بهترین برنامه‌های زنگ هشدار برای اندروید و آیفون

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
مطالعه 9 دقیقه
ساعت هشدار دیجیتالی
اگر جزو افرادی هستید که سخت از خواب بیدار می‌شوند، شاید با برنامه‌های معرفی‌شده در این مقاله دیگر صبح‌ها خواب نمانید.
تبلیغات

شاید در طولانی‌مدت از برنامه‌های زنگ هشدار موجود به‌صورت پیش‌فرض در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS خسته شده و به‌دنبال تنوع و مزایای دیگری در این نوع برنامه‌ها باشید.

اگر صبح‌ها سخت از خواب بیدار می‌شوید و در هر لحظه نگران‌اید که آیا موبایلتان می‌تواند شما را از خواب سنگینتان بیدار کند یا باید به فکر چاره دیگری باشید؟ در‌ادامه، برنامه‌هایی را معرفی می‌کنیم که با تغییر برخی قابلیت‌ها مثل بلندی صدای ناگهانی یا استمرار بر زنگ‌خوردن، مانع از خواب‌ماندن شما در صبح زود می‌شوند.

بهترین برنامه‌های زنگ هشدار برای اندروید

۱. Google Clock

ساعت گوگل احتمالاً پایدارترین برنامه‌ی ساعت برای اندروید است. این برنامه می‌تواند تمام کارهای اساسی موردانتظار از برنامه‌ی زنگ هشدار را انجام دهد. بسیاری از برندها مانند سامسونگ یا شیائومی برنامه‌های اختصاصی ساعت خود را برای رابط کاربری خود دارند؛ اما اگر به‌دنبال برنامه‌ای هستید که همه‌ی کارها از‌جمله تنظیم تایمر، کرنومتر، برنامه خواب و زنگ ساعت در محیطی بسیار ساده و دردسترس قرار داشته باشد، حتماً Google Clock را امتحان کنید.

ساعت گوگل
ساعت گوگل
ساعت گوگل

ساعت گوگل برای سیستم‌عامل Android Wear که در گجت‌های پوشیدنی به‌کار می‌رود، نیز موجود است. روی دکمه زیر کلیک کنید و آن را برای گوشی یا ساعت هوشمند خود دانلود کنید.

۲. Alarm Clock for Heavy Sleepers

این برنامه همان‌طور‌که از اسمش پیداست، مخصوص افرادی طراحی شده است که خواب بسیار سنگینی دارند. ویژگی بامزه‌ی آن پنهان‌‌کردن گزینه‌ی چرت‌زدن (Snooze) است؛ بنابراین، شما به راحتی نمی‌توانید مدام زنگ آن را قطع کنید و به خوابتان ادامه دهید. به‌طور‌کلی، مسائل مختلفی را برای قطع صدای زنگ در هنگام بیدار‌شدن می‌توانید انتخاب کنید.

Alarm Clock for Heavy Sleepers
Alarm Clock for Heavy Sleepers
Alarm Clock for Heavy Sleepers

این برنامه هم مانند ساعت گوگل برای گجت‌های پوشیدنی موجود است و به‌راحتی می‌توانید آن را از لینک زیر دانلود کنید.

۳. Alarmy

alarmy

Alarmy نیز مخصوص افرادی است که بیدار‌شدن در صبح برایشان مشکل است. رابط کاربری این برنامه ساده و سنتی و مینیمال است و با راه‌حل‌هایی نوآورانه شما را به بیدار‌شدن مجبور می‌کند. شما پس از اینکه در ساعت مشخص‌شده صدای زنگ را قطع کردید، با انجام مأموریت‌هایی که Alarmy به شما می‌گوید، باید مطمئن شوید که دیگر هیچ صدایی از گوشی بیرون نمی‌آید.

۴. Shake-it Alarm

Shake-it Alarm شاید بامزه‌ترین برنامه‌ی زنگ هشدار اندروید باشد که با روش‌های واقعاً متفاوت از خوابیدن مجدد شما جلوگیری می‌کند.

Shake-it Alarm

برای مثال، می‌توانید برنامه را طوری تنظیم کنید که هنگام به صدا در‌آمدن گوشی در صبح یا زمان‌های دلخواه برای قطع‌شدن صدا چند بار گوشی را تکان دهید، به جاهای مختلف نمایشگر ضربه بزنید یا حتی با صدای نسبتاً بلند داد بزنید! البته مراقب باشید که غیر از خودتان همسایه‌ها را هم بیدار نکنید. لینک دانلود برنامه درادامه قرار گرفته است.

۵. Challenges Alarm Clock

مانند تمام برنامه‌های زنگ هشدار سرگرم‌کننده، Challenges Alarm Clock نیز تا زمانی‌که مأموریت‌های لازم مانند حل‌کردن پازل‌ها و انجام بازی‌ها یا عکس‌‌برداری‌های موردنیاز را انجام ندهید، به زنگ‌خوردن ادامه خواهد داد.

Challenges Alarm Clock
Challenges Alarm Clock
Challenges Alarm Clock
Challenges Alarm Clock

مهم نیست که شما چقدر تنبل هستید یا خوابتان چقدر سنگین است، Challenges Alarm Clock تا زمان بیداری کامل شما دست‌بردار نیست.

بهترین برنامه‌های زنگ هشدار برای آیفون

گوشی های آیفون نیز برنامه‌های مناسبی برای بیدارکردن صاحبان خود دارند که در‌ادامه، برخی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۱. !Loud Alarm Clock, Wake Me Up

برنامه‌ی !Loud Alarm Clock, Wake Me Up با رابط کاربری متفاوتش، کمی شما را از ساعت پیش‌فرض محصولات اپل دور می‌کند. با اینکه این نرم‌افزار مصرف باتری بسیار کمی دارد، با استفاده از قابلیت همیشه‌روشن نگه‌داشتن صفحه‌نمایش، ساعت‌های چندمنظوره و ساده و جذابی را می‌تواند برای شما نمایش دهد، خصوصاً در گوشی‌های اپل که به نمایشگر اولد مجهزند، زیبایی دوچندانی خواهد داشت.

!Loud Alarm Clock, Wake Me Up

بررسی آب‌و‌هوا و تنظیم هر زنگ ساعت برای موقعیت‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های برنامه‌ی !Loud Alarm Clock, Wake Me Up است. با استفاده از دکمه‌ی زیر، می‌توانید آن را برای آیفون یا آیپد خود دانلود کنید.

۲. Instant Wake Up

یکی از بهترین برنامه‌های زنگ هشدار برای افراد تنبل یا کسانی است که خواب سنگینی دارند. Instant Wake Up با قرار‌دادن مأموریت‌هایی برای قطع زنگ هشدار، شما را وادار می‌کند تا کاملاً بیدار شوید و با معمای خود، ذهن شما را هشیار نگه می‌دارد و از به‌خواب‌رفتن دوباره‌تان جلوگیری می‌کند.

Instant Wake Up
Instant Wake Up
Instant Wake Up
Instant Wake Up

۳. Alarm - morning eye exercise

Alarm - morning eye exercise با شعار روز خوب از صبح خوب شروع می‌شود، برنامه‌ی خود را به گزینه‌ای جذاب و پرطرفدار تبدیل کرده است. هنگامی‌که در زمان مشخص گوشی شروع به زنگ‌خوردن می‌کند، برنامه‌ها و تمرینات مختلف این نرم‌افزار نیز شروع می‌شوند.

شما باید با مسائلی مانند حل تمرینات ریاضی و تمرین گرم‌کردن چشم یا برخی کارهای دیگر سر‌و‌کله بزنید تا زنگ گوشی قطع شود و خوابتان بپرد.

Alarm - morning eye exercise

۴. Sleepzy - Sleep Cycle Tracker

بهترین برنامه‌ی زنگ موبایل حتماً نباید ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند حل مسائل مختلف برای بیدارشدن داشته باشد. Sleepzy - Sleep Cycle Tracker ساعت زنگ‌دار هوشمندی است که الگوهای خواب شما از چرت‌زدن‌های چند‌دقیقه‌ای تا خواب‌های سنگین چند‌ساعته را بررسی می‌کند و به شما درباره‌ی نحوه‌ی درست خوابیدن نکاتی را می‌گوید.

Sleepzy - Sleep Cycle Tracker

این نرم‌افزار برای اپل واچ هم موجود است؛ اما برای بررسی دقیق‌تر خواب، بهتر است که در بیشتر زمان‌های روز، ساعت هوشمند خود را به مچتان ببندید.

۵. SpeakToSnooze Alarm Clock HD

SpeakToSnooze برنامه‌ی زنگ هشداری است که با استفاده از دستورهای صوتی صدای زنگ هشدار را خاموش می‌کند. این برنامه که بیش از یک‌میلیون بار از اپ استور دانلود شده، به لمس‌کردن صفحه نیازی ندارد و پس از تنظیم هشدار حتی اگر گوشی پیشتان نباشد، با گفتن دستورهای ازقبل‌تعیین‌شده، می‌توانید آلارم خود را خاموش کنید.

SpeakToSnooze Alarm Clock HD

باید حواستان باشد که این قابلیت نتیجه‌ی عکس نداشته باشد و به‌جای بیدار‌شدن به خوابتان ادامه دهید!

زمان‌شناس‌بودن ویژگی انسان‌های مسئولیت‌پذیر است؛ اما گاهی به‌دلیل ویژگی‌های ذاتی مانند سنگین‌بودن خواب در صبح‌ها، از سر وقت رسیدن به محل کار یا قرارهای مهممان باز می‌مانیم.

برنامه‌های معرفی‌شده در این مقاله تا حد زیادی از خواب‌ماندن شما در صبح جلوگیری می‌کنند؛ اما فراموش نکنید اولین کاری که برای به‌موقع بیدار‌شدن و سلامتی خود باید انجام دهید، حداقل ۸ ساعت خواب کافی در روز است تا ذهن و بدن شما آمادگی خود را از دست ندهند. اگر برنامه‌ی زنگ هشداری می‌شناسید که در این مقاله معرفی نشده است، آن را با کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات