جزئیات جدید شیائومی از Dark Mode 2.0 و رابط کاربری MIUI 12

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق گفته‌ی شیائومی، نسخه‌ی دوم Dark Mode به‌تدریج و مانند چرخه‌ی روزوشب، نور نمایشگر را کاهش خواهد داد. همچنین، این شرکت جزئیات تازه‌ای از رابط کاربری اختصاصی‌اش، MIUI 12، منتشر کرده است.
تبلیغات

عکس‌هایی منتسب به نسخه‌ی دوازدهم رابط کاربری اختصاصی شیائومی، MIUI، چندی پیش افشا شد. طبق آخرین اطلاعات منتشرشده، انتظار می‌رود تا بیست‌وهفتم آوریل (هشتم اردیبهشت)، این نسخه‌ی رابط کاربری اختصاصی شیائومی به‌طوررسمی رونمایی شود. یکی از تغییرات مهم این نسخه، ارائه‌ی Dark Mode 2.0 است. شیائومی اخیرا جزئیات بیشتری از این به‌روزرسانی در حساب کاربری ویبو خود به‌اشتراک گذاشته است.

تیره‌شدن پس‌زمینه (Wallpaper Dimming) تاکنون عملکرد یکسانی در گجت‌های مختلف داشته و همان‌طورکه از نامش مشخص است، نور پس‌زمینه را کاهش می‌داده تا با تاریک‌شدن هوا، چشم کاربر کمتر درمعرض نور آبی قرار گیرد و مشکلات بی‌خوابی به‌همراه نداشته باشد. در نسخه‌ی جدیدی که این شرکت چینی طراحی ‌کرده، روند کاهش نور هوشمند شده است؛ یعنی در Dark Mode 2.0 شیائومی این ویژگی به‌تدریج اتفاق خواهد افتاد و نور پس‌زمینه همچون چرخه‌ی روزوشب رفته‌رفته کاهش می‌یابد. در اینجا، این پرسش مطرح می‌شود: «این ویژگی روی عکس‌های خاصی اعمال می‌شود که در سیستم تهیه ‌شده یا شیائومی راهی پیدا کرده است تا این قابلیت را روی هر عکس پس‌زمینه‌ای پیاده کند؟»

بخش دیگر تنظیمات حالت تاریک جدید شیائومی، یعنی تنظیم ضخامت فونت (Font Weight Adjustment)، نیز خود گویای کارایی این بخش است. این ویژگی به‌طور خودکار ضخامت متون را تنظیم می‌کند تا خیرگی و تاری دید را کاهش دهد. این قابلیت برپایه‌ی سیستم فونت دینامیک (Dynamic Font) ساخته شده است که پیش‌از‌این در رابط کاربری MIUI 11 معرفی شد و در حالت معمولی و تاریک به‌کار می‌رفت. برای درک بهتر تفاوت حاصل از تنظیمات خودکار ضخامت نوشته‌ها در وضعیت نوری مختلف، به عکس زیر مراجعه کنید. همان‌طورکه واضح است، نوشته‌ها به‌صورت خودکار در حالت تاریک با ضخامت ۵۸۰ و در حالت معمولی با ضخامت ۶۳۰ به‌تصویر کشیده شده‌اند.

شیائومی دارک مود / Dark Mode Xiaomi

دیگر بخش جذاب، بخش تنظیم کنتراست فونت (Font Contras Adjustment) است که کاربر را یک قدم دیگر به هدف نهایی لذت مطالعه در گوشی‌ موبایل نزدیک می‌کند. کاربرد اصلی این بخش سازگاری مداوم روشنایی نسبی و اختلاف کنتراست بین پس‌زمینه‌ی مشکی و متن سفید براساس نور محیط است که در نسخه‌ی دوم حالت تاریک شیائومی برای کاربران مهیا شده است.

ازآنجاکه اکثر افراد مدت زیادی از شبانه‌روز به نمایشگرهای جذاب گوشی‌های هوشمند چشم می‌دوزند، این ویژگی از آسیب چشم کاربر در تاریکی شب جلوگیری و کمک خواهد کرد که کاربر در نور روز بتواند به‌آسانی مطالعه کند.

به‌طورقطع می‌توان گفت ویژگی‌های بسیار زیادی در رابط کاربری MIUI 12 ارائه شده است که از آن اطلاعی نداریم و تا زمان معرفی رسمی، احتمالا شیائومی جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات