به‌ وجود خواهد آمد. فناوری‌های G-Sync و FreeSync با هماهنگ کردن نرخ فریم و نرخ نوسازی باعث حذف چنین اثراتی می‌شوند. جزئیات بیشتر درمورد جی‌-سینک و فری‌سینک را می‌توانید در مطلب آشنایی با فناوری‌های G-Sync و FreeSync مطالعه کنید. 

ال جی اولتراگیر LG UltraGear 34GN850-B

مانیتور ال‌ جی در زمینه‌ی درگاه‌ها نیز محصولی باکیفیت به‌شمار می‌آید. آن‌طور که ال‌جی می‌گوید، اولتراگیر 34GN850-B مجهز به دو درگاه HDMI به‌همراه یک درگاه DisplayPort است. درگاه HDMI از نمایش محتوای بصری با وضوح ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۸۵ هرتز پشتیبانی می‌کند که پایین‌تر از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز نمایشگر است. درگاه HDMI همچنین از رنگ‌های ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند.

از طرفی درگاه دیسپلی‌پورت را داریم که امکان نمایش محتوای بصری را با وضوح ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز فراهم می‌کند. درضمن اگر تنظیمات مانیتور را تغییر دهید، درگاه موردبحث توانایی نمایش محتوای بصری را با همان وضوح و نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز پیدا می‌کند. 

مشخصات فنی مانیتور اولتراگیر 34GN850-B ال‌جی

اندازه

۳۴ اینچ (معادل ۸۶/۷ سانتی‌متر)

وضوح

۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل

نرخ نوسازی (رفرش ریت)

۱۴۴ هرتز ( در بخش تنظیمات امکان ارتقاء نرخ نوسازی به ۱۶۰ هرتز وجود دارد)

نوع پنل

IPS

نسبت تصویر

۲۱:۹

روشنایی

۳۲۰ تا ۴۰۰ نیت

فضای رنگی

پشتیبانی ۹۸ درصدی از فضای رنگی DCI-P3 با توانایی نمایش ۱/۰۷ میلیارد رنگ

نسبت کنتراست

۷۰۰:۱ تا ۱٬۰۰۰:۱

زمان پاسخ‌دهی

۱ میلی‌ثانیه

زاویه‌ی دید

۱۷۸ درجه

درگاه

۲ درگاه HDMI با توانایی انتقال تصویر دارای وضوح ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۸۵ هرتز، ۱ درگاه DisplayPort با توانایی انتقال تصویر دارای وضوح ۳٬۴۴۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۴۴ تا ۱۶۰ هرتز، ۲ درگاه USB 3.0

سایر توضیحات

دارای طراحی خمیده، پشتیبانی از استاندارد HDR10، پشتیبانی از فناوری نانو IPS، پشتیبانی از فری‌سینک AMD و جی-سینک انویدیا

در کنار درگاه‌های موردبحث، مانیتور جدید ال‌جی دارای هاب USB است که در آن دو درگاه USB به‌چشم می‌خورند و در بخش پشتی جای گرفته‌اند. هردوی این درگاه‌ها از نوع USB 3.0 هستند. ال‌جی تاکنون قیمت مانیتور جدید خود را اعلام نکرده است؛ اما می‌گوید قصد دارد UltraGear 34GN850-B را در اواخر ماه آوریل ۲۰۲۰ (اوایل اردیبهشت ۱۳۹۹) در دسترس قرار دهد. این یعنی فاصله‌ی زیادی تا عرضه‌ی محصول باقی نمانده است.

ال جی اولتراگیر LG UltraGear 34GN850-B
ال جی اولتراگیر LG UltraGear 34GN850-B
ال جی اولتراگیر LG UltraGear 34GN850-B
ال جی اولتراگیر LG UltraGear 34GN850-B

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد سری جدید مانیتورهای اولتراگیر ال‌جی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات