شیائومی در حال ساخت رقیبی برای گلکسی زد فلیپ سامسونگ است

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی از دو شرکت سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی تقاضای ساخت نمایشگری مشابه با نمایشگر تاشو گلکسی زد فلیپ کرده است.
تبلیغات

یکی از محصولات جالب‌توجه که طی ماه‌های اخیر رونمایی شد، گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ بود که طراحی منحصر به‌فرد آن نظر بسیاری از کاربران و حتی منتقدان سرسخت را به خود جلب کرد. شاید مهم‌ترین ویژگی گلکسی زد فلیپ را بتوان طراحی آن دانست که از نمایشگری تاشو استفاده می‌کند.

موفقیت گلکسی زد فلیپ به‌حدی بوده است که شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به وسوسه افتاده‌اند و به‌نظر می‌رسد به‌زودی شاهد رقبای قدرتمندی برای محصول سامسونگ خواهیم بود. یکی از این شرکت‌ها، شیائومی است که گفته می‌شود به‌زودی محصولی با طراحی مشابه با گلکسی زد فلیپ معرفی می‌کند.

در گزارش‌‌ها آمده است که  شیائومی از سامسونگ دیسپلی (زیرمجموعه شرکت سامسونگ که نمایشگر تولید می‌کند) خواسته است که نمایشگرهایی تاشو برای گوشی هوشمند بعدی شرکت چینی تولید کند. آنچه در گزارش اهمیت فراوانی دارد نوع نمایشگر درخواستی شیائومی و توضیحات مرتبط با آن است.

شیائومی نمایشگری با طراحی مشابه با نمایشگر گلکسی زد فلیپ خواسته است. همین امر نیز احتمال عرضه زودهنگام رقیبی جدید برای محصول سامسونگ را قوت می‌بخشد. در گزارش به این نکته نیز اشاره شده است که امکان دارد شیائومی چنین نمایشگری را از ال‌جی دیسپلی نیز تقاضا کند.

باید به این نکته توجه داشت که شرکت‌هایی مانند BOE و CSOT نیز نمایشگرهای تاشو تولید می‌کنند؛ اما تفاوت بسیاری میان کیفیت خروجی نمایشگرهای این دو شرکت با نمایشگرهای سامسونگ وجود دارد و درواقع سامسونگ دیسپلی را می‌توان از پیشتازان عرصه تولید نمایشگر دانست.

در گزارشی از رسانه ZDNet مشخص شده است که شیائومی با درنظرگرفتن نوع طراحی لولاهای گلکسی زد فلیپ به‌دنبال ساخت نمایشگرهایی با طراحی مشابه است. لولاهای طراحی‌شده در گلکسی زد فلیپ به کاربر اجازه می‌دهد نمایشگر را در زاویه‌های مختلف باز کرده و از آن استفاده کند.

در ادامه آمده است که شیائومی تولید محصول جدید را از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شروع می‌کند و همین امر نیز احتمال عرضه رقیب گلکسی زد فلیپ قبل از پایان سال ۲۰۲۱ را افزایش می‌دهد؛ البته با درنظرگرفتن شرایط کنونی و چالش‌های پیش‌آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان عرضه گوشی هوشمند تاشو شیائومی در اوایل سال ۲۰۲۱ نیز وجود دارد.

یکی از دلایل محبوبیت شیائومی، عرضه محصولاتی با سخت‌افزاری توانمند و امکانات ویژه به قیمتی اقتصادی است. با این حساب انتظار می‌رود رقیب گلکسی زد فلیپ نه‌تنها از نظر مشخصات سخت‌افزاری، بلکه با برچسب قیمتی رقابتی نیز محصول سامسونگ را به چالش بکشد.

با این حال، امکان دارد شیائومی در تولید گوشی هوشمند تاشو نیز مانند سری می ۱۰ به سمت معرفی محصولاتی پریمیوم برود و قیمت نهایی محصول جدید مانند سری می ۱۰ مشابه با پرچم‌داران شرکت‌های دیگر باشد. در هر صورت باید صبر کرد و دید که شرکت چینی چه سورپرایزهایی را برایمان در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات