سرفیس بوک 3 مایکروسافت احتمالا به ۳۲ گیگابایت رم مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که مایکروسافت می‌خواهد در سرفیس بوک ۳ به استفاده از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌‌های نسل دهمی اینتل روی بیاورد.
تبلیغات

پیش‌تر در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۰ شاهد انتشار گزارشی بودیم که بر اساس آن لپ‌تاپ موردانتظار سرفیس بوک ۳ مایکروسافت (Microsoft Surface Book 3) قرار است برای پردازش وظایف عادی از پردازنده‌ نسل دهمی اینتل و برای پردازش وظایف گرافیکی از کارت گرافیک ساخته‌شده توسط انویدیا استفاده کند. چند روز پیش شاهد افشای جزئیات مربوط به مدل‌های مختلف لپ‌تاپ سرفیس بوک ۳ در وب‌سایت برخی از فروشندگان اروپایی بودیم که مهر تأییدی بر شایعه‌ی ماه ژانویه می‌زنند. 

بر اساس اطلاعات فاش‌شده‌ی جدید، سرفیس بوک ۳ قرار است همچون نسل فعلی لپ‌تاپ‌های سری سرفیس بوک در دو مدل با نمایشگرهای ۱۳ و ۱۵ اینچ به بازار عرضه شود. همچنین سرفیس بوک ۳ احتمالا دارای دو نوع پردازنده‌ی مرکزی خواهد بود که کاربر بنابه نیازش یکی از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد. آن‌طور که فروشنده‌های اروپایی می‌گویند، سرفیس بوک ۳ قرار است از پردازنده‌های اینتل نسل دهمی Intel Core i5-10210U و Intel Core i7-10510U استفاده کند.

اسکرین‌شات بالا از وب‌سایت یکی از فروشندگان اروپایی گرفته شده و مدل‌های مختلف سرفیس بوک ۳ مایکروسافت را با قیمت‌شان نشان می‌دهد

لپ‌تاپ سرفیس بوک ۲ از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم پشتیبانی می‌کند. این موضوع از سوی شماری از کاربران مایکروسافت موردانتقاد قرار گرفت و به‌همین دلیل به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها تصمیم گرفته‌اند امکان استفاده از حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم را در سرفیس بوک ۳ فراهم کنند. همچنین گفته می‌شود امکان استفاده از حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe SSD با ظرفیت حداکثر یک ترابایت در نسل جدید سرفیس بوک وجود دارد. قیمت پایه‌ی سرفیس بوک ۳ معادل ۱٬۰۰۰ یورو خواهد بود و قدرتمندترین مدل این لپ‌تاپ با قیمت ۴٬۰۰۰ یورو عرضه خواهد شد.

اسکرین‌شات بالا فهرست کارت‌های گرافیک سری Quadro انویدیا را برای لپ‌تاپ‌ها نشان می‌دهد

تعجب‌برانگیزترین نکته درمورد اطلاعات فاش‌شده جدید منتسب‌به سرفیس بوک ۳ به پردازنده‌ی گرافیکی آن مربوط می‌شود. بر اساس این اطلاعات، سرفیس بوک ۳ قرار است به‌جای کارت‌های گرافیک سری Nvidia GeForce از کارت‌های سری Nvidia Quadro بهره بگیرد. بهره‌مندی از چنین پردازنده‌ای نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد با سرفیس بوک ۳ کاربران مالتی‌مدیا را هدف قرار دهد، نه گیمرها.

کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 6000 که بر پایه‌ی معماری تورینگ (Turing) ساخته شده است ۲۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی دارد و به کاربران امکان می‌دهد به‌راحتی با مدل‌های سه‌بعدی، محتوای ویدئویی با کیفیت 8K، ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی و موارد دیگر کار کنند. احتمال می‌دهیم مایکروسافت بخواهد برای سرفیس بوک ۳ از کارت‌ گرافیک Quadro RTX 3000 یا مدل‌های قوی‌تر استفاده کند.

سرفیس بوک ۳ تنها محصولی نیست که شاهد انتشار جزئیات مربوط به آن هستیم. رسانه‌ی وین‌فیوچر به‌تازگی به‌نقل از وب‌سایت برخی فروشگاه‌های آنلاین، مشخصات سرفیس گو ۲ را نیز فاش کرده است. ظاهرا این دستگاه قرار است دارای مدل‌های LTE و غیر LTE باشد و از نمایشگری احتمالا ۱۱ اینچ با وضوح ۱٬۸۰۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل بهره بگیرد. گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد در سرفیس گو ۲ از پردازنده‌ی کم‌مصرف Intel Pentium Gold 4425Y استفاده کند. این پردازنده دارای دو هسته با فرکانس پردازشی ۱/۷ گیگاهرتز است و نسبت‌به مدل قبلی‌اش تغییرات اندکی به‌خود دیده. مدل موردبحث از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار خواهد بود. اگر نسخه‌ی LTE سرفیس گو ۲ را بخواهید می‌توانید مدلی دیگر از آن را با پردازنده‌ی Pentium که از مودم 4G بهره می‌گیرد تهیه کنید. این مدل از سرفیس گو ۲ از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD بهره‌مند خواهد بود. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد مشخصات احتمالی سرفیس بوک ۳ و سرفیس گو ۲ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات